3B Farmari passat. vm. 99 ja etuvalot pitäisi saada osoittamaan ylös. Autosta löytyy elektroninen korkeudensäätö. Oli tosin mikä tahansa asetus säätimestä, niin valot ei liiku mihinkään suuntaan. Valokynällä vilkaisin, niin ainakin säädinmoottorin liittimeen näytti tulevan virtaa. Onko siis moottorit rikki oletetusti kummaltakin puolelta?
Voiko tuota korkeutta nostaa manuaalisesti, vai onko moottorit korjattava väkisinkin? Mitenkä se moottori sieltä lähtee irti. En uskaltanut pakkasessa ruveta repimään enempää.
EDIT: Eli säädöt löyty, rattaat ei. Kuinka saan valot säädettyä, kun rattaat pyörii tyhjää tangossa tai rattaat on kadonneet. Mikä siis paras viritelmä?
Mitä kautta saan vaihdettua koelaudasta polttimot. Eli puhaltimen säätimen polttimot kyseessä. Vaatiiko soittimen irroituksen vai lähteekö se paneeli ulos helposti?
Passat 3B etuvalot, koelauta
Valvoja: ffp jäsenet
Passat 3B etuvalot, koelauta
Viimeksi muokannut Zippaaja, 14.12.2010 18:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tuo kabiinista ruuvattava sähkösäätö muuttaa valojen suuntaa ainoastaan alas ja tarkoitettu sellaiseen tilanteeseen että perä sattuu olemaan syystä tai toisesta matalalla ja valot sen takia näyttää liian ylös...
Ja jos en väärin muista niin umpioiden päällä oli jossain kohti pienet reiät josta voi ruuvarilla säätää manuaalisesti korkeutta ja varmaan myös sivu suuntaa.
Ja jos en väärin muista niin umpioiden päällä oli jossain kohti pienet reiät josta voi ruuvarilla säätää manuaalisesti korkeutta ja varmaan myös sivu suuntaa.
Avaa konepelti ja katso lamppua ylhäältä päin, pitäisi löytyä ainakin yksi reikä, joka on korkeudensäätö. Xenon-lampuissa vilkun puoleinen reikä on korkeussäädölle, maskin puoleinen sivuttaissäädölle. Tosiaan, ohjaamon kytkimellä ei saa yläasennosta muuta kuin alaspäin, jos sojottaa miten sattuu niin ruuvaamaan.
Säädinmoottorin liittimeen jos tulee virta, niin se ei muistaakseni kerro vielä mitään (kolminapainen liitin, johon tulee virta, maa sekä johdin korkeussäätimeltä). Kokeilepa, tuleeko kojelaudan säätimelle virta ja millainen jännite tulee moottorille säädinpotikkaa hipelöidessä.
Säädinmoottorin liittimeen jos tulee virta, niin se ei muistaakseni kerro vielä mitään (kolminapainen liitin, johon tulee virta, maa sekä johdin korkeussäätimeltä). Kokeilepa, tuleeko kojelaudan säätimelle virta ja millainen jännite tulee moottorille säädinpotikkaa hipelöidessä.
Taskulampulla vilkuilin ja löysin kaksi valkeaa kuusiokolon paikkaa. Siitä alta paljastuikin muoviset rattaat ja se säädintanko. Arvatahan voi toimiko ne.
Minkälaisella patentilla porukka on säätänyt sitten siinä tapauksessa valot kuntoon, kun rattaat pyörii tangossa tyhjää tai rattaat on kadonneet?
Myös tähän samaan topicciin voisin kysyä, mitä kautta saan koelaudasta puhallukseen liittyvät polttimot vaihdettua. Eli koelaudan polttimoita pitäisi vaihdella. Lähteekö se säädinpaneeli ilman soittimen irroitusta irti?
Minkälaisella patentilla porukka on säätänyt sitten siinä tapauksessa valot kuntoon, kun rattaat pyörii tangossa tyhjää tai rattaat on kadonneet?
Myös tähän samaan topicciin voisin kysyä, mitä kautta saan koelaudasta puhallukseen liittyvät polttimot vaihdettua. Eli koelaudan polttimoita pitäisi vaihdella. Lähteekö se säädinpaneeli ilman soittimen irroitusta irti?
Jos tarkotat siinä mankan yläpuolella olevia puhallussuuttimia niin ruuvimeisseli paneelin ja kojelaudan väliin ja taivutat pikkusen, sieltä löytyy klipsut joilla on paneeli kiinni. Lähtee aika helposti kun löytyy niiden klipsujen paikat, kojelauta antaa aika hyvin periksi ja palautuu takaisin muotoonsa.
kojelauta antaa aika hyvin periksi ja palautuu takaisin muotoonsa
Kunhan muistaa vääntää nimenomaan sitä kojelautaa, niin kaikki ok. Kuusi pidikettä, kolme ylhäällä ja kolme alhaalla. Puukko tai ohut taltta x2 on ehkäpä paras työkalu, puukon kanssa saa olla tietty varovainen, ettei tee venttiä kojelautaan.
Eipä tohon valonsäätöongelmaan taida olla muuta kuin korvata nykyiset sopivalla kierretangolla ja mutterilla säätö kierretangon päästä. Vaikeampi säätää, mutta toimii. Toki uudet umpiot on sitten se seuraava... Omaan odottelen uusia umpioita, kun nykyisten säätöruuvien tangot oli ruostuneet ja hapertuneet -> rattaat ei kestä vääntöä ja pullahtaa irti. Nykyisellä rautalankapatentilla + pihdeillä sai väännettyä tankoja sen verran, ettei nyt ihan suoraan vastaantulijaa osoita.
-
- -
- Viestit: 321
- Liittynyt: 4.11.2009 7:56
mitä kautta saan koelaudasta puhallukseen liittyvät polttimot vaihdettua
Jos ei mitään automaatti-ilmastointeja niin yksi ainoa polttimo hoitaa kaikkien kolmen säätimen valaistuksen. Kyseinen polttimo löytyy, puhaltimen nopeuden säätimen takaa. Säädin lähtee irti vetämällä, jonka takaa pieni lasikantapolttimo löytyy. Teho muistaakseni 1,2w.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa