Golf Mk2 1.8i

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

Dextermann
-
Viestit: 120
Liittynyt: 14.8.2010 13:05

Golf Mk2 1.8i

ViestiKirjoittaja Dextermann » 14.12.2010 17:26

EDIT: Eipä ole enään golffia kun sai pienen mällin etukulmaansa. Uusi auto jo hommattuna


Kuva



Morjensta!
Täältä kun tämmöisen paikan löysin niin ajattelinpas tänne kirjoittaa oman osioni.
Tuli tässä reilu viikko sitten hommattua pihaan tälläinen ysikytluvun puolelle sijoittuva kakkisgolffi tuplavaloilla, josta pitäisi tehdä sellainen kevät/kesä/syksy auto. Ja talven ajan ajattelin tätä laitella.

Ja kuviakin sain otettua:

Eestä ja Takkaa

Myllynä tässä toimii 1.8 ruikkia jolla rullattu tasaiset 240tkm. Hepoja näyttäisi olevan sen ~90hp.
Värinä toimii jonkinsortin grafiitinharmaa(itse tykkään. ei varmaan tule maalattua muuksi.)

Näin äkkiä vilkastuna ulkokuorta niin ruosteenpiskoakaan ei löydy. Entinen omistaja pitäny hyvää huolta. Huolloista päätellen kyllä...on jäähdytinnesteetkin vaihdeltu huoltoliikkeessä.
Sisustakin on virheettömässä kunnossa.

Eli ulkokuorta vähän piristellä mm:
-Madallusta
-Gti puskurit
-Tummaoptiikkavalot
-Takaa löytyy savunharmaat valot mutta olen ajatellut noita Crystal & red valoja.
-Koneellekin tulaan tekemään vähän piristyksiä
-ja muuta mukavaa. Ehdotuksia tulemaan.
Viimeksi muokannut Dextermann, 30.6.2011 23:35. Yhteensä muokattu 4 kertaa.

Drager
-
Viestit: 157
Liittynyt: 5.10.2010 2:24

ViestiKirjoittaja Drager » 15.12.2010 0:30

Kuvia kun ei ole niin vaikea arvioida värin perusteella mutta harmaan kaveriksi sopisi omasta mielestäni ainakin:

http://kauppa.completos.fi/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=RV06B_1
Takavalot

http://kauppa.completos.fi/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=FKRL22
Toinen vaihtoehto taakse vaikka enemmän ensimmäisestä pidänkin henk. kohtaisesti

http://kauppa.completos.fi/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=FKFSVW084
Angeleita jos keulille halajat niin nämä taitaisivat olla suhteellisen nakutettu sinne.

Tosin jos aijot tuplavalo maskin pitää niin lisävalojen löytyminen tälläisinä voi olla hankalampi. Suosittelenkin sinkkuvalomaskia ja valojen releytystä, josta muistelisin että oli keskustelua ja ohjeita tällä foorumilla(en kyllä löytänyt kyseistä jutustelua mistään tähän hätään)

Oma on autosi ja "tuningin" pääidea on rakentaa jotain omaa silmää miellyttävää ei nuoleskella muita jos näin suoraan sopii sanoa. Tee itsesi näköinen kulkine:) Onnea projektille.

Edit.
Suosittelen kyllä ostamaan autoklymin vai miten se kirjoitettiinkaan maalipinnan entisöivää tököttiä ja jos se ei auto niin myllyttäisin koko auton, kun et ole viemässä maalaukseen asti tätä prokkista. Voin sanoa että 20v vanha auto näyttää sen jälkeen kuin pakasta vedetyltä!!
Toinen tälläinen vinkki olisi pestä sisustan verhoilut mäntysuovalla ja jos kotoa löytyy märkäpölynimuri tai muu joka kestää(tai ei ole niin arvokas että haittaisi) niin imuroi kosteuden ja muun töhnän pois samalla kertaa! myöskin tälläinen tvshopin steamer höyry puhdistin ja imuri on kova yhdistelmä tässä. Penkit kestää kuivaa noin pari päivää huoneen lämmössä niin ne on kun heittää paikalleen.

Kaikki aijemmat toiminnot sisältävä laite onkin jo sitten 1500€ hintainen että ehkä aijemmilla menetelmillä pärjää näin kotikäytössä.

Pete I
-
Viestit: 1240
Liittynyt: 23.7.2003 13:56

ViestiKirjoittaja Pete I » 15.12.2010 15:02

Mulla olis ylimääräisenä Kamein musta maskilippa tuplavalomaskiin, jos kiinnostaa niin laita PM.

Kuulostaa ihan perus hienolta Golfilta. Ja mk2 hyvässä maalissa on aina hieno sopivalla ajokorkeudella :)

Kilu
-
Viestit: 113
Liittynyt: 17.11.2006 15:06

ViestiKirjoittaja Kilu » 15.12.2010 15:45

Taitaapi olla ihan CL-version perus kaaret ja helmat, korjatkaa jos olen väärässä!

Muutenhan tuo näyttää oikein nätiltä ORKKIS Golfilta ja sellaisena sen itse pitäisin, Suomen maanteillä menee hirveet määrät pilalle tuunattuja gaggiksia.

Itse laittaisin tuohon 15" G60:n peltivanteet ja madaltaisin sopivasti että näyttää hyvältä 15" tuumasten kanssa (joku 40/40 satsi voi olla aivan riittävä) loput rahat voit laittaa vaikka jarruremppaan, pohjanmassaukseen tms...
muuten jättäisin auton mahd. orginaaliin kuntoon! Enkelinsilmät sun muut härpäkkeet on aivan turhia, tuplavalomaskilla näet hemmetin hyvin suomen pimeillä maanteilla.

Nämähän ovat kaikki makuasioita, mut think about it ennen ku alat "tuunaamaan" gaggistasi aivan pilalle.

Dextermann
-
Viestit: 120
Liittynyt: 14.8.2010 13:05

ViestiKirjoittaja Dextermann » 15.12.2010 16:26

Nyt sain otettua parit kuvat :) Maalipinnalle tosiaan tekisi ihmeitä jos sen kävisi läpi myllyttämällä.

Perskeleen pakkanen ku ny noin paukkuu. Mittari viilettää sielä -25'c tienoilla. Ei oikein huvita värkätä tuon auton kanssa mitään tuola pihalla! Ja tallipaikkaa ei mailla halmeilla. Paikallinen kunta on värkkäämässä yleistä autonfiksaushallipaikkaa mihin saa omalla autolla mennä ja korjailla sun muuta mukavaa...mutta sekin asia vasta harkinnan alla....

niin ja kaikenkukkaraksi on mennyt sisätilan puhaltimesta tuo etuvastus taai se lämpösulake. Puhaltaa vaan täysillä. Mistä tietää kumpi kannattaa vaihtaa? Ja missä nuo sijaitsevat? onko kenties puhaltimen kyljessä jossain.... Tuon ffp korjausosion olen lukenut.

Noi Dragerin toiseksi ehdottamat valot olisi kyllä aika nätin näköiset. Pitää vielä miettiä minkälaiset tulee tilattua :)

Ton tuplavalomaskin aijon jättää ja tehdä uusiksi valojen johdotukset, minkä joku oli jo tehnyt. En muista nimeä mutta siitä löytyy topicci ffp sivuilta. Huomattavasti parani valoteho :)

Noista kaarista ja helmasta en ollutkaan 100% varma ovatko G60 vaiko perus CL tavaraa. Joku selventäköön ken osaa :) mutta tulevat pysymään kiinni!

Tästä en meinaa mitään tuuuning härpäkettä tehdä. "Kusilaitua ja pakkelia vähän komistamaan"...ei! Hakusessa olisi vähän Gti tyyliä :)

Ja muuten jos joltain löytyy ylimääräisenä Gti puskimet niin laitappas YV:tä!

Pellikka
-
Viestit: 1220
Liittynyt: 19.11.2006 16:26

ViestiKirjoittaja Pellikka » 15.12.2010 20:29

Nuo takavalot ja paneeli välissä on kyllä melkeinpä paras valinta, sijottasin johonkin muualle. Niillä tuuninki lampuilla ei tee yleensä oikein mitään, eivätkä istu vanhan auton tyyliin.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 15.12.2010 21:09

Noista kaarista ja helmasta en ollutkaan 100% varma ovatko G60 vaiko perus CL tavaraa.

perus CL/GT.

Pete I
-
Viestit: 1240
Liittynyt: 23.7.2003 13:56

ViestiKirjoittaja Pete I » 15.12.2010 22:02

Käy hakemassa tuohon vielä tummat etuvilkut jostain varaosaputkasta, vaikka AD:ltä. Maksavat muistaakseni alle vitosen. Ja nuo tuulenohjaimet varmaan joutas kans hatelikkoon, ellei maali oo kuplinu niiden alta.

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 15.12.2010 22:03

Väri on kyllä hyvä, tuossa oma näkemys aiheesta parin vuoden takaa. Tosiaan värikoodi LP7V Atlasgrau.

Dextermann
-
Viestit: 120
Liittynyt: 14.8.2010 13:05

ViestiKirjoittaja Dextermann » 16.12.2010 21:04

Rupesin säheltämään tuon sisätilanlämmittimen kanssa ja ekaksi otin kouraan tuon säätöpaneelin ja homma on sellane että pitäs saada valoa näkymään eli polttimot varmaankin vaihtaa.
Mutta mitenkä ihmeessä tämän paneelin saa auki? ei viitsi voimakonstein aukoa koska ei tule välttämättä kestämään...

EDIT: Noo siinä sitten ruuvarilla napsuttelin paneelin auki. Tyhmästi tehty kun ei voi vaan polttimon vaihdolla saada hommaa hoidettua. Mutta onkos tuo valo tavallinen vihreä ledi? jos siihen saisi uuden ledin niin saa itse valittua sen värin :)

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 16.12.2010 22:20

Siihen lämmönsäätimeen löytyy marmorilta sopiva poltin, itse olen homman vuosi-pari sitten tehnyt. Valitettavasti kuitti polttimosta on kadonnut enkä kuolemaksenikaan muista mikä poltin tuonne tuli, jostain konsernin mallista se kuitenkin oli ja itse poltinkin kävi paikalleen suoraan ilman kikkailuja.

Yritän huomenna selvittää osan myyneeltä varaosamieheltä polttimon alkuperän.

Dextermann
-
Viestit: 120
Liittynyt: 14.8.2010 13:05

ViestiKirjoittaja Dextermann » 22.12.2010 16:36

Tein oman patentin toho lämppäripaneelin valoihin ja nyt värinä tulee olemaan sininen.
Ja tässä tämän päivän aikana purkinut kojelautaa että saanut mittariston irti että saa vaihdettua sieltäkin polttimot sinertäviksi.

Ja kysynkin että saako tollaset ledit heitettyä suoraan kiinni? ja kummat olisi paremmat....noi 4 lumen vai 20 lumen kirkkaudella? ja ottaisi sinisenä... ja miltä näyttää kun laittaa sinisen ledin siihen digitaalikellon paikkaan?

http://www.xenonled.com/category/43/t5b85d

Drager
-
Viestit: 157
Liittynyt: 5.10.2010 2:24

ViestiKirjoittaja Drager » 22.12.2010 17:40

elä liian kirkkaita ainakaan laita. Oma maku se paras on mutta itse en tykkää että koko kojelauta loistaa kilometrin päähän kuin joulukuusi ja pimeällä häikäisee. 4lumen voisi olla sopivat omaan makuuni.

Dextermann
-
Viestit: 120
Liittynyt: 14.8.2010 13:05

ViestiKirjoittaja Dextermann » 22.12.2010 18:22

Juuri siksi kysyin noista ledeistä kun itsellä ei paljon kokemusta ledeistä ole.
Itsekään en juuri tykkää liian kirkkaista valoista juuri sen takia kun ne häikäisee ikävästi...

Eli tosta muutama ledi tilaukseen, kun ei juuri näillä main löydy liikkeitä joista noita saisi....korvessa kun eletään....mutta on täälä sentään Suamen Suurin Kyläkauppa Keskinen....josta ei taas löydy mitään tarvitsemaansa :))

Minkäsmoisia tököttimiä olette käyttäneet noihin mustiin muoviosiin esim. kaariin että saa taas mustan värinsä hehkumaan?

EDIT: rupesin tossa katsomaan että noi T5-B8.3D kantaiset näyttäs olevan samat kuin mittariston polttimoissa....tossa 5D:ssä taas aivan eri....meneekö 5D siis paikalleen?

http://www.xenonled.com/product/71/12v-t5b83d-1led

http://www.xenonled.com/product/72/12v-t5b85d-1led

Drager
-
Viestit: 157
Liittynyt: 5.10.2010 2:24

ledeistä

ViestiKirjoittaja Drager » 23.12.2010 16:04

Kannoista en osaa sanoa kun en ole niihin perehtynyt mutta muovi osia kaveri neuvoi käymään läpi 100%lasinpesu nesteellä ja päälle silikoonia jolloin muovit ja kumit saa sävyjään takaisin. Tosin kannattaa kokeilla ensin jollain purkaamon muovi osalla kokeilla kun en ole vielä tuota itse testannut:S voi olla esson baarilaisten juttuja tämäkin:S

Ledin kirkkaus nyt ei taida olla ongelma. Kokeilet omaan makuun ja jos liian kirkas niin myyt jollekkin amikselle, joka itseään niillä tykkää sokaista:D

Antto-
-
Viestit: 886
Liittynyt: 1.10.2006 1:05

ViestiKirjoittaja Antto- » 23.12.2010 16:27

Minkäsmoisia tököttimiä olette käyttäneet noihin mustiin muoviosiin esim. kaariin että saa taas mustan värinsä hehkumaan?


Kuumailmapuhaltimella lämmität ja jäähtyneeseen pintaan päälle tämmöstä http://www.detailing.com/store/media/ca ... 8_16-2.jpg

Pete I
-
Viestit: 1240
Liittynyt: 23.7.2003 13:56

ViestiKirjoittaja Pete I » 27.12.2010 19:18

Joko on lippa paikallaan?

Dextermann
-
Viestit: 120
Liittynyt: 14.8.2010 13:05

ViestiKirjoittaja Dextermann » 30.12.2010 20:07

Juu lippa istui mukavasti paikalleen. Kiittää :)

Eikä kyllä ole mikään ihmekkään kun on vastukset menneet sisätilan lämppäristä....moottori on aivan jumissa....kyllä sitä pyöritettyä saa mutta aika nahkeesti menee... taitaa olla uuden osto kun ei rasvailut auttanut.. että jos joltain löytyy ylim. toimiva/pyörivä moottori niin YV:tä vaan!

Otin siinä samalla kaikki muovikaaret sun muut pois jotta pääsee puunailemaan. Otin Antto-:n kommentista vaarin ja ajattelin kokeilla sitä tekniikkaa ja kyseistä mömmöä :)

ja kuviakin yritän tässä nyt sitten saada samalla työn jäljestä!

Dextermann
-
Viestit: 120
Liittynyt: 14.8.2010 13:05

ViestiKirjoittaja Dextermann » 8.2.2011 18:33

Tällä osastolla ei oikein vielä ole kerennyt mitään tapahtumaan kun kiireitä.

Mutta minkäslainen homma on laittaa kakkikseen ohjaustehostin? vähän mukavampi ajella tehostetulla =)

Swoop
-
Viestit: 21
Liittynyt: 28.7.2006 12:24

ViestiKirjoittaja Swoop » 11.2.2011 13:34

En tiedä mimmonen homma on asentaa ohjaustehostin mutta täytyy sanoa et oon yhen kakkiksen omistanu missä ei ollu ohjaustehostinta, niin oli se menoa aika raskasta välillä :) Nyt Getarissa on ohjaustehostin ja meno hiukan helpompaa vaikka mun ratti onkin vähän turhan pieni....

redi
-
Viestit: 534
Liittynyt: 5.3.2007 13:01

ViestiKirjoittaja redi » 11.2.2011 16:25

Pumpun kannake, pumppu, hihnapyöriä ja hihnoja, putket/letkut hommaat tehostimellisesta ja hammastanko menee vaihtoon.
Romarilta haet kaikki osat, paat kiinni ja sitten alat korjaamaan vuotoja yms.
=)

Dextermann
-
Viestit: 120
Liittynyt: 14.8.2010 13:05

ViestiKirjoittaja Dextermann » 27.2.2011 23:06

Ok eli ei mahdoton homma. Keväällä käynti romikselle jos onnistaa.

Kontti tuli purettua ja samalla kattoa miltä näyttää. Jää kyllä korihommat vähäiselle. Kontti 1 2 3

Ja kun mustaksi sisusta tulee niin pitihän sitä kokeilla tuota kankaan maalausta. Jälki näytti ihan hyvältä joten maalaus jatkui.
Katto on saman kerman värinen ja halkeillu paikka paikoin. Jos joltain löytyy mustaa nii ilmoittele. Hyvällä säkää voi romisreissulta jäädä "kouraan".

Mittarintaustat tuli vaihdettua sisustan muitten valojen väriseksi. Ihan nätit näköiset. Itse tykkään. Koko kojelauta finitto.

Maski ja valot tuli päivitettyä kun hyvät kaupat sai aikaan. ja heti kiinni med lippa.

Kaverilla lojuu ylim. vanteet kesäkumeilla hyvään hintaan niin varmaankin siitä väliaikaiset vannekset.

Mikäs siinä muuten mättää kun akku tyhjenee yhdessä yössä siihen malliin ettei saa enään käyntiin. Voiko johtua mankasta? nimittäin rupesi tyhjenemään akku sen jälkeen kun mankan iski kiinni. Mankalle tulee suoraan virta akulta, mutta heräte piuha ei kiinni. Ja konttin 25mm2 johdolla pieni vahvari äänentoistolle.

Dextermann
-
Viestit: 120
Liittynyt: 14.8.2010 13:05

ViestiKirjoittaja Dextermann » 2.3.2011 16:35

Sen verran tuli nätti päivä että ei malttanut olla sisällä joten hääräillyt koko päivän auton ääressä. Uudet tulpat tuli vaihdettua ja mustat muoviosat tuli puhallettua uuteen uskoon ja lopuksi kokopesu autolle.

Siinä aamusella kun aurinko paistoi niin ajattelin mennä pihalle koittamaan niitten muoviosien puhallutusta.
Ekaksi otin kohteeksi etulokarin, ja lopputulokseksi tuli tämännäköinen. Jälki miellytti joten rupesin työstämään listoja.
Ei tuo homma niin paha ollutkaan ja kun kunnolla innoistui niin siinä oli jo puskurikin aika hyvällä mallilla. Siitä sitten kiertämään toista puolta kohti etupuskuria jaa lopputulos.

Vaikkakaan nuo puskurit ei kauan kiinni ole(vaihtuvat isoihin). Oli ne mukava työstää.

Krizuu
-
Viestit: 216
Liittynyt: 27.7.2010 23:03

ViestiKirjoittaja Krizuu » 2.3.2011 20:25

milläpä käsittelit noita muoveja.. omastakin mk3 alkaa talven jälkeen olemaan mustat muovit lähinnä harmaita.. :D

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 2.3.2011 20:46

Veikkaan että kuumailmapuhaltimella ja leveällä suulakkeella.

Dextermann
-
Viestit: 120
Liittynyt: 14.8.2010 13:05

ViestiKirjoittaja Dextermann » 3.3.2011 6:38

Jep kuumilmapuhallin oli hyvä ratkaisu. Eilen illalla hain kaupasta jotain turtle waxin Black shine mömmöä. Antoi sekin taas vähän enemmän tummuuttaa osille.

Onkos kellään vinkkejä millä saisi kuvan takavaloista vilkuista sen oranssin muovin pois?

iikka
-
Viestit: 506
Liittynyt: 24.7.2003 16:28

ViestiKirjoittaja iikka » 23.3.2011 22:59

joutaako dextermann millon siirtään rahat mun tilille? rupee vähitelle tuntuun siltä niinku oisin tullu kusetetuksi!?!?!?

Dextermann
-
Viestit: 120
Liittynyt: 14.8.2010 13:05

ViestiKirjoittaja Dextermann » 1.4.2011 20:53

Anteeksipyynnöt iikalle. Maksu tapahtuu pikimmiten, vaikka summa ei suuri ole, mutta periaatteestahan tässä on kysymys :)

Ja Golffissa ollaan edetty taas jonkin verran. On tullut ulkonäköön ja sisustaan muutoksia.

Eli keulalle sain hommattua isopuskurin. Kiitos käyttäjälle M.ICE. Puskurista oli muutama kiinnike poikki mutta pienellä viksailulla pysyy!
Kiinnikkeet kun ovat pikkupuskurin, ja isopuskurin kiinnikkeet puuttuu. Viksailin siinä omalaatuiset kiinnikkeet väliaikaisesti, kunnes saan hommattua puskurin omat kiinnikkeet. Nuo sai sitten mukavasti ruuvattua pikkupuskurin kiinnikkeisiin kiinni. Ja pientä sommittelua.....ja kiinni. Vilkut sain tökättyä vilkkujen reikiin, mutta tulossa on isopuskuriin sopivat vilkut.

Lippa on kyllä aika massiivinen. Täyttä kumia kun on. Paino aikalailla hipoo puskurin painoa :D Taitaa olla jostain hallin oven tiivisteestä kyhätty. G60 lippaa kiinni niin hyvä....eli jos joltain löytyy ylimääräistä lippaa niin paappas YV:tä!!

Lukkopelti jouduttiin vaihtamaan kun entinen omistaja lie mihkä pökännyt kun maskikin vinossa ja sen seurauksena valot osoittaa puun latvoja.

Näytti niin tympeältä puskuri täysin mustana, joten puskuri [url=http://kuvablogi.com/nayta/2987226/valmiiksi[/url]ja maalit päälle....ja luonnollisesti [url=http://kuvablogi.com/nayta/2987227/]kiinni[/url]. Maskilippakin tuli samalla maalattua.

Ja sitten sisustan kimppuun. [url=http://kuvablogi.com/nayta/2987287/Ovipahvit[/url]saavat kokonaan uuden ulkonäön. Väriksi tietysti musta. [url=http://kuvablogi.com/nayta/2987228/]Alkuun[/url] ollaan päästy ja lopputulos [url=http://kuvablogi.com/nayta/2987229/tämännäköinen[/url]. Ja [url=http://kuvablogi.com/nayta/2987244/kiinni[/url].

Kun nyt jäi vähän ylimääräistä kangasta..ja vakiomaskistakin jäi VW merkki, joten ajattelin päällystää takakaijutinverhoilut, kun ei tule kaijuttimia enään niihin paikkoihin....ja tulos.

Rupesi pikkuhiljaa kyrsimään nuo ajovalot kun ei niillä meinaa nähdä yhtään mitään.
Luekselin vähän "nokilekan" tekemää releytysohjeita, ja siitähän se ajatus sitten lähti. Ihan niin täydellistä työtä en tehnyt.
Releiksi tuli 2x30A johdot 3,0mm2. 1x Sulakepesä ja siihen 20Amp sulake. Alkuper. valojen liittimet uusin kun olivat niin hapettuneet.

Lyhyille oma rele ja pitkille+lisäpitkille oma rele.

Dextermann
-
Viestit: 120
Liittynyt: 14.8.2010 13:05

ViestiKirjoittaja Dextermann » 1.4.2011 20:55

Anteeksipyynnöt iikalle. Maksu tapahtuu pikimmiten, vaikka summa ei suuri ole, mutta periaatteestahan tässä on kysymys :)

Ja Golffissa ollaan edetty taas jonkin verran. On tullut ulkonäköön ja sisustaan muutoksia.

Eli keulalle sain hommattua isopuskurin. Kiitos käyttäjälle M.ICE. Puskurista oli muutama kiinnike poikki mutta pienellä viksailulla pysyy!
Kiinnikkeet kun ovat pikkupuskurin, ja isopuskurin kiinnikkeet puuttuu. Viksailin siinä omalaatuiset kiinnikkeet väliaikaisesti, kunnes saan hommattua puskurin omat kiinnikkeet. Nuo sai sitten mukavasti ruuvattua pikkupuskurin kiinnikkeisiin kiinni. Ja pientä sommittelua.....ja kiinni. Vilkut sain tökättyä vilkkujen reikiin, mutta tulossa on isopuskuriin sopivat vilkut.

Lippa on kyllä aika massiivinen. Täyttä kumia kun on. Paino aikalailla hipoo puskurin painoa :D Taitaa olla jostain hallin oven tiivisteestä kyhätty. G60 lippaa kiinni niin hyvä....eli jos joltain löytyy ylimääräistä lippaa niin paappas YV:tä!!

Lukkopelti jouduttiin vaihtamaan kun entinen omistaja lie mihkä pökännyt kun maskikin vinossa ja sen seurauksena valot osoittaa puun latvoja.

Näytti niin tympeältä puskuri täysin mustana, joten puskuri valmiiksi ja maalit päälle....ja luonnollisesti kiinni. Maskilippakin tuli samalla maalattua.

Ja sitten sisustan kimppuun. Ovipahvit saavat kokonaan uuden ulkonäön. Väriksi tietysti musta. Alkuun ollaan päästy ja lopputulos tämännäköinen. Ja kiinni.

Kun nyt jäi vähän ylimääräistä kangasta..ja vakiomaskistakin jäi VW merkki, joten ajattelin päällystää takakaijutinverhoilut, kun ei tule kaijuttimia enään niihin paikkoihin....ja tulos.

Rupesi pikkuhiljaa kyrsimään nuo ajovalot kun ei niillä meinaa nähdä yhtään mitään.
Luekselin vähän "nokilekan" tekemää releytysohjeita, ja siitähän se ajatus sitten lähti. Ihan niin täydellistä työtä en tehnyt.
Releiksi tuli 2x30A johdot 3,0mm2. 1x Sulakepesä ja siihen 20Amp sulake. Alkuper. valojen liittimet uusin kun olivat niin hapettuneet.

Lyhyille oma rele ja pitkille+lisäpitkille oma rele.

samza
ffp jäsen
Viestit: 1618
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja samza » 1.4.2011 22:59

miten tuo etupuskuri näyttää jotenkin kummalliselle, ihankuin olis liian leveä tuohon keulaan?

Dextermann
-
Viestit: 120
Liittynyt: 14.8.2010 13:05

ViestiKirjoittaja Dextermann » 1.4.2011 23:09

Se pitää vielä korjata kun puskuri on ollut ennen mk1/caddyssa niin on pitänyt noita reunoja vähän leikellä mutta ne korjailen tässä lähempänä kesää kun muutenkin tulee vähän muutosta puskuriin.

Entris
-
Viestit: 1194
Liittynyt: 1.10.2005 12:37

ViestiKirjoittaja Entris » 3.4.2011 9:44

Valoja releyttäessä kannattaa mieluummin laittaa vasemmalle ja oikealle omat releet. Se on kettumaista jos pitkällä ja pimeällä metsäreitillä leviää se lyhyiden valojen rele ja joudut pelkillä pitkillä tai sumareilla ajamaan. Vastaantulijatkin arvostaa kun tuut joko pimeänä tai pitkät päällä. Laita vaikka vasemmalle ja oikealle lyhyelle omat releet ja sitten pitkille yksi yhteinen jos pitää säästää. Itse laitoin neljä relettä ja neljä sulaketta, eli jokaiselle valolle oman. Jos yksi hajoaa niin kaikki muut valot toimii vielä. Täällä on kuvia siitä virityksestä: http://entropia.1g.fi/kuvat/Autot/Jetta+-92/Projektikuvat/Valojen+releytys/


Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa