g3 99 td aaz jäi kaupan parkiin. kiire apua

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

janteri
-
Viestit: 67
Liittynyt: 18.8.2010 12:54

g3 99 td aaz jäi kaupan parkiin. kiire apua

ViestiKirjoittaja janteri » 7.12.2010 19:02

eli stoppasin auton kaupan parkkiin. ja takas tullessa ei käynnisty,
ainoo mittaristo valo joka palaa on käsujarrun valo.
ja kun laittaa virrat päälle niin muutaman sekunnin jälkeen sammuu matkamittarista ja kellosta numerot. ja käsijarrun valo jää välillä päälle ja ns heijjaa.. kun rompllaa avainta virtalukossa.

sulakkeet on ok, ja releitäkin irroiteltu ei vaikutusta.
missä sijaitsee hehkun rele tai jokin jos se on jumissa??

somete

ViestiKirjoittaja somete » 7.12.2010 19:16

Mites perinteistäkin perinteisempi tyyppivika, virtalukon pohja? Itsellä kävi juurikin sama vika kun porsi ventosta virtalukko. Tietty jos vaihdettu hiljattain niin se on sit pois suljettu.

janteri
-
Viestit: 67
Liittynyt: 18.8.2010 12:54

ViestiKirjoittaja janteri » 7.12.2010 19:22

niinpä.. pitäs olla sit jonniimoinen ulosvedin.. ( ei kaikkee omista)

olikos ihan samoja.. et kerrasta seis?

somete

ViestiKirjoittaja somete » 7.12.2010 19:24

Ite muistaakseni lämmittelin kuumailmapuhaltimella, laitoin siihen holkkiin lukkopihdit ja vedin ihan normi puolan ulosvetäjällä. Ohan siinä kikkaileminen mutta onnistunee noinki. Miettii vaan mitä tekee. =)

janteri
-
Viestit: 67
Liittynyt: 18.8.2010 12:54

ViestiKirjoittaja janteri » 7.12.2010 20:20

onkos kukaan käyttäny bilteman ulosvetäjää ja ulosveto levyä? oteleveys 6 - 35
osnum: 20-352 ja 20- 353
että noillako onnistuisi.. huomen menos hakee? jos ok?

vai millainen olis hyvä? vastaavasta oli kuva haynesin korjauskirjassa

ja tarkennuksena ja vian määrittelyyn.. että puhaltimet ja muut laitteet toimivat kyllä ihan ok, kun virrat päällä.. mutta mittariston merkkivaloista tosiaan vain se käsijarruvalo näkyi..
ja mittariston taustavalotkin toimi kun laittoi valokytkimestä päälle..

somete

ViestiKirjoittaja somete » 7.12.2010 21:36

Kuvailen tässä nyt hieman miten itellä kävi venton virtalukon kans. Sateinen syyspäivä, menin starttaan autoa. Hehkutti ihan oikein ja kaikki näytti tähän asti hyvältä. Käänsin hehkun jälkeen avainta starttaus-asentoon niin kaikki sähköt hävis mittareista ja muualta. Himmeni jopa vielä muistaakseni. Ajattelin, että akku sökönä, mutta eipä latauskaan korjannut tuota vikaa. Virtalukon vaihtamisella loppui kaikki viat kuin seinään. Eihän tämä nyt välttämättä tarkoita, että sun ventossa olis sama vika.

janteri
-
Viestit: 67
Liittynyt: 18.8.2010 12:54

ViestiKirjoittaja janteri » 7.12.2010 21:50

ok. no aloitettava se on jostain. vaihdetaan se virtalukon pohja..
toivottavasti ei muualla vikkaa, muistaakseni muutama viikko sitten temppuili just starttauksessa,, kaikki ok siihen sati ku käänti avaimesta.. starttas jokseenkin vaisusti eikä oikeen jaksanu pyörii.. virrat pois ja uudestaan kokeilee ja sit kaikki taas ok.
mut nyt tosiaan loppu ku seinään, kotoo kaikki ok mut parin kilsan pääs kaupanpihas ihan mykkää..

jeQQ
-
Viestit: 111
Liittynyt: 20.4.2010 17:47

ViestiKirjoittaja jeQQ » 7.12.2010 21:57

http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... yhmaid=134

Osta tuollainen ja tuon kaveriksi se ulosvetolevy. Lähtee, eikä tartte kikkailla perusulosvetimillä, ne vaan murtaa sen holkin reunan, kokemusta on! Tuonkin vinkin sain täältä foorumilta. Hyvinkäältä tuon saa kyllä tulla lainaankin hakemaan, mutta eihän tuo ostohintakaan päätä huimaa ;)

janteri
-
Viestit: 67
Liittynyt: 18.8.2010 12:54

ViestiKirjoittaja janteri » 7.12.2010 22:02

juu, tuossa aikaisemmassa viestissä mainitsinkin.. osanumerot tosin.. en alkanu linkittää, siis biltemaan ja motonettiin.. hovikuski tilattu aamuksi.. ja pekkanen töistä..

ei vaan oikeen mahdu mielikuvitukseen et se virtalukon pohja olis se synnin pesä..
kaikkeen sähkö ongelmaan.. mutta mitäpä minä mistään tiiän.
mut looginen.. missä muuallakaan se voisi olla.. ? hehkun rele tai hekun aika rele.. tuskin.

jeQQ
-
Viestit: 111
Liittynyt: 20.4.2010 17:47

ViestiKirjoittaja jeQQ » 7.12.2010 22:12

Kyl se aika pitkälti tuottaa pahoja virtaonkelmia, alkaa valot pätkimää ynnä muuta hienoa. Itellä ei kyllä auttanut alkuperäiseen ongelmaan, mutta mulla onkin patentti tehty sitä varten..

janteri
-
Viestit: 67
Liittynyt: 18.8.2010 12:54

ViestiKirjoittaja janteri » 7.12.2010 22:16

nii just ja sit pitäs se ohjaustangon holkki saada takaisin ku ulos vedetty ja ne pultit siihen virtalukon kiinnitykseen.. mittoja pulteista tai muita niksejä otetaan vastaan.. kiitos vain kaikille vastanneille.

somete

ViestiKirjoittaja somete » 7.12.2010 22:49

No eikai siinä itsellä ainakaan mitään kovin ihmeellistä ollut sen jälkeen, ku sai tuon holkin irti. Ratin asento kannattaa merkata hyvin ettei tarvi montaa kertaa käännellä. Pulttipyssy aika must tossa ratin irrotuksessa, airbagin kans kannattaa myös olla varovainen. Samalla kun levittää virtalukon kannattaa putsailla viiksien sisälmyksiä, tuppaa keräämään scheissea ja sitä kautta sekoilemaan joskus satunnaisesti. Varo vain ettei leviä silmille kuin itsellä kävi, kesti hetken kasailla osa takas. :)

janteri
-
Viestit: 67
Liittynyt: 18.8.2010 12:54

hehkun releet yms.. ei pala mittariston var.valot eikä käynn

ViestiKirjoittaja janteri » 8.12.2010 14:07

no niin, virtalukon pohjaa kokeiltu.. ei vaikutusta..
mittariston varoitusvalot edelleen pimeenä mutta kaikki muut laitteet toimii.
ja kun hetken on virrat päällä niin mittariston numerot katoaa..

siis miisä sijaitsee hehkun rele ja sen sulake .
jotta tarkistaisin sen..

ja niistä releiden numeroista.. mikäköhän mikäkin on?

tttalja
-
Viestit: 1006
Liittynyt: 13.4.2006 13:12
Viesti:

ViestiKirjoittaja tttalja » 8.12.2010 15:10

Hmm. Nyt sitten tarkistat moottorin ja akun maadoitukset koriin, sekä siihen moottorin kylkeen johtosarjan liittimestä tulevan pienen mustan piuhan. Lisäksi tarkasta maadoitukset siitä kuskin a-pilarin juuresta. Kahdella viime mainitulla voi olla yllättävän suuri vaikutus vähän kaikkeen.

janteri
-
Viestit: 67
Liittynyt: 18.8.2010 12:54

ViestiKirjoittaja janteri » 8.12.2010 16:04

täytyy lähtä kattelee niitä maadoituksia. akun alta tarkistettu, hyvältä näytti mutta muut pitää kattoo.. mietityttää vaan et mikään varoitusvalo ei pala muutakuin käsijarru..

janteri
-
Viestit: 67
Liittynyt: 18.8.2010 12:54

ViestiKirjoittaja janteri » 8.12.2010 19:00

mutta mutta, vastaavia ongelmia metsästin.. niin jollain oli puuttunut maa johto koneen ja rungon välistä.. kai sen voisi laittaa uuden.. eikös se ole ihan sama mistä vetää.. ?? kuhan vaan on hyvä

janteri
-
Viestit: 67
Liittynyt: 18.8.2010 12:54

ViestiKirjoittaja janteri » 9.12.2010 20:50

Kiitoksia kaikille auttaneille. foorumista oli jälleen hyötyä. ja vikakin selvisi.
tänään sain hinautettua auton kotipihaan ja ns. ajankanssa ja ajatuksella kävin läpi..

vika löytyi akun ja moottorin välisestä johdosta, vaikka kaikki näytti päällepäin hyvältä mutta kun irti otti niin siellähän se vika oli.. hapettumaa.. nyt paksua kaapelia tilalla. ja kunnon kiinnitykset..

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 9.12.2010 22:46

Omassa mk1 toledossa oli kanssa vähän starttausongelmaa ja tuli sitten vedettyä noin 16mm2 johto läpi auton ja moneen kohtaan kiinni. Mulla oli akku asennettuna takakonttiiin sillioin ja sen maadoituksesta johto lähti ja meni sulakerasian maadotuspisteeseen, siitä vaihdelaatikon kannakkeeseen, siitä moottorin/normaaliin akun maadoituspisteeseen ja siitä vielä moottorin kylkeen ja viimeisenä laturin kannakkeeseen. Ehkä vähän yliampuva juttu, mutta saipahan kaikki paikat maata hyvin. Oli myös kaikki muutkin johdot uusittu mitkä laturiin ja starttiin liittyi. Vaihdoin myös virtalukon pohjan kun luulin, että se ei sen takia starttaa, mutta vasta uuden startin vaihdolla korjaantui.

Mk1 Toledossa ei vakiona ole (ainakaan mulla ollut) virtalukon pohjassa sitä radion ohjausnastaa (olisko ollut nimeltään S-nasta). Tuohon voi tilalle vaihtaa esim. mk3 golffin pohjan jossa sellanen on.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 42 vierailijaa