Ongelmana ois nyt se että polo ei meinaa käynnissä pysyä tien päällä vaikka on tyhjäkäynti säädetty jopa liiankin korkeaksi. vaihdoin tuon kaasuttimen vm 85 mallisesta polosta jossa oli myös 1,3 kone mutta kansi oli erilainen joten onko säädöt erilaiset vaikka kaasari ulkopuolelta ihan samannäköinen? kaasariin itseensä ei tainut mennä kuin 2 johtoa mutta muut johdot mitä koneen puolella on niin tuossa vm86 mallissa on paljon enempi johtoja ja jouduin tuohon 86 malliin vaihtamaan johdotkin siitä 85 vuoden mallista.. kaasarin vaihdon syynä oli että kulutus jotain 15 luokkaa ja liikkeelle lähdettäessä nyykähti aina ja meinasi sammua joten päästöt sain nyt läpi uudella mutta ei mukava ajella ku sammuu melkein heti kytkimen nostaessa.. ihan kylmänä ei sitä tee mutta heti kun lämpenee kone vähän niin alkaa ongelmat :/
Voi olla hieman epäselvästi kerrottu mutta tarkennan jos joku jotain edes osaisi sanoa
Ei ole aikaa selailla foorumia jotta vastaus voisi löytyä joten en kaipaa vastauksia tyyliin googleta tai etsi.
Pierburg 2e sammuu lämpimänä
Valvoja: ffp jäsenet
Pierburg 2e sammuu lämpimänä
Viimeksi muokannut Rempsuuu, 16.12.2010 22:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
se kumilaippa on pari vuotta vanha vaan että ei kai se niin äkkiä rikki mene mutta pitää toki tarkistaa se nyt sitten. Joo kyllä siin on automaatti ryyppy mutta en ollut varma tuosta mallista kun siinä ylhäällä lukee vain 2e.
Ja siinä kumilaipan ja kaasarin välissä ei ole tiivistettä joten onko siinä pakollinne olla se?
Nyt kun oli aikaa vähä selailla nettiä niin ilmeisesti tuo oma kaasari on se 2e3 kun siinä on se välisäiliökin bensalle?!?!
Ja siinä kumilaipan ja kaasarin välissä ei ole tiivistettä joten onko siinä pakollinne olla se?
Nyt kun oli aikaa vähä selailla nettiä niin ilmeisesti tuo oma kaasari on se 2e3 kun siinä on se välisäiliökin bensalle?!?!
Joo mullakin siis toi 2E3 oikea murheenkryyni...Imusarjan tiiviste kannattaa myös tsekata, mulla on jo uus tiiviste vaan ei tuu pakkasten takia vaihettua ku ulkona pitäs laittaa..
Ja se kumilaippa saattaa yllättävän nopeesti halkeilla, joten tarkistukseen tosiaan sekin.
lisää pierupurkeista täällä kannattaa lueskella :)
Ja se kumilaippa saattaa yllättävän nopeesti halkeilla, joten tarkistukseen tosiaan sekin.
lisää pierupurkeista täällä kannattaa lueskella :)
Bensan kulutus oli 8,5 litraa kun 6 litraa pisti tankkiin ja suht matka ajoa oli koko matka eli tuolla 6 litralla pääsi 70 km.
Ihan aina ei sammu ajossa ja tekee siis oikeestaan vain kun on kone hieman lämmennyt eikä niinkään kylmänä että sammuu. tyhjäkäynti on varmaan melkein 3000rpm kieppeillä niin miten on mahdollista että silti sammuu? en löydä apua vaikka kuinka yrittää selailla!!
Ihan aina ei sammu ajossa ja tekee siis oikeestaan vain kun on kone hieman lämmennyt eikä niinkään kylmänä että sammuu. tyhjäkäynti on varmaan melkein 3000rpm kieppeillä niin miten on mahdollista että silti sammuu? en löydä apua vaikka kuinka yrittää selailla!!
liikkeelle lähdettäessä nyykähti aina ja meinasi sammua
Oletko tarkastanut että jakajan alipainesäätö toimii?
Kuulostaisi siltä, että kaasutin on ainakin säädetty persiilleen. 2E3:n tyhjäkäyntiruuvia pyörittäen tyhjäkäyntiä ei taida edes saada huutamaan 3000 rpm.
Mahtaisiko tuossa jäädä rikastin päälle, tai sitten tyhjäkäyntiä on korjattu rikastimen hammaslevyyn vastaavaa ruuvia pyörittelemällä..?
Viimeksi muokannut jii_bee, 17.12.2010 0:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2E3 kaasaria ei edes saa 3000 rpm tyhjäkäynnille, ellei ryyppy ole päällä. Ellet sitten ole itse tehnyt jotain viritystä (toki myös joku aiempi omistaja on voinut tehdä). Yksi ongelma voisi siis olla tuon ryypyn toiminta. Eli ryyppy jää päälle jolloin käyttöön jää "nopea tyhjäkäynti" ?
Voisit kokeilla ottaa ilmanputsarin koteloineen pois, jotta näet sen ryyppyläpän (kuvassa 29). Sen pitää olla kylmällä koneella rakosellaan eli rajoittaa ilman kulkua. Koneen lämmetessä tuon läpän pitää vähitellen aueta. Viimeistään siinä vaiheessa kun lämpömittariin on noussut lämmöt näkyviin tulee tuon ryyppyläpän olla täysin auki (eli ei rajoita ilman kulkua).
Eli otat tuon ilmanputsarin kotelon pois, pistät koneen kylmänä käyntiin ja katsot aukeaako tuo läppä vähitellen. Kuva: http://www.gowerlee.dircon.co.uk/2E3type.html
Toinen vaihtoehto on virranjakajan alipainesäätimen toimimattomuus. Eli joko alipainelinja kaasarilta virranjakajalle on väärin kytketty, vuotaa / tukossa, tai alipainesäätäjän kalvo on rikki. Itselläni pierupurkilla varustetun golffin sammuttelu lakkasi, kun vaihdoin uuden alipainesäätäjän. Sen voit muuten testata "lutkuttamalla" sitä alipainesäätimelle menevää letkua ja kuuntelemalla / tuntemalla. Jos kalvo on rikki, ilma kulkee sen läpi.
Tässä totaalin amatöörin arvaukset, kokeilu omalla vastuulla :) Itse olen pierupurkkiin tutustunut pakon edestä "kantapään kautta"-periaatteella kun oma Golf 1.3 sammutteli.
Voisit kokeilla ottaa ilmanputsarin koteloineen pois, jotta näet sen ryyppyläpän (kuvassa 29). Sen pitää olla kylmällä koneella rakosellaan eli rajoittaa ilman kulkua. Koneen lämmetessä tuon läpän pitää vähitellen aueta. Viimeistään siinä vaiheessa kun lämpömittariin on noussut lämmöt näkyviin tulee tuon ryyppyläpän olla täysin auki (eli ei rajoita ilman kulkua).
Eli otat tuon ilmanputsarin kotelon pois, pistät koneen kylmänä käyntiin ja katsot aukeaako tuo läppä vähitellen. Kuva: http://www.gowerlee.dircon.co.uk/2E3type.html
Toinen vaihtoehto on virranjakajan alipainesäätimen toimimattomuus. Eli joko alipainelinja kaasarilta virranjakajalle on väärin kytketty, vuotaa / tukossa, tai alipainesäätäjän kalvo on rikki. Itselläni pierupurkilla varustetun golffin sammuttelu lakkasi, kun vaihdoin uuden alipainesäätäjän. Sen voit muuten testata "lutkuttamalla" sitä alipainesäätimelle menevää letkua ja kuuntelemalla / tuntemalla. Jos kalvo on rikki, ilma kulkee sen läpi.
Tässä totaalin amatöörin arvaukset, kokeilu omalla vastuulla :) Itse olen pierupurkkiin tutustunut pakon edestä "kantapään kautta"-periaatteella kun oma Golf 1.3 sammutteli.
Eli otat tuon ilmanputsarin kotelon pois, pistät koneen kylmänä käyntiin ja katsot aukeaako tuo läppä vähitellen.
Vaikka putsarin kotelo on pois paikoiltaan, kaasarilta oranssiin palikkaan ("temperature regulator"~lämpötilasäädin..?) tuleva letku tulee olla paikoillaan. Mikäli ei ole, ryypyn lähdettyä pois päältä tyhjäkäynti häviää kokonaan.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa