golf iv 1.4 vaihteet eivät mene päälle

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Juhoz
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 30.11.2010 18:59

golf iv 1.4 vaihteet eivät mene päälle

ViestiKirjoittaja Juhoz » 30.11.2010 19:09

Eli ongelma seuraavanlainen. Viime viikolla yhtäkkiä kesken ajon ei meinaa mennä mikään vaihde päälle muutakuin väkisin runttaamalla. Sitten seuraavana päivänä vaikka auto oli ulkona pakkasessa koko ajan niin vaihteet menevät taas normaalisti päälle. kesti 5 päivää ja tänään sama ongelma uusiutui.

Kun auto on sammuksissa niin vaihteet menevät normaalisti päälle mutta kun käynnistää auton niin ei meinaa keppi liikkua vapaalta mihinkään. kytkin kuitenkin irrottaa normaalisti eikä luistakaan.
Mikä avuksi? onko näissä jotain tyyppivikaa mikä aiheuttaa samanlaista oiretta?
Pikaista apua kaivataan.

haisuhatti
-
Viestit: 35
Liittynyt: 5.2.2010 17:35

ViestiKirjoittaja haisuhatti » 30.11.2010 20:03

Topickkia lainatakseni kysyisin kun omassa gti golffissa on pari kertaa jäänyt pakki `jumiin`, eli melkee väkisin pitää keppiä liikuttaa, mutta sittenkun auton sammuuttaa ja päästää kytkimen ylös niin toimii normaalisti.

Juhoz
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 30.11.2010 18:59

ViestiKirjoittaja Juhoz » 30.11.2010 20:45

löysin juttua että tyypillistä näissä olisi vaihdenivelien voitelun puute. onko oireet siihen viittaavat mielestänne?

Toinen mistä löysin paljon keskustelua on jotkut vaihteiston vaijerit.. Mitähän nämä käytännössä tekevät ja onko niissä oire tälläinen?

Hape
-
Viestit: 180
Liittynyt: 30.9.2009 2:43

ViestiKirjoittaja Hape » 2.12.2010 4:24

Omassa kansanautossa kerran juurikin tuo ykkösen nypläys kävi valoissa, vieläpä Helsingissä ja Iso Mersu katumaasturi perseessä torvi pohjassa. Löytyhän se vaihde sieltä ennen pitkää ja pirellit vinkuen kohti pohjoista. :)

Jäi kyllä ykkönen vähän lepsuksi. :)

Hape
-
Viestit: 180
Liittynyt: 30.9.2009 2:43

ViestiKirjoittaja Hape » 2.12.2010 4:37

sama loota noissa lienee, tai sitten olen väärässä. Taas. ;)

tapza_s
-
Viestit: 116
Liittynyt: 1.5.2008 17:25

ViestiKirjoittaja tapza_s » 14.4.2011 17:00

Itsellä hieman nelos getarin vaihteen vaihdossa häikkää... Pakki ja ykkönen rutisee jos vaihtaa liian hätäisesti. Autoon vaihdettu Molemmat neste sylinterit ja uusi kytkin. Ilmattu on työsylinterin nipasta.
Epäilyttääkin nyt että onko laatikossa öljyjä. Onkohan noissa tarkastusroppua? Ja onko missään ohjeita kuinka tuo vivusto pitää säätää että sais sulavammat vaihdot?

mikama83
-
Viestit: 151
Liittynyt: 9.6.2009 22:42

ViestiKirjoittaja mikama83 » 15.4.2011 19:03

kannattaa vaihtaa öljyt jos ei tietoa et millon on vaihdettu?..omassa alko viime kesänä ykkönen rusahdella ja kun laskettiin vanhat öljyt pois ni se koostumus oli nuunkuin olis kotikaljaa laskenu sieltä eli ei ollu ihme ettei ollu voiteluominaisuuksia..se tarkistus tehdään muistaakseni samasta reiästä mistä täytetään eli sieltä laatikon sivusta ja öljyn pitäisi olla juuri sen täyttöreiän tasolla.

omalla oli ajettu sillon 270tkm ja epäilen ettei ikinä ollu vaihdettu niitä öljyjä :/

Reaper
-
Viestit: 580
Liittynyt: 23.8.2003 18:17

ViestiKirjoittaja Reaper » 18.4.2011 17:53

^ sama homma oli itellä tdi golfissa, öljyn vaihdolla hävis rutinat. Vanhat oli ajettu 200 tkm eikä myöskään ikinä ennemmin vaihdettu.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa