2.5 Tdi Caravellen lämpeneminen

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

hannuvi
-
Viestit: 4
Liittynyt: 4.12.2010 12:31

2.5 Tdi Caravellen lämpeneminen

ViestiKirjoittaja hannuvi » 4.12.2010 12:37

Mikähän mahtaa olla vikana kun caravellen sisälämpötila ei tahdo pysyä millään kunnossa tyhjäkynnillä kyllä tulee lämmintä ja kaikki vaikuttaa olevan ihan OK mutta ajossa lämpimän ilman tulo saattaa yht' äkkiä loppua kokonaan ja tulee vain kylmää ? keulaa koitettu vähän peitellä mutta ei suurempaa vaikutusta, termari vaihdettu keväällä ja autossa myös uusi ja toimiva eberi.

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 4.12.2010 19:05

Lämpimän veden kiertovesipumppu tai lämmön haistelija luultavammin pätkii/sammuttelee eberiä, oma auton lämpöjärjestelmä ei jaksa pakkasilla pitää lämpöä yllä.

hannuvi
-
Viestit: 4
Liittynyt: 4.12.2010 12:31

kiertopumpusta ...

ViestiKirjoittaja hannuvi » 6.12.2010 13:05

Onkohan se kiertopumppu se mikä on vaakasuorassa syylärin alapuolella, mikähän sen toimintatapa mahtaa olla, (eberillähän on oma kiertovesipumppunsa) minä kuvittelin että sen pumpun pitäisi pyöri vasta kun moottorin sammutttaa.(jälkilämmöntasausta)

aari
-
Viestit: 42
Liittynyt: 16.10.2008 16:06

ViestiKirjoittaja aari » 6.12.2010 13:39

Onko sulla automaatti-ilmastointi? Mikäli joo, niin ekaks vikailmoitukset lukuun. Vaikka muistissa ei yhtään koodia, niin VCDS:llä säätöläppien ajo äärilaidasta toiseen ja takas. Jos taasen normi manuaalinen lämmönsäädin, niin koelauta purkuun tai jalkatiloista katsot liikkuuko säätöläpät.

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 6.12.2010 15:15

"Onkohan se kiertopumppu se mikä on vaakasuorassa syylärin alapuolella, mikähän sen toimintatapa mahtaa olla"

Vanhemmissa t4:ssä tuo tasasi kannen/koneen lämpöjä, vaikka jäähdyttimien puhaltimet oli hiljaa niin tuo pyöri (oma säädin/katkaisin vesiletkussa).
Mikä tdi kyseessä, -96-2003 ?

hannuvi
-
Viestit: 4
Liittynyt: 4.12.2010 12:31

Caravelle

ViestiKirjoittaja hannuvi » 6.12.2010 18:31

Kyseessä vm 99 caravelle jossa ei ole ilmastointia, lämppärin "läpät" kyllä toimii koska välillä tulee lämmintä ihan hyvin, tossa kävin äsken konehuoneen puolella pähkäilemässä josko joku letku vois olla väärässä paikassa, autoon on nimittäin edellinen omistaja teettänyt koneremontin joten ainakaan mulla ei ole täyttä varmuutta letkujen oikeasta sijainnista. Tietääköhän joku pitäiskö sen kiertovesipumpun pyöriä aina koneen käydessä vai vasta kun lämmin moottori sammutetaan (letkut näytti menevän ylävesiletkusta kanteen menevään t-Haaraan (pumppu tietysti vä'lissä), mistä kytkimestä pumppu saa käskynsä ? entä mikä ohjaa ns solenoidiventtiiliä ?.

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 6.12.2010 19:03

http://volkswagen.msk.ru/index.php?p=vw_t4_7d

Tuolla kuvia vesi/lämpö järjestelmästä, avaa tiedosto sieltä.

Kiertovesi/sähköpumppu lämpötilasta lähtee pyörimään, vesiletkussa käsky (4-napainen), testaa pumpun toimivuus 12v jännitteellä, pieni sirinä ääni kuuluu jos pyörii/toimii.

Vesijäähdytys järjestelmässä ei ole sulkusolenoidia, vaan pumppu, lämpötilankytkin, releet ja termostaatti.

hannuvi
-
Viestit: 4
Liittynyt: 4.12.2010 12:31

vian paikannus

ViestiKirjoittaja hannuvi » 9.12.2010 9:52

toivottavasti vika löytyi, joku oli asentanut eberille menevän ja lämppäriltä tulevan letkun ristiin ja se aiheutti kiertovaikeuksia lämppärinkennossa, ainakin uskon niin , koska letkujen paikanvaihdon jälkeen lyhyen koeajon perusteella kone lämpiää nopeammin eikä ainakaan vielä vetänyt kylmäksi, tarkkailu jatkuu. kiitokset kaikilee avustaneille.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 51 vierailijaa