AHU, lämmityslaitteen kenno taas rikki!Miksi??

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

pasattdi
-
Viestit: 163
Liittynyt: 26.2.2009 13:56

AHU, lämmityslaitteen kenno taas rikki!Miksi??

ViestiKirjoittaja pasattdi » 3.12.2010 17:07

viime talvena vaihdettu kenno, ja taas tuntu hajoavan... mistä helvetistä se johtuu?? Nesteet ei mene sekaisin eikä öljyäkään häviä kuin 0.5L vaihtovälillä.. pieni öljyn haju tulee takana ajavaan autoon kun täysillä kiihdyttää.sekin menee ahtimen piikkiin kun vaihto kohta edessä... paskoja vehkeitä, varmaan vaihdettava japsiin ni ei tarvii ku ajaa!

MJ
-
Viestit: 471
Liittynyt: 24.1.2008 11:27

ViestiKirjoittaja MJ » 3.12.2010 20:49

No yhtään kennoa en ole koskaan vaihtanut, mutta ihan ekana silti tulisi mieleen puutteellinen tai rikkonainen kiinnitys kennolle. Ehtii vuodessa tärisemään ja liikkumaan varmaan ihan riittävästi jo.

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 3.12.2010 22:09

Venton kennon vaihtaneena voin sanoa että suunniteluvirhe.
Kenno on pystyssä eli tulo sekä lähtö on yläpäässä jossa siis paine koko ajan ja heppoinen kiinnitys muoviselle yläosalle jota todella helposti saa heilutettua konehuoneen letkuja pökkimällä niin että kennon liima/tiivistesauma pettää ja vuoto alkaa.

Venton kennoja kävin muutamaa katsomassa mutta muutama tarvikemerkki oli niin heppoinen jo päällepäin että ei kiitos, esim motonetin kauppaama Topran.

Netistä sitten löytyi Valeon tuote 60e hintaan.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 3.12.2010 22:25

Kenno on pystyssä eli tulo sekä lähtö on yläpäässä jossa siis paine koko ajan


siis mitä v*ttua? eikö siellä koko järjestelmässä oo suunnilleen sama paine? :O

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 3.12.2010 22:47

Ja mulla kakkosgolfin osassa luki "Topran - Made in Germany". Uskalsin ostaa alkuperäisen ranskalaisen tilalle.

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 4.12.2010 11:40

Sama paine on joo mutta yläpäässä ja tuo yläpään liitos kun ei mitenkään järeää tekoa ole.
Topranin kennoa tuli motonetin tiskillä käänneltyä ja letruhan se oli verrattuna Valeon kennoon.
Joskus purkaamolla näin voorttin kennon ja oli todella jämäkkää tekoa.

Axi
-
Viestit: 1326
Liittynyt: 21.5.2006 10:51

ViestiKirjoittaja Axi » 4.12.2010 12:22

Eihän tuossa hätä ole; takuu töille ja osille 2 vuotta?

Mitä tuo hajoaminen tässä yhteydessä tarkoittaa? Kusee nesteet kintuille vaí ei tule lämmintä?

Jäähdytysnesteen väri kiinnostaa; punainen, vihreä, sininen vai näiden sekoituksesta syntyvä ruskea seos?

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 4.12.2010 19:11

Eihän takuuta ole jos ite vaihdettu ja yleensä kenno alkaa vuotamaan kenno-osan ja muovisen päädyn saumasta tihkuttamalla jolloin nestettä valuu lämmityslaitteen sisälle josta höyrynä tuulilasille, tai voihan tuo vaan lorottaa jaloille tulevasta tuuletusputkestakin.

On vaan todella mahtava homma vaihtaa tuo kenno.

arduaen
-
Viestit: 198
Liittynyt: 16.11.2009 20:13

takuu

ViestiKirjoittaja arduaen » 23.12.2010 11:54

Kyllä ainakin kun serkulta meni 3b passatista vesipumppu( ajettu alle 90tkm) oli sen sitte kuka tahansa asentanu ja jos alkuperäise hakee tilalle niin takuuseen kuuluu osa+työ takuu että jos hajoo sinäaikana niin kyllä pitäis vaan voida mennä marmoritiskille ja sanoo että nyt te vaihdatte sen ja minä en maksa mitään.

Axi
-
Viestit: 1326
Liittynyt: 21.5.2006 10:51

ViestiKirjoittaja Axi » 23.12.2010 13:39

Höpö höpö. Joulupukkia odotellessa?

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 24.12.2010 15:26

juu yhtä varmaa joulupukin tulo kun että asennus takuuseen kuuluu jos itte asennettu =)

Zemial
-
Viestit: 1561
Liittynyt: 23.7.2003 19:53

ViestiKirjoittaja Zemial » 2.1.2011 22:03

Näihin vaihdettiin aikoinaan kampanjamallisesti kaikkiin ne korkit paisuntasäiliöihin, kun se on siinä se paineentasausventtiili. Se jumitti joissain tuon ikäluokan koneissa ja rikkoi juurikin tuon kennon sitten, kun sinne pääsi kehittymään liikaa painetta jäähdytysjärjestelmään. Mikäli tuota korkkia ei vaihda niin yleensä siellä poksahtelee vuoronperään se bakeliittimutka kannesta, syyläri tai sitten tuo lämppäri - kunnes sitten lopulta tajuaa uusia sen korkin siihen säiliöön :).


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa