Golf iv 2.3 vr5 sammui eikä käynnisty.

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

herkkoo
-
Viestit: 68
Liittynyt: 22.1.2009 13:06

Golf iv 2.3 vr5 sammui eikä käynnisty.

ViestiKirjoittaja herkkoo » 7.12.2010 19:01

Tere!

Autona mulla siis golf iv 2.3 vr5. Tuossa olin suorittamassa autokoululla kakkosvaihetta ja liukkalaalla radalla jonotin omaa vuoroani, auto sammui yhtäkkiä seistyään tyhjäkäynnillä noin minuutin mitä ennen oli ajettu n.1,5h.

Siinä sitten aluksi ihmeteltiin mikä autossa vois olla, kokeiltiin pistää jäänestoaki tankkiin mutta ei käynnistyny annettuaan sen vaikuttaa hetken. Noh siinä ei sitten auttanut kuin soittaa paikalliselle korjaamolle jonka hinausauto sitte haki Golfin sinne.

Auto on nyt kohta 2viikkoa ollut korjaamolla. Päättivät sitten siellä että puola paskana. -> Päättivät sitten tilata kokonaisen puolapaketin minulta kysymättä mitää. Noh nyt sinne soiteltiin että onko se nipus ku lupasivat jo torstaiksi (2.12) että auto kunnossa kun puolapaketti vaihdettu eikä sieltä ollu mitää kuulunut. Noh eihän se tullut puolapaketilla kuntoon.

Olisiko teillä antaa vinkkejä mistä kannattais jatkaa etsintää? HUOM! Auto kuulemma polttaa sulakkeen startatessa! Autoon on hiljattain vaihdettu virtalukonpohja sekä starttimoottorin herätejohto mikä löi läpitte ku oli hapettunut juuresta (tehty toisella korjaamolla) Olisiko mahdollista että toisella korjaamolla tuo startin herätejohto olis "korjattu" tyylillä juosten kustu ja siitä sitte taas lisää ongelmia..?

Pitää varmaa hakea tuo pois tuolta korjaamolta ku ei siellä tapahdu mitää ilmeisesti..

Jimme
-
Viestit: 730
Liittynyt: 8.1.2006 16:04

ViestiKirjoittaja Jimme » 8.12.2010 12:47

Sinne startin suuntaan katsoisin itse ensin, jos vikakoodit olisi myös tiedossa, niin olisi helpompi sulkea pois vaihtoehtoja. Minkävuotinen auto ja mikä moottorikoodi?

herkkoo
-
Viestit: 68
Liittynyt: 22.1.2009 13:06

ViestiKirjoittaja herkkoo » 8.12.2010 14:15

Moro!

Vikakoodeja ei ilmeisesti ollut antanut mitään?

Auto siis tosiaan on vm. -99 ja moottorikoodi AGZ mikäli tuota tarkoitit?

-H

Jimme
-
Viestit: 730
Liittynyt: 8.1.2006 16:04

ViestiKirjoittaja Jimme » 8.12.2010 15:33

Ok, jos vikakoodeja ei tosiaan ollut, niin hirveästi vaihtoehtoja ei enää jää, jos bensaa tulee ja kipinääkin antaa. Kannattaa siis pyytää tutkimaan se startti.

herkkoo
-
Viestit: 68
Liittynyt: 22.1.2009 13:06

ViestiKirjoittaja herkkoo » 8.12.2010 16:01

Jeps tos sanottiinki jo eilen että kattovat sen startin. Onkohan näissä vr5 koneella olevissa mitä lie nakutuksenesto tunnistinta vai minkä onkaan? Kehui että se vika VOISI olla siellä..

Flashmn
-
Viestit: 1779
Liittynyt: 23.7.2003 17:54

ViestiKirjoittaja Flashmn » 8.12.2010 16:48

No tuskin naku-tunnistin autoa käynnistämättä jättää.

herkkoo
-
Viestit: 68
Liittynyt: 22.1.2009 13:06

ViestiKirjoittaja herkkoo » 8.12.2010 22:41

Aa okei. Kaveri kehuu notta ei lähtis käyntii jos se olis pimeenä mutta oli ilmeisesti vääräs.. Kiitos tiedosta!

Terppo
-
Viestit: 19
Liittynyt: 18.7.2008 19:06

ViestiKirjoittaja Terppo » 9.12.2010 1:55

Siis starttaako auto, vai eikö se sano mitään kun kääntää virta-avaimesta? Jos starttaa, niin silloin lähtisin ekana tutkimaan vikaa bensapumpun suunnalta.

herkkoo
-
Viestit: 68
Liittynyt: 22.1.2009 13:06

ViestiKirjoittaja herkkoo » 9.12.2010 6:31

Starttaa. Eikö sen bensapumpun pitäis "surista" ku avaa auton ovet kun auto on seissyt hetken?

Terppo
-
Viestit: 19
Liittynyt: 18.7.2008 19:06

ViestiKirjoittaja Terppo » 9.12.2010 12:41

Kyllä kuuluisi. Takapenkin kun nostaa vielä ylös, niin pitäisi kuulua aika selkeästi.

herkkoo
-
Viestit: 68
Liittynyt: 22.1.2009 13:06

ViestiKirjoittaja herkkoo » 9.12.2010 14:33

Joo. Kyllähän se kuuluu jo selvästi ku avaa vain oven:-) Toki tuskin se bensapumppukaan on kun polttaa sulakkeen startatessa..

Jimme
-
Viestit: 730
Liittynyt: 8.1.2006 16:04

ViestiKirjoittaja Jimme » 9.12.2010 21:07

polttaa sulakkeen startatessa..


Minkähän sulakkeen se sieltä polttaa?

herkkoo
-
Viestit: 68
Liittynyt: 22.1.2009 13:06

ViestiKirjoittaja herkkoo » 10.12.2010 12:39

Pääsulakkeen se polttaa..

Luotijuna
-
Viestit: 1262
Liittynyt: 18.3.2004 11:33

ViestiKirjoittaja Luotijuna » 10.12.2010 18:35

jaa minkähän "pääsulakkeen"? kuva tai sulakkeen numero?

herkkoo
-
Viestit: 68
Liittynyt: 22.1.2009 13:06

ViestiKirjoittaja herkkoo » 13.12.2010 14:14

Pitkästä aikaa tää homma etenöö. En nyt muista mikä se pääsulake oli mutta nyt kuulemma auto toimii.

Autosta oli joku maadoitusjohto irronnut ja vissii sit ottanu johonki väärään kohtaan mikä aiheutti oikosulun joka poltti sulakkeen aina. Voiko olla mahdollista että se ois kärventäny puolan? Olivat vaihtaneet ENSIN puolapaketin (300€) ja sitte vasta alkanu kattoo muita ja kappas maadoitusjohto irti.. Hienoa...

Jimme
-
Viestit: 730
Liittynyt: 8.1.2006 16:04

ViestiKirjoittaja Jimme » 13.12.2010 19:10

Vaikea sanoa kun ei ole tarkempaa tietoa. Voihan se maadoitusjohdon irtoaminen ja sen kautta johtosarjan vastuksen nousu aiheuttaa paljonkin, muttei voi sanoa varmaksi.
Viimeksi muokannut Jimme, 14.12.2010 13:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Mikko__
-
Viestit: 381
Liittynyt: 21.10.2003 18:02

ViestiKirjoittaja Mikko__ » 14.12.2010 9:19

Eikös tossa vr5 koneessa oo pelkästään yks puolapaketti? kaikki tulpan johdot lähtee siitä samasta paketista ja jos se menee mykäks ei kipinää mene minnekkään.

herkkoo
-
Viestit: 68
Liittynyt: 22.1.2009 13:06

ViestiKirjoittaja herkkoo » 14.12.2010 11:35

Juu yks kokonaanen paketti näytti olevan.. Noh mutta nyt auto on kunnossa! Toivottavasti tästä ketjusta jotain hyötyä muille myöhemmin.. Kiitokset kaikille..!

Vesku
ffp jäsen
Viestit: 7374
Liittynyt: 16.7.2003 23:55

ViestiKirjoittaja Vesku » 14.12.2010 11:40

Ei se firma siitä puolanvaihdosta mitään voi veloittaa jos vika ei siinä ollut!

Jimme
-
Viestit: 730
Liittynyt: 8.1.2006 16:04

ViestiKirjoittaja Jimme » 14.12.2010 13:27

Kyllä kuulostais vähän siltä, että diagnoosi on tehty periaatteella "näis on tätä ollu, kokeillaan vaihtaa puolajakaja, kyllä se poka maksaa".

herkkoo
-
Viestit: 68
Liittynyt: 22.1.2009 13:06

ViestiKirjoittaja herkkoo » 14.12.2010 13:53

Niih, vaikea se nyt mennä sanomaan sitte et mikä siä on ollu todellinen vika. On mulla se vanha puolapaketti tuos kotosalla et voi sen toki testata jos joskus jaksais et toimiiko se.. Missähä tuolla etes on sen paikka..? :o

Vesku
ffp jäsen
Viestit: 7374
Liittynyt: 16.7.2003 23:55

ViestiKirjoittaja Vesku » 14.12.2010 14:16

Omaan autoon aikoinaan etsivät vikaa toisen ajovalon toimimattomuuteen ja "totesivat" vian olevan sähkökeskuksessa ja vaihtoivat sen mutta vika säilyi edelleen, koska vika oli toisaikainen olivat ehtineet lähettämään laskun keskuksesta ja vaihtotyöstä, vika ilmaantui muutaman viikon kuluttua taas ja vein laskun takaisin liikkeeseen ja sanoin etten rupee maksamaan koska vika ei ollut siitä johtuva ja liike poisti laskun.
Lopullinen vika tässä tapauksessa löytyi huonosta tiivisteestä joka päästi kosteutta ajovaloon ja katkaisi sähköt xenonilta.
Voihan se firma summa mutikassa vaihdella niitä osia vaikka kuinka jos ei tiedä mitä tekee, mut itse en ainakaan hyväksy sitä et mua laskutetaan turhista töistä.

herkkoo
-
Viestit: 68
Liittynyt: 22.1.2009 13:06

ViestiKirjoittaja herkkoo » 14.12.2010 15:02

Näinpä. Pitää ny kattoa jos joku päivä täs olis motivaatiota purkaa tuota autoa sen verran et sais puolapaketin testattua (vanhan).. Tuota kun ei oikein irtonaisena pysty testaamaan :(


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 31 vierailijaa