Passat -98 1.9tdi lisää voimaa?
Valvoja: ffp jäsenet
Passat -98 1.9tdi lisää voimaa?
Oli vähän vaikee lähtä ettiin valmiita topicceja joita varmasti ois, ni eikai se kauhee homma oo tännekkää vastata ja jeleppiä..eli mottina 110hv afn tdi..siihen pitäs suht edullisella modilla saaha lissää paukkuja 160-200hv kuullostais kivalta näin fämily passatiksi. Ahdin on laitettu jo etsintään (17vnt, tai joku mikä menee suoraan..saa toki kaupata jos löytyy) mutta mitäs sitte..sanokaa viisaammat minkä hintaluokan rojecti..ja mitkä on helpot ja pää asialliset seikat jotka on tehtävä :) mites paljon kestää ahtaa ja paljonko sillä evry mod vai mikäs se oli ni saa lissää..??
ps: Äläkää menettäkö hermoja..tää on vain tietämättömän voiman ettimistä :D
ps: Äläkää menettäkö hermoja..tää on vain tietämättömän voiman ettimistä :D
Viimeksi muokannut Mizaa, 24.11.2010 13:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ton luet niin oot melko tietonen asioista --> http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=11 ... ht=viritys
paljonko on afn-koneessa vakiona ahtopaine, itellä huitelee piikittä 1.3-1.5 vaihteesta riippuen, ja 0.9-1.2 jatkuvana? ja mitä tapahtuu jos vaihan täuysin suoran putken paikoilleen kokoa 2,5" alakaako ahin möliseen putken läpi..toisaaltahan se kun siivet muuttuu vakioasentoon ja ujellus kuuluu ei kyllä häirittis :D vähän viehettä äänimaailmaan.
-
- -
- Viestit: 1219
- Liittynyt: 31.10.2004 21:43
nyt on tullu vastauksia suuntaan ja toiseen, eli jos vaihan afn 15 vnt:n tilalle 1749 vnt:n ni pitääkö moottori ohjauksen ohjelma muuttaa? miten se poikkeaa se isompi tosta pienemmästä..3" down pipellä lähtee alusta ja loppu päässä on vain ensihätään vakioputkea..ja jo tyhjä käynnillä auto suhisee ja viheltää ku suihkukone..ja välillä kuuluu putkesta vaihtaessa vnt ujellus..vaimentimia ei oo, eikä tuu :D toi ohjelma ny kiinnostaa et nakkaanko suoraan ton isomman kiini.
Eihän sitä ohjelmaa pakko ole muuttaa jos isomman vnt-ahtimen laittaa pienemmän vnt-ahtimen tilalle, mutta tehoa ei tule lisää jos ohjelma pysyy vakiona.
Kun pelkän ahtimen muutoksella ei soppaa koneeseen mene kun sen afn koneen 110hv edestä.
Tämän takia ohjelmaa pitää roplata, että saadaan syötöt,ruiskutusajat yms.kohdalleen
Ja jos mielit päästä noihin 160-200hv teholukemiin niin vaihtoon menee ainakin suuttimet ja (ohjelmasta/väännöistä ja ajotavasta) riippuen EHKÄ kytkin.
Kun pelkän ahtimen muutoksella ei soppaa koneeseen mene kun sen afn koneen 110hv edestä.
Tämän takia ohjelmaa pitää roplata, että saadaan syötöt,ruiskutusajat yms.kohdalleen
Ja jos mielit päästä noihin 160-200hv teholukemiin niin vaihtoon menee ainakin suuttimet ja (ohjelmasta/väännöistä ja ajotavasta) riippuen EHKÄ kytkin.
Emännän AFN passatissa on ex-kanerva paketti eli:
-ultimate 2 suuttimet
-3 bar map anturi
- 130 hp tdi:n ahtimesta tehty fin-turbo hybridi
- Findiesel ohjelma
Näillä eväin on penkitetty 200+ hp ja 350+ nm , noista lukemista tosin alakierroksilla piti hieman nipistää pois vääntöä. Ahtopaineet max 1.45 ja pakolämmöt ym. normaalia tasoa. Keskikulutus vajaat 6 litraa seka-ajossa jossa voi vähä kiihdytelläkin...
Lisääkin olis potentiaalia mut kaksoismassavauhtis alkaa ravistamaan ikävästi. Nyt 350 tkm ajettu synchron orkkiskytkin ei vielä ravistele. Cooleri vakio ja savutusmittauksessa katsastuksessa oli arvo vähän yli 1. Tosin kansi täysin uusi ja karstaton ja EGR tulpattu.
Kannattaa vaihtaa kerralla kunnon ahdin ja suuttimet + mappi ja sitten findieselille auto. Ei tarvi turhia välivaiheita kokeilla ja saa miellyttävästi toimivan paketin. Jos auton päättää myydä niin kokonaiselle toimivalle paketille löytynee silloin ostaja. BTDT
-ultimate 2 suuttimet
-3 bar map anturi
- 130 hp tdi:n ahtimesta tehty fin-turbo hybridi
- Findiesel ohjelma
Näillä eväin on penkitetty 200+ hp ja 350+ nm , noista lukemista tosin alakierroksilla piti hieman nipistää pois vääntöä. Ahtopaineet max 1.45 ja pakolämmöt ym. normaalia tasoa. Keskikulutus vajaat 6 litraa seka-ajossa jossa voi vähä kiihdytelläkin...
Lisääkin olis potentiaalia mut kaksoismassavauhtis alkaa ravistamaan ikävästi. Nyt 350 tkm ajettu synchron orkkiskytkin ei vielä ravistele. Cooleri vakio ja savutusmittauksessa katsastuksessa oli arvo vähän yli 1. Tosin kansi täysin uusi ja karstaton ja EGR tulpattu.
Kannattaa vaihtaa kerralla kunnon ahdin ja suuttimet + mappi ja sitten findieselille auto. Ei tarvi turhia välivaiheita kokeilla ja saa miellyttävästi toimivan paketin. Jos auton päättää myydä niin kokonaiselle toimivalle paketille löytynee silloin ostaja. BTDT
Haku on kiva kaveri.. http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=59 ... light=evry
Tuolla jossain toisessa topicissa joku kirjottelikin jo, että tehkää tuosta evry topicista sticky tohon ylös. Itse samaa mieltä.
Tuolla jossain toisessa topicissa joku kirjottelikin jo, että tehkää tuosta evry topicista sticky tohon ylös. Itse samaa mieltä.
Omassa AFN passatissa kytkin alkaa luistamaan evryllä. Näkyy mittareissa n 2200 kierroksen kohdalla, kun kierroksen nousevat äkisti hetken ja laskevat saman tien. Metrejä autolla takana 310tkm. Hyvin kyllä tuntuu tehoa tuovan mokoma viritys. Mitähän kustantaa uusi kytkin. Kaikki puhuu siitä vr6 paketista ja kiinteästä vauhtiksesta. Onko tälle joku pikkupajan hintalappu tiedossa?
-
- -
- Viestit: 1219
- Liittynyt: 31.10.2004 21:43
on se vaan jännä toi sähkö..jos johtoja ei katkota et nää jutut tulee vaan alakuperästen ns kyltkeen/tavallaan rosvoliitoksena juottamalla,,ni miten se pellaa..niinku jo aijemmin sanoin ni en tod oo mikkää sähkökuru ja itte en menis noita vääntään..mitä sähköliikkeessäki pitää kysyä ku noita osia hakkee ewryä varten :D
Ei siihen tarvii olla mikään sähköguru. Itse kuorin veitsellä pätkän eristettä johdoista ja juotin potikan johdot kiinni. Teippiä päälle ja hyvä tuli.
Mizaa, en ole varma kysyitkö juuri tätä asiaa, mutta :
Jos kuvitellaan, että orkkiksessa on näiden kahden johdon välillä jokin tietty vastus. Sen vastuksen rinnalle lisätään toinen vastus(potikka). Fysiikan mukaan kaksi rinnan kytkettyä vastusta pienentää kokonaisvastusta, eli sähkö pääsee kahta eri reittiä pitkin. Jos vastuksia on rinnan, on niiden kokonaisvastus aina pienempi, kuin niistä pienimmän vastuksen arvo.
Ei todellakaan kannata ostaa boxia. Rohkeasti vain tekemään. Mahtaako jostain löytyä tämä ohje ihan kuvien kanssa?
Mizaa, en ole varma kysyitkö juuri tätä asiaa, mutta :
Jos kuvitellaan, että orkkiksessa on näiden kahden johdon välillä jokin tietty vastus. Sen vastuksen rinnalle lisätään toinen vastus(potikka). Fysiikan mukaan kaksi rinnan kytkettyä vastusta pienentää kokonaisvastusta, eli sähkö pääsee kahta eri reittiä pitkin. Jos vastuksia on rinnan, on niiden kokonaisvastus aina pienempi, kuin niistä pienimmän vastuksen arvo.
Ei todellakaan kannata ostaa boxia. Rohkeasti vain tekemään. Mahtaako jostain löytyä tämä ohje ihan kuvien kanssa?
ois tyrkyllä edullisesti psi-motorsportin tehoboxi, tekeekö sillä mitään? ja mitä ootta mieltä autolla ajettu n 524tkm pidetty kyllä hyvin ja nyt ahtaa 1,1..jakyseinen boxi nostais paineet 1,5 kuinkahan tykkää kyttyrää?..se on kuulemma joku tehokkain psi-boxi ja ero on kuulemma aivan huomattava..kertokaa viisaammat?!
Kyllä sillä jotain tekee, niinkuin millä tahansa tehoboxilla. Ne hevosvoimat mitä tolla saat, on varmaan niitä halvimpia. Valmistajan lupaukset +25hv voi unohtaa.
Se boxihan ei ahtoja osaa lisätä(parin euron tilpehöörit sisällä), mutta on totta, että lisääntynyt ainemäärä nostaa väkisinkin hivenen ahtoja vedättäessä. Hyvinkin piikkailee siinä 1.5 bar, ainakin itsellä vag-comilla katsottuna ja "tehoboxilla" varustettu afn. So...?
Sullahan on muuten selkeästi tehty jotain muutoksia moottoriin, kun profiilissa on mainittu 150hv(110kw). Jos suutinkärjet, niin sitten toi boxi ei ole tarpeellinen.
Se boxihan ei ahtoja osaa lisätä(parin euron tilpehöörit sisällä), mutta on totta, että lisääntynyt ainemäärä nostaa väkisinkin hivenen ahtoja vedättäessä. Hyvinkin piikkailee siinä 1.5 bar, ainakin itsellä vag-comilla katsottuna ja "tehoboxilla" varustettu afn. So...?
Sullahan on muuten selkeästi tehty jotain muutoksia moottoriin, kun profiilissa on mainittu 150hv(110kw). Jos suutinkärjet, niin sitten toi boxi ei ole tarpeellinen.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 42 vierailijaa