Audi s4 2,2 t savuttaa

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

janpit
-
Viestit: 9
Liittynyt: 7.8.2010 16:45

Audi s4 2,2 t savuttaa

ViestiKirjoittaja janpit » 3.12.2010 11:09

Tämmönen pikku ongelma tullunna, että se savuttaa roheanlaisesti. Kylmänä auto ei savuta, mutta sitte ajaessa kun kone lämpenee alkaa savuttaan ja savu ei haise öljyle eikä ole sinistä. Sitte ko auton sammuttaa ja käynnistää hetkenpäästä( edelleen lämmin kone ) uuestaan ja antaa sen käyä tyhjäkäyntiä niin se ei taaskaan savuta. Tämä savuhaitta ilmenee vain ajaessa eikä rauhotu ennenkö autoa sammuttaa. Saapiko se jotaki liikaa vaiko mikä sitä ahistaa.

puliukk0
-
Viestit: 237
Liittynyt: 9.1.2010 11:04

ViestiKirjoittaja puliukk0 » 3.12.2010 21:14

Kysytään tyhmiä: ei olis mahdollisuutta että pakkasilla vaan lämmin pakokaasu tekee kyseisen efektin?

Tai sitten kansi halki tjsp (yleistä) jollon söisi jäähdytysnestettä. Seuraile jäähynesteitä?

janpit
-
Viestit: 9
Liittynyt: 7.8.2010 16:45

ViestiKirjoittaja janpit » 4.12.2010 15:54

Ei se minusta sitä jäähytinnestettä syö, enkä kyllä ole sitä erityisemmin seurannukkaan. Siinä samala kattonu net ko kattoo öljyntilantteen. En kyllä ennää laittas ihan kokonaan tuota savutusta kylmänilman piikkiin.

Jimme
-
Viestit: 730
Liittynyt: 8.1.2006 16:04

ViestiKirjoittaja Jimme » 4.12.2010 17:26

Tarkemmin konetyypin tuntemusta vailla, mutta valkoinen 'savu' viittaisi mahdollisesti turbiinipuolen vuotoon ja/tai osin tukossa olevaan huohotussysteemiin..?

janpit
-
Viestit: 9
Liittynyt: 7.8.2010 16:45

ViestiKirjoittaja janpit » 5.12.2010 20:14

Turbole en ole mie tehny ainakkaan mittään ja autola on kohta 250tkm ajettu. En sitte tiä onko etelliset omistajat tehny mittään. Oon sen turbon huoltoa miettiny että jos sen tekis, onkohan minkähintasta tuomonen huollatus? Semmosta vaihtoehtoaki oon miettiny että jos löytäs jostaki semmosen käytetynhuolletun turbon. Ei tarttis alkaa irrottelleen ja lähettään sitä mihinkään ja olla ilman autoa sen aikaa, sais vain punoa uuen turbon paikalleen ja matka jatkuis.

Jimme
-
Viestit: 730
Liittynyt: 8.1.2006 16:04

ViestiKirjoittaja Jimme » 5.12.2010 20:32

Kannattaa nyt ehkä ensin katsoa se huohotinjärjestelmä, mutta normaalit turbohuollot liikkunee siellä ~150 - ~900 € välissä, riippuen mitä tehdään ja muutetaanko jopa jotain huollon yhteydessä. Turbon uushinnasta riippuu sitten täysin, kannattaako korjaus vai ei. En tiedä mikä turbo tuossa 2.2t:ssä on, mutta ainakin omaan kustantaa vaihtoturbo ~700€ nurkilla, jos sellaiselle tarvetta tulee.

Vähän jotain turbon kunnosta kertoo jo akselin välykset, pystyt kohtuuhelposti kokeilemaan, onko akselilla poikittais- tai pitkittäisvälystä irrottamalla ilmansuodattimelta tulevan putken turbon päästä ja kokeilemalla heiluttaa akselia sivuttain ja pitkittäin. Sivuttain useimmissa liukulaakeriturboissa voi olla jonkun verran välystä (paremmin tietävät voi varmaankin kertoa mikä on sopiva toleranssi), mutta pitkittäin ei saisi olla lainkaan.

Kuluttaako öljyä?


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa