Golf tdi 66kw, ei meinaa käynnistyä

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Torppari
-
Viestit: 21
Liittynyt: 14.2.2010 2:56

Golf tdi 66kw, ei meinaa käynnistyä

ViestiKirjoittaja Torppari » 4.12.2010 15:06

Mo,

Missä vois olla AGR golffissa vikaa, hehkun merkkivalo palaa kylmällä koneellakin ~5sek eikä meinaa käynnistyä. Uudet hehkut vaihdettu mut sama jatkuu.

Kun auto on ollut tolpassa niin lähtee kuin palmun alta, mut kylmällä koneella saa startata pitkään ja yrittää käyntiin monesti ennen kuin lähtee ja käy hetken epätasaisesti.

EDIT : Myös dieselsuodatin vaihdettu vasta.

disutus
-
Viestit: 87
Liittynyt: 29.8.2010 10:32

ViestiKirjoittaja disutus » 4.12.2010 15:40

moottorin lämpötila-anturissa todennäköisesti.

ruhis
-
Viestit: 157
Liittynyt: 1.10.2007 20:52

ViestiKirjoittaja ruhis » 4.12.2010 18:22

ja se pumpun ajoitus kohdalleen...jos ei ole.

Torppari
-
Viestit: 21
Liittynyt: 14.2.2010 2:56

ViestiKirjoittaja Torppari » 4.12.2010 21:29

Kiitos! :) Googlettelin lämpöanturista ja löysinkin sen. Otin johdon pois siitä nii hehkutteli pitkään ja lähti mukavasti käyntiin -15c pakkasessa. Tiistaina varmaan marmoritiski keikka vai löytysikö jostain halvemmalla?

T1mo
-
Viestit: 156
Liittynyt: 6.4.2007 19:22

ViestiKirjoittaja T1mo » 17.2.2011 19:32

Lainataanpas tätä ketjua kun omaan AGR cordobaan ilmennyt käynnistymis ongelmia.

Ongelmana on se, että kylmällä tai puolilämpimällä koneella konetta saa pyörittää startilla pitkään ennen käynnistymistä. Tänään autoa pidettiin pyöreästi 8 tuntia roikan päässä ja pitkän sahauksen jälkeen moottori heräsi.

Onkohan vika hehkuissa vaiko tässä aikaisemmin mainitussa lämpötila-anturissa? Onko hehkujen vaihto monimutkanen prosessi? Löytyy aaz moottorin korjausopas jossa aika yksinkertaselta vaikuttais mutta mitekäns tässä agr möykyssä?

ruhis
-
Viestit: 157
Liittynyt: 1.10.2007 20:52

ViestiKirjoittaja ruhis » 17.2.2011 20:31

Meikä antaa äänen hehkuille tässä toisessa tapauksessa... Mut osta sit bosch tai berut esim. eli "merkkihehkut"

T1mo
-
Viestit: 156
Liittynyt: 6.4.2007 19:22

ViestiKirjoittaja T1mo » 17.2.2011 20:59

Juu merkkihehkut tietty, mutta koitan nyt ensin tuon lämpötila-anturin, jos vaikka sen takia ei anna hehkua riittävästi. Eikös tuon pitäisi hehkuttaa max aika kun anturin ottaa irit? Tätä tietoa ainakin muut viestiketjut antoivat.

Netin syövereistä löysin jonkun kuvan missä nro. 6 on ko anturi. Luulisi tuon agr:sä olevan samassa paikassa.
http://pics.tdiclub.com/data/517/5578co ... icture.gif

joekopo
-
Viestit: 76
Liittynyt: 14.8.2009 22:04

ViestiKirjoittaja joekopo » 19.2.2011 19:42

lainaillen:

-99 agr occu jättänyt tielle nyt pari kertaa ja tänään ei lähtenyt enää ollenkaan käyntiin.
vika koodia oli antanut p1248 jonka nollasin, ja se ei tullut enää startatessa takaisin.

auto on nyt tallissa sulamassa. ja kokeilin vcds:llä vag timing checkerillä katsoa ennakkoa startatessa, mutta ei näytä mitään ennakkoa??

suodatin on vaihdettu ja ilmaa ei näyttäisi olevan järjestelmässä, mutta ei luvannut edes.

en ole ennen käyttänyt tota timing checkeriä, mutta ross techin ohjeen mukaan testasin.
huomenna testattava uudestaan kun saa akut ladattua...

Reaper
-
Viestit: 580
Liittynyt: 23.8.2003 18:17

ViestiKirjoittaja Reaper » 20.2.2011 10:15

Oletko releen 109 millon vaihtanu?

ryynanen
-
Viestit: 340
Liittynyt: 5.9.2009 11:40

ViestiKirjoittaja ryynanen » 20.2.2011 10:31

voiko tuota lämpötila-anturia testata tolleen, et ottaa siitä piuhan irti? et jos se sillon hehkuttelee paremmin ni vika on siinä tms?

joekopo
-
Viestit: 76
Liittynyt: 14.8.2009 22:04

ViestiKirjoittaja joekopo » 20.2.2011 11:14

en ole vaihtanut.
tarvii googlailla releestä.
meen kohta tutkii lisää, olisko mitään tietoa miten vcds:llä voisi varmistaa esim pumpun viallisuuden muutoin kuin timing checkerillä.

pystyykö 109 releen tilalle laittamaan hyppyjohtoa, muuta relettä testaamiseksi?

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 20.2.2011 11:24

pystyykö 109 releen tilalle laittamaan hyppyjohtoa, muuta relettä testaamiseksi?

hehkun valo ei syty jos rele rikki.

||Nixu||
-
Viestit: 226
Liittynyt: 11.2.2009 20:52

ViestiKirjoittaja ||Nixu|| » 20.2.2011 12:49

Tänään tuo oma AAZ 1.9td ei meinannu lähteä käyntiin kun ei jaksanu pyörittää. Annoin vielä tunnin olla lämmityksessä niin 4 starttauksen jälkeen vaivaseen lähti käyntiin. Pakkasta oli -34..

joekopo
-
Viestit: 76
Liittynyt: 14.8.2009 22:04

ViestiKirjoittaja joekopo » 20.2.2011 18:31

tallissa vuorokauden lämmityksessä +17c niin hehku sytty hetkeksi ja 20-30 sekunnin sahauksella lähti käyntiin. ja kävi nätisti. vika täytyy kuitenkin selvittää kun on jo niin monta kertaa jättänyt tienpäälle.

ajoin auton takas pakkaseen kun ei toinen auto lähteny käyntii kuin kaapeleilla.

T1mo
-
Viestit: 156
Liittynyt: 6.4.2007 19:22

ViestiKirjoittaja T1mo » 20.2.2011 20:30

Viikonlopun aikana irroittelin tuon lämpötila-anturin johdon ja se on kyllä aavistuksen helpottanut käyntiinlähtöä, mutta silti joutuu sahaamaan.
Akku rupeaa olemaan varmaankin finaalissa, kun perjantaina oli latauksessa ja illalla autolla ajetteein. Aamupäivällä lämmitykseen ja parin tunnin päästä kokeilemaan joko heräis niin ei sanonut kuin vou vou ja laturiin kiinni...

Huomenna marssitaankin sitten varaosaliikkeeseen hakemaan uutta akkua ja lämpötila-anturia. Hehkuja koitetaan sitten noitten jälkeen jos ei ala tilanne paranemaan.

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 20.2.2011 21:08

Vaihda ensin ne hehkut ja hae myöhemmin se lämpötila-anturi merkkiliikkeen tiskiltä.

T1mo
-
Viestit: 156
Liittynyt: 6.4.2007 19:22

ViestiKirjoittaja T1mo » 20.2.2011 22:50

Tarkemmin ajateltuna se taitaa olla järkevämpää, mutta uusi akku tulee nyt alkuun hommattua ja siitä rosvottua tämä viikko virtaa kaapeleilla, kun vasta viikonloppuna pääsee tutkimaan.

Hehkujen vaihtoon jotain niksejä/hyviksi havaittuja ideoita?

T1mo
-
Viestit: 156
Liittynyt: 6.4.2007 19:22

ViestiKirjoittaja T1mo » 26.2.2011 13:46

Pakkaset loppu ja hehkut on nyt ehditty uusimaan ja uusi akku pudotettiin paikoilleen.

Tuli mieleen, että mikähän mahtaa olla hehkujen käyttöikä? Tuolla kotterolla kun tulee varmaan ajettua niin pitkään kun se pysyy järkevästi kasassa.

bikermouse
-
Viestit: 25
Liittynyt: 18.10.2006 10:26

ViestiKirjoittaja bikermouse » 26.2.2011 14:45

omissa vaginoissa huomannu etta hehkut kestaa n 150 tkm

dosetti
-
Viestit: 287
Liittynyt: 11.8.2006 18:35

ViestiKirjoittaja dosetti » 28.2.2011 9:51

Itse mietin myös hehkujen käyttöikää ja vaihdoin vajaa 100 000km ja n. 3v ajelun jälkeen. Kyllähän tuo paremmin lähtee nyt käyntiin uusilla hehkuilla. Kyllä nuo raaskii sadan tuhannen välein uusia.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 66 vierailijaa