g3 99 td aaz jäi kaupan parkiin. kiire apua
Valvoja: ffp jäsenet
g3 99 td aaz jäi kaupan parkiin. kiire apua
eli stoppasin auton kaupan parkkiin. ja takas tullessa ei käynnisty,
ainoo mittaristo valo joka palaa on käsujarrun valo.
ja kun laittaa virrat päälle niin muutaman sekunnin jälkeen sammuu matkamittarista ja kellosta numerot. ja käsijarrun valo jää välillä päälle ja ns heijjaa.. kun rompllaa avainta virtalukossa.
sulakkeet on ok, ja releitäkin irroiteltu ei vaikutusta.
missä sijaitsee hehkun rele tai jokin jos se on jumissa??
ainoo mittaristo valo joka palaa on käsujarrun valo.
ja kun laittaa virrat päälle niin muutaman sekunnin jälkeen sammuu matkamittarista ja kellosta numerot. ja käsijarrun valo jää välillä päälle ja ns heijjaa.. kun rompllaa avainta virtalukossa.
sulakkeet on ok, ja releitäkin irroiteltu ei vaikutusta.
missä sijaitsee hehkun rele tai jokin jos se on jumissa??
onkos kukaan käyttäny bilteman ulosvetäjää ja ulosveto levyä? oteleveys 6 - 35
osnum: 20-352 ja 20- 353
että noillako onnistuisi.. huomen menos hakee? jos ok?
vai millainen olis hyvä? vastaavasta oli kuva haynesin korjauskirjassa
ja tarkennuksena ja vian määrittelyyn.. että puhaltimet ja muut laitteet toimivat kyllä ihan ok, kun virrat päällä.. mutta mittariston merkkivaloista tosiaan vain se käsijarruvalo näkyi..
ja mittariston taustavalotkin toimi kun laittoi valokytkimestä päälle..
osnum: 20-352 ja 20- 353
että noillako onnistuisi.. huomen menos hakee? jos ok?
vai millainen olis hyvä? vastaavasta oli kuva haynesin korjauskirjassa
ja tarkennuksena ja vian määrittelyyn.. että puhaltimet ja muut laitteet toimivat kyllä ihan ok, kun virrat päällä.. mutta mittariston merkkivaloista tosiaan vain se käsijarruvalo näkyi..
ja mittariston taustavalotkin toimi kun laittoi valokytkimestä päälle..
Kuvailen tässä nyt hieman miten itellä kävi venton virtalukon kans. Sateinen syyspäivä, menin starttaan autoa. Hehkutti ihan oikein ja kaikki näytti tähän asti hyvältä. Käänsin hehkun jälkeen avainta starttaus-asentoon niin kaikki sähköt hävis mittareista ja muualta. Himmeni jopa vielä muistaakseni. Ajattelin, että akku sökönä, mutta eipä latauskaan korjannut tuota vikaa. Virtalukon vaihtamisella loppui kaikki viat kuin seinään. Eihän tämä nyt välttämättä tarkoita, että sun ventossa olis sama vika.
ok. no aloitettava se on jostain. vaihdetaan se virtalukon pohja..
toivottavasti ei muualla vikkaa, muistaakseni muutama viikko sitten temppuili just starttauksessa,, kaikki ok siihen sati ku käänti avaimesta.. starttas jokseenkin vaisusti eikä oikeen jaksanu pyörii.. virrat pois ja uudestaan kokeilee ja sit kaikki taas ok.
mut nyt tosiaan loppu ku seinään, kotoo kaikki ok mut parin kilsan pääs kaupanpihas ihan mykkää..
toivottavasti ei muualla vikkaa, muistaakseni muutama viikko sitten temppuili just starttauksessa,, kaikki ok siihen sati ku käänti avaimesta.. starttas jokseenkin vaisusti eikä oikeen jaksanu pyörii.. virrat pois ja uudestaan kokeilee ja sit kaikki taas ok.
mut nyt tosiaan loppu ku seinään, kotoo kaikki ok mut parin kilsan pääs kaupanpihas ihan mykkää..
http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... yhmaid=134
Osta tuollainen ja tuon kaveriksi se ulosvetolevy. Lähtee, eikä tartte kikkailla perusulosvetimillä, ne vaan murtaa sen holkin reunan, kokemusta on! Tuonkin vinkin sain täältä foorumilta. Hyvinkäältä tuon saa kyllä tulla lainaankin hakemaan, mutta eihän tuo ostohintakaan päätä huimaa ;)
Osta tuollainen ja tuon kaveriksi se ulosvetolevy. Lähtee, eikä tartte kikkailla perusulosvetimillä, ne vaan murtaa sen holkin reunan, kokemusta on! Tuonkin vinkin sain täältä foorumilta. Hyvinkäältä tuon saa kyllä tulla lainaankin hakemaan, mutta eihän tuo ostohintakaan päätä huimaa ;)
juu, tuossa aikaisemmassa viestissä mainitsinkin.. osanumerot tosin.. en alkanu linkittää, siis biltemaan ja motonettiin.. hovikuski tilattu aamuksi.. ja pekkanen töistä..
ei vaan oikeen mahdu mielikuvitukseen et se virtalukon pohja olis se synnin pesä..
kaikkeen sähkö ongelmaan.. mutta mitäpä minä mistään tiiän.
mut looginen.. missä muuallakaan se voisi olla.. ? hehkun rele tai hekun aika rele.. tuskin.
ei vaan oikeen mahdu mielikuvitukseen et se virtalukon pohja olis se synnin pesä..
kaikkeen sähkö ongelmaan.. mutta mitäpä minä mistään tiiän.
mut looginen.. missä muuallakaan se voisi olla.. ? hehkun rele tai hekun aika rele.. tuskin.
No eikai siinä itsellä ainakaan mitään kovin ihmeellistä ollut sen jälkeen, ku sai tuon holkin irti. Ratin asento kannattaa merkata hyvin ettei tarvi montaa kertaa käännellä. Pulttipyssy aika must tossa ratin irrotuksessa, airbagin kans kannattaa myös olla varovainen. Samalla kun levittää virtalukon kannattaa putsailla viiksien sisälmyksiä, tuppaa keräämään scheissea ja sitä kautta sekoilemaan joskus satunnaisesti. Varo vain ettei leviä silmille kuin itsellä kävi, kesti hetken kasailla osa takas. :)
hehkun releet yms.. ei pala mittariston var.valot eikä käynn
no niin, virtalukon pohjaa kokeiltu.. ei vaikutusta..
mittariston varoitusvalot edelleen pimeenä mutta kaikki muut laitteet toimii.
ja kun hetken on virrat päällä niin mittariston numerot katoaa..
siis miisä sijaitsee hehkun rele ja sen sulake .
jotta tarkistaisin sen..
ja niistä releiden numeroista.. mikäköhän mikäkin on?
mittariston varoitusvalot edelleen pimeenä mutta kaikki muut laitteet toimii.
ja kun hetken on virrat päällä niin mittariston numerot katoaa..
siis miisä sijaitsee hehkun rele ja sen sulake .
jotta tarkistaisin sen..
ja niistä releiden numeroista.. mikäköhän mikäkin on?
Kiitoksia kaikille auttaneille. foorumista oli jälleen hyötyä. ja vikakin selvisi.
tänään sain hinautettua auton kotipihaan ja ns. ajankanssa ja ajatuksella kävin läpi..
vika löytyi akun ja moottorin välisestä johdosta, vaikka kaikki näytti päällepäin hyvältä mutta kun irti otti niin siellähän se vika oli.. hapettumaa.. nyt paksua kaapelia tilalla. ja kunnon kiinnitykset..
tänään sain hinautettua auton kotipihaan ja ns. ajankanssa ja ajatuksella kävin läpi..
vika löytyi akun ja moottorin välisestä johdosta, vaikka kaikki näytti päällepäin hyvältä mutta kun irti otti niin siellähän se vika oli.. hapettumaa.. nyt paksua kaapelia tilalla. ja kunnon kiinnitykset..
Omassa mk1 toledossa oli kanssa vähän starttausongelmaa ja tuli sitten vedettyä noin 16mm2 johto läpi auton ja moneen kohtaan kiinni. Mulla oli akku asennettuna takakonttiiin sillioin ja sen maadoituksesta johto lähti ja meni sulakerasian maadotuspisteeseen, siitä vaihdelaatikon kannakkeeseen, siitä moottorin/normaaliin akun maadoituspisteeseen ja siitä vielä moottorin kylkeen ja viimeisenä laturin kannakkeeseen. Ehkä vähän yliampuva juttu, mutta saipahan kaikki paikat maata hyvin. Oli myös kaikki muutkin johdot uusittu mitkä laturiin ja starttiin liittyi. Vaihdoin myös virtalukon pohjan kun luulin, että se ei sen takia starttaa, mutta vasta uuden startin vaihdolla korjaantui.
Mk1 Toledossa ei vakiona ole (ainakaan mulla ollut) virtalukon pohjassa sitä radion ohjausnastaa (olisko ollut nimeltään S-nasta). Tuohon voi tilalle vaihtaa esim. mk3 golffin pohjan jossa sellanen on.
Mk1 Toledossa ei vakiona ole (ainakaan mulla ollut) virtalukon pohjassa sitä radion ohjausnastaa (olisko ollut nimeltään S-nasta). Tuohon voi tilalle vaihtaa esim. mk3 golffin pohjan jossa sellanen on.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 42 vierailijaa