Elikkäs ihan ekaks pitää kysyä että kuuluuko by passissa olla öljyä?
Passatti siis rupes valittamaan jotain ''service OIL'' valoa ja konekin rupes jo nakuttamaan, katoin öljyt tikun pää ei kostunutkaan. Öljyt ja suodatin vaihettu n. 2tkm sitten, mikä mahtaa oikeen olla vikana kun ei öljylätäkköäkään ole pihamaalla näkynyt?
1.8t Passat-97 vie öljyä
Valvoja: ffp jäsenet
Imuputkistossa on yleensä aina jonkun verran öljyä, koska huohottimen paineen mukana kulkeutuu öljyhuuruja imuputkistolle paineenrajoitinventtiilin kautta (kiekon mallinen osa siinä ilmanohjainputken ja venttiilikannen kopan välittömässä läheisyydessa). Jos sieltä bypassin kohdalta turbon alapuolelta tulee luokkaa litra tai vastaavaa, vuotaa turbon kompressoripuoli hyvin todennäköisesti. Jos savuttaa reilusti myös putkesta, niin turbon pakopuolessa on todennäköisesti kanssa vuotoa.
Todennäköisesti turbon öljyvuoto, mahdollisesti voisi olla myös pieni reikä öljypohjassa tai umpitukossa oleva huohotin, jolloin tiivisteet hajoaa alkaen venttiilikopan tiivisteestä.
Service OIL = öljynvaihtohuollon kilometri- tai aikamääre on tullut täyteen.
Todennäköisesti turbon öljyvuoto, mahdollisesti voisi olla myös pieni reikä öljypohjassa tai umpitukossa oleva huohotin, jolloin tiivisteet hajoaa alkaen venttiilikopan tiivisteestä.
Service OIL = öljynvaihtohuollon kilometri- tai aikamääre on tullut täyteen.
Viimeksi muokannut Jimme, 8.12.2010 9:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sitä öljyä tuli kyllä by passista sen verran varmasti mitä siihen palikkaan mahtuu. Mitä se kompressori vuoto käytännössä tarkottaa, joutuuko koko turbon uusimaan. Jos sais vähän infoa kun ei ole ennen tullut turbojen kanssa pelattua.
Ja siitä valosta että pystyykö sen kotikonstein nollaamaan vai täytyykö käyttää jossain liikkessä?
Ja siitä valosta että pystyykö sen kotikonstein nollaamaan vai täytyykö käyttää jossain liikkessä?
Vaikea sanoa, kannattaako korjaus vai tuleeko uusi suhteessa edullisemmaksi, tuosta vois olla hyvä kysellä turbohuoltoliikkeistä niin saat tietää suoraan suuntaa antavaa hintaakin korjaukselle. Omat turbot olen käyttänyt Lahdessa Turbohuolto S. Riikosella, pohjoisemmassa sitten hyväksi havaittu on Fin-Turbo, ainakin kaverin kavereilla on kuulemma hyviä kokemuksia.
Kannattaa nyt ensin sulkea pois muut paikat, mistä öljy noin nopeasti voisi poistua ja sitten miettiä jatkoa turbon osalta.
Huoltovälinäytön nollaukseen yksi ohje, pitäisi toimia, mutten Passatissa ole joutunut vielä tota tekemään, Golfissa toimi tällä ohjeella:
1. Katkaise virta
2. Pidä nopeusmittarin luona olevaa nappia pohjassa
3. Kytke virrat päälle
4. Näytössä pitäisi lukea "service OIL"
5. Päästä napista
6. Paina trippinappia uudestaan jos valuat vaihtaa huolto tyyppiä (OIL tai INSP).
7. Käännä kierroslukumittarin luona olevaa nuppia
8. Näytössä pitäsi lukea - - -
9. Katkaise virta
Kannattaa nyt ensin sulkea pois muut paikat, mistä öljy noin nopeasti voisi poistua ja sitten miettiä jatkoa turbon osalta.
Huoltovälinäytön nollaukseen yksi ohje, pitäisi toimia, mutten Passatissa ole joutunut vielä tota tekemään, Golfissa toimi tällä ohjeella:
1. Katkaise virta
2. Pidä nopeusmittarin luona olevaa nappia pohjassa
3. Kytke virrat päälle
4. Näytössä pitäisi lukea "service OIL"
5. Päästä napista
6. Paina trippinappia uudestaan jos valuat vaihtaa huolto tyyppiä (OIL tai INSP).
7. Käännä kierroslukumittarin luona olevaa nuppia
8. Näytössä pitäsi lukea - - -
9. Katkaise virta
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 14 vierailijaa