Golf2 happipitoisuus korkea, hylätty. Vika?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

ArtoE
-
Viestit: 117
Liittynyt: 23.12.2006 21:11

Golf2 happipitoisuus korkea, hylätty. Vika?

ViestiKirjoittaja ArtoE » 26.11.2010 18:46

Eli jo puoli vuotta on golfi on ollut omistuksessa ja aina ollut vikaa käymisessä. Kun hiljentää nopeutta auto meinaa sammua. Tasaisessa ajossa ja kiihdytyksessä käy ihan hyvin. Moottorina golfissa on 1,6 litrainen automaatilla. Pakkovaihteilla auto pysyy jotenkin käynnissä hiljennettäessä. Kaasuttimena -90 mallissa taitaa olla tollanen sähkönen pierburgin tekele kaiketi.
Nyt kävin katsastuksella ja tyhjäkäynnin päästöt oli:
CO%:0,01
CO2:10,6
HCppm:141
O2:6071
Eli mikä mahtaa olla vian aiheuttaja? Alipaineletkut oon käyny läpi silmämääräsesti, pakoputki ei vuoda, kaasuttimen kumilaippa on uusi. Mistä kannattaisi lähteä vikaa tarkemmin vielä hakemaan?? En tiedä liittyykö tuo tyhjäkäynnin pieni epätasaisuus ja sammuilu vauhdissa tuohon happi pitoisuuteen..

golffari423
-
Viestit: 238
Liittynyt: 28.12.2009 21:02

ViestiKirjoittaja golffari423 » 27.11.2010 12:25

hc on myös hieman koholla, eli palamatonta menee vähän läpi. tarkista vielä kunnolla kaikki alipaineletkut, ettei mikään niistä pikkuletkuista ole murusina/irti

ei vaikuttais bensapuolen vialta, kun häkäarvo on noin hyvä

ArtoE
-
Viestit: 117
Liittynyt: 23.12.2006 21:11

ViestiKirjoittaja ArtoE » 28.11.2010 20:20

Kertokaas joku viisaampi et mihin kuuluu ilmasuodatin kotelon oikeesta laidasta lähteä alipaineletku? Meneekö se bulldownille? Jarrutehostimen ja imusarjan välissä olevassa letkussa oleva mustakeltainen venttiili josta lähtee yksi ohut letku alipaineen varhaisrasialle. Kuuluuko siinä toisessa lähdössä olla korkki vaan päällä? Vihreää alipainesäiliötä ei konehuoneessa ole. Kuuluuko lämpöpaineventtiilille olla alipaineletkuyhteys jarrutehostimen ja imusarjan väliltä?

jari k
-
Viestit: 74
Liittynyt: 24.11.2008 11:05

ViestiKirjoittaja jari k » 29.11.2010 22:53

Imusarjasta menevä letku jarrutehostimelle, niin minulla ainakin siitä ventiilistä menee yksi letku virranjakajalle,ja toinen lähtö on tulpattu. Muita letkun paikkoja en nyt muista. Minullakin oli tyhjäkäynti oireita, vaihdoin kaikki letkut uusiin ja tarkastin siitä imusarjasta lähtevänletku joka juurikin menee siihen jarrutehostimelle, niin imusarjan lähdössä on sellainen kumiletku,oli melkoinen halkeama letkussa, sen kun vaihdoin niin rupesi pelamaan tyhjäkäynnilläkin hienosti. Elikkä kannattaa vaihtaa/ tarkastaa kaikki letkut.

ArtoE
-
Viestit: 117
Liittynyt: 23.12.2006 21:11

ViestiKirjoittaja ArtoE » 13.12.2010 15:50

Ongelma jatkuu. Eli kun hiljennän nopeutta jarrua painamalla, saavutettuani pienen nopeuden auto sammuu vauhdista, kuin virta-avaimesta vääntäisi. Eli ei mitään yski vaan yleensä sammumisen huomaa ensiksi kun mittaristossa palaa merkkivalot. Tuota sammumista voi ehkäistä antamalla hiemn kaasua välillä kun hiljentää. Siten auton saa pysymään käynnissä. Mistä voisi vikaa etsiä? Auto on siis automaattilaatikolla. Mietein liittyykö se jotenkin jarrutehostimen alipaine puoleen. Mistä laatikko saa käskyn vaihtaa pienempää vaihdetta?

ArtoE
-
Viestit: 117
Liittynyt: 23.12.2006 21:11

ViestiKirjoittaja ArtoE » 18.12.2010 20:58

Happiarvon nostaja löyty, jarrutehostimen ja imusarjan väliltä oleva letku imusarjan päästä rikki. Vaihdoin sen just kesällä mutta en uuteen. Nyt kävin uudestaan päästömittauksessa. Tyhjäkäynti kolmesataa liian korkea. CO2 % ja lambda liian korkealla. Ei niinkään tyhjäkäynnillä vaan kierroksila. Lambda arvo päästössä taisi pyöriä 0,998 korvilla. Lambdan johtoa kun otti irti päästötestissä niin ei vaikuttanut mihinkään. Mittasin jännitteet ja 0,5 V näyttää. Vaikka antaa kaasua niin jännitteet on samassa. Eikö lukeman pitäisi muuttua??? Lämpötila mittarissa ei mene ihan puoleen väliin vaikka on uusi lämpötila-anturi... Voiko termostaatissa olla vikaa tollai hiuka muka vain?? Sisällä on lämmintä kyllä ja kulutus 8,5 l luokkaa.

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 18.12.2010 21:51

Tuollai ne volkkarin termarit juuri hajoaa, lämpötila ei enää kohoa normaaliksi ja termarin vanhetessa lämpeneminen vain vähenee kun termari aukeaa liian aikaisin tai jumiutuu osittain auki. Vaihda termari uuteen alkuperäisosaan.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 19.12.2010 2:40

Eikö happitunnistimen signaali tarvi käytännössä oskilloskooppia tarkempaan analyysiin?


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa