Audi s4 2,2 t savuttaa
Valvoja: ffp jäsenet
Audi s4 2,2 t savuttaa
Tämmönen pikku ongelma tullunna, että se savuttaa roheanlaisesti. Kylmänä auto ei savuta, mutta sitte ajaessa kun kone lämpenee alkaa savuttaan ja savu ei haise öljyle eikä ole sinistä. Sitte ko auton sammuttaa ja käynnistää hetkenpäästä( edelleen lämmin kone ) uuestaan ja antaa sen käyä tyhjäkäyntiä niin se ei taaskaan savuta. Tämä savuhaitta ilmenee vain ajaessa eikä rauhotu ennenkö autoa sammuttaa. Saapiko se jotaki liikaa vaiko mikä sitä ahistaa.
Turbole en ole mie tehny ainakkaan mittään ja autola on kohta 250tkm ajettu. En sitte tiä onko etelliset omistajat tehny mittään. Oon sen turbon huoltoa miettiny että jos sen tekis, onkohan minkähintasta tuomonen huollatus? Semmosta vaihtoehtoaki oon miettiny että jos löytäs jostaki semmosen käytetynhuolletun turbon. Ei tarttis alkaa irrottelleen ja lähettään sitä mihinkään ja olla ilman autoa sen aikaa, sais vain punoa uuen turbon paikalleen ja matka jatkuis.
Kannattaa nyt ehkä ensin katsoa se huohotinjärjestelmä, mutta normaalit turbohuollot liikkunee siellä ~150 - ~900 € välissä, riippuen mitä tehdään ja muutetaanko jopa jotain huollon yhteydessä. Turbon uushinnasta riippuu sitten täysin, kannattaako korjaus vai ei. En tiedä mikä turbo tuossa 2.2t:ssä on, mutta ainakin omaan kustantaa vaihtoturbo ~700€ nurkilla, jos sellaiselle tarvetta tulee.
Vähän jotain turbon kunnosta kertoo jo akselin välykset, pystyt kohtuuhelposti kokeilemaan, onko akselilla poikittais- tai pitkittäisvälystä irrottamalla ilmansuodattimelta tulevan putken turbon päästä ja kokeilemalla heiluttaa akselia sivuttain ja pitkittäin. Sivuttain useimmissa liukulaakeriturboissa voi olla jonkun verran välystä (paremmin tietävät voi varmaankin kertoa mikä on sopiva toleranssi), mutta pitkittäin ei saisi olla lainkaan.
Kuluttaako öljyä?
Vähän jotain turbon kunnosta kertoo jo akselin välykset, pystyt kohtuuhelposti kokeilemaan, onko akselilla poikittais- tai pitkittäisvälystä irrottamalla ilmansuodattimelta tulevan putken turbon päästä ja kokeilemalla heiluttaa akselia sivuttain ja pitkittäin. Sivuttain useimmissa liukulaakeriturboissa voi olla jonkun verran välystä (paremmin tietävät voi varmaankin kertoa mikä on sopiva toleranssi), mutta pitkittäin ei saisi olla lainkaan.
Kuluttaako öljyä?
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa