1.9 TDI ahu
Valvoja: ffp jäsenet
1.9 TDI ahu
Moro reggasin tänne koska en tiedä oikeen mitää vag konsernin autoista ja olis parit kysymykset.
Miten 1.9 TDI ahu moottorit on istutettu auton sähkösarjaan ja mitä semmonen moottoori tarvitsee apulaitteita käydäkseen toisessa autossa.
Eli onko moottorilla oma "erillinen" sähkösarja ja miten sen istuttaminen toiseen autoon kuten joissakin foordeissa oli pistokeet auton perus sähköissä valmiina esim ruiskumoottorille ja mitäs pitää ottaa mukaan elintenluovuttajasta: mittaristo,virtalukko,boxi.
Miten 1.9 TDI ahu moottorit on istutettu auton sähkösarjaan ja mitä semmonen moottoori tarvitsee apulaitteita käydäkseen toisessa autossa.
Eli onko moottorilla oma "erillinen" sähkösarja ja miten sen istuttaminen toiseen autoon kuten joissakin foordeissa oli pistokeet auton perus sähköissä valmiina esim ruiskumoottorille ja mitäs pitää ottaa mukaan elintenluovuttajasta: mittaristo,virtalukko,boxi.
Mootorissa on oma johtosarja. Mihin autoon tuo kone on passatista menossa? Tietäisi onko vastaanottaja-autossa jo jotain tarpeellista valmiina. Mutta jos tarkoitus laittaa johonkin ihan erimerkkiseen autoon tuo kone niin ainakin tarviit: johtosarjan, ecun, ajoneston, avaimen sirun ja mittariston jos haluut saada hyvin toimimaan. Näin ainakin itse kuvittelisin. Viisaammat saa tarkentaa. Onhan noita muutamilla henkilöillä suomessa menossa TDI koneita veneisiinkin jotka ilmeisesti ovat hieman karsittuja johtosarjoiltaan yms.
Ainakin HSD:llä oli topickeja tdi koneen laitosta veneeseen jos niistä olis jotain apua.
Ainakin HSD:llä oli topickeja tdi koneen laitosta veneeseen jos niistä olis jotain apua.
Niin... siinävaiheessa kun TDI on menossa veneeseen tai johonkin aivan muuhun autoon suosittelen lämpimästi harkitsemaan ns. m-TDI versiota, jossa kammiokoneen pumppu muokataan toimimaan suoraruikkarissa. Operaatiossa pääsee eroon kaikista joutavista sähköheebeleistä ja säätö tapahtuu täysin mekaanisesti. Sähköroippeiden häipyessä TDI:n vikaherkkyys paranee oleellisesti, mutta kulutuksen suhteen saattaa joutua hieman tinkimään. Toisaalta, eipä nuo mahdottomia juoppoja ole konsernin kammiokoneetkaan koskaan olleet.
Juuri TDI -konversion syncro tölkiin tehneenä en voi suositella operaatioon ryhtymistä ilman vankkaa kokemusta ko. moottoreista. Myös vahva päänsärkylääkitys voi tulla tarpeeseen.
Juuri TDI -konversion syncro tölkiin tehneenä en voi suositella operaatioon ryhtymistä ilman vankkaa kokemusta ko. moottoreista. Myös vahva päänsärkylääkitys voi tulla tarpeeseen.
Pakko se on ny tässävaiheessa tunnustaa. Mulle jäi caddy -85 käteen ja hankintahinta oli aivan olematon ja se kuitenkin ajettiin kotiin ja se on ny katottu läpi ja siitä saa pienellä vaivalla hyvän työauton ja tuttavalle soitin että miten autoon sais hieman henkee lisää ja se sanoi että osta pois tuo 3 pyöränen passat tuolta kuusenjuurelta "sillä saat ja niitä on tehty enneki" auto en ole vielä edes käyny kattomassa mutta sen kuulemma käy ja liikkuu mitä ny 1 takapyörällä menee.
Tässävaiheessa on nyt vasta selvitys menossa että onko se mahdollista kohtuu vaivalla ja paperisodalla vai yritääkö myyrä mulle toisen romun pihaan mitä ei ole mitää hyötyä.
Tässävaiheessa on nyt vasta selvitys menossa että onko se mahdollista kohtuu vaivalla ja paperisodalla vai yritääkö myyrä mulle toisen romun pihaan mitä ei ole mitää hyötyä.
Juu hakua on käytetty ja siitä on paljon tietoa saatu mutta kysymys on tää moottori ja apulaiteet koska esim ajonestolaite esimerkkinä opel ajonesto koodi on boxissa ja se on täsmättävä virtalukonpohjassa olevan tiedon kanssa ja samalla auton johtosarjassa 2 muun olevan pisteen kanssa ja jos se ei täsmää niin ei tapahdu mitään ennkö se johtosarja löytyy ja sen ajoneston saa pois ja ennekö sen saa pois pitää olla myös suojakoodi sekä kirjotusoikeus ooppelin boxeihin.
MTDI:n näpertää helposti ilman päänsärkyäkin. Eikä tartte viritellä johtosarjoja, kaasupokimia, huolehtia ajonestoista, menettää sähköohjatun pientä kulutusta ja hyvää kulkua: http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=144620
Persaukisellehan hinta tuntuu kovalle, mutta kuukausien DIY-pumppujumpalta voi välttyä jos haluaa. Mainonnan puolellehan tämä meni, myönnetään.
Persaukisellehan hinta tuntuu kovalle, mutta kuukausien DIY-pumppujumpalta voi välttyä jos haluaa. Mainonnan puolellehan tämä meni, myönnetään.
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=12 ... esto+koodi
Ei vanha auto ajonestoa kysy, jos muuten toimii?
Ei vanha auto ajonestoa kysy, jos muuten toimii?
Kyllä toki kiinnostaa ja näin yleisetikkin kannataa tarjota koko pakettia mitä tekniikan vaihtoon olis tarpeellista vaikka privalla ja mielellään pakettia että ei osa sieltä ja toinen täältä.
Ja joo juu juu myydään ja ostetaan osio on jo olemassa mutta tämä on projekti koodinimellä "kesäksi baanalle" ;)
Ja joo juu juu myydään ja ostetaan osio on jo olemassa mutta tämä on projekti koodinimellä "kesäksi baanalle" ;)
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 54 vierailijaa