Ocu II: akun vaihto
Valvoja: ffp jäsenet
Ocu II: akun vaihto
Moro,
Osaisiko joku kertoa, miten akun vaihto Ocu II:een kannattaisi tehdä? Kannattaako sitä itse alkaa suorittamaan ja jos sen voi itsekin tehdä, mitä asioita pitää ottaa mahdollisesti huomioon? Tartteeko vaihdon jälkeen mahdollisesti nollata jotain auton vikamuistista tms.? Akun vaihto sinällään on pala kakkua, mutta huolettaa nuo muut seikat. Akku on jo tuossa odottamassa vaihtoa.
Toinen vaihtoehto on tietenkin ajaa tuolla pikahuoltoon ja pyytää niitä tekemään vaihto-operaatio.
Viime huollossa ehdottelivat akun vaihtoa, mutta tilasin kaverin varaosaliikkeestä Vartan AGM-akun, jonka pitäisi olla hyvä Webaston kanssa. Audiopuoleen pitäisi panostaa hieman kesän aikana (vahvari+subi+mahd. etupäähän parempi erillissarja), joten senkin takia tuli tuo valittua (pohjautuen foorumilaisten käyttökokemuksiin). Hintakin kun oli kohdallaan, niin ei tarvinnut miettiä =).
Miten kannattaisi tehdä?
Osaisiko joku kertoa, miten akun vaihto Ocu II:een kannattaisi tehdä? Kannattaako sitä itse alkaa suorittamaan ja jos sen voi itsekin tehdä, mitä asioita pitää ottaa mahdollisesti huomioon? Tartteeko vaihdon jälkeen mahdollisesti nollata jotain auton vikamuistista tms.? Akun vaihto sinällään on pala kakkua, mutta huolettaa nuo muut seikat. Akku on jo tuossa odottamassa vaihtoa.
Toinen vaihtoehto on tietenkin ajaa tuolla pikahuoltoon ja pyytää niitä tekemään vaihto-operaatio.
Viime huollossa ehdottelivat akun vaihtoa, mutta tilasin kaverin varaosaliikkeestä Vartan AGM-akun, jonka pitäisi olla hyvä Webaston kanssa. Audiopuoleen pitäisi panostaa hieman kesän aikana (vahvari+subi+mahd. etupäähän parempi erillissarja), joten senkin takia tuli tuo valittua (pohjautuen foorumilaisten käyttökokemuksiin). Hintakin kun oli kohdallaan, niin ei tarvinnut miettiä =).
Miten kannattaisi tehdä?
Mä annoin piruuttani laturilla virtaa vaihdon ajan
Voinko käyttää tuollaista CTEKin älylaturia antamaan virtaa kaapeleihin akun vaihdon ajaksi? Mitä pitää ottaa huomioon? Johdot kiinni, millä asetuksella pitää virtaa antaa? Laturin malli MULTI XS 3600. En haluaisi nollata trippiä enkä myöskään hukata säädettyjä mankan asetuksia. Autona vm. -00 toledo tdi.
Akkulaturi
Kyllä akkulaturia voi käyttää virtalähteenä, mutta verkkovirta laturin jännite ei ole tasainen, vaan sykkivä ja jännitehuippu voi nousta liian korkeaksi, siksi kannatta laittaa parkit päälle syömään nuo jännitehuiput pois. Parashan olisi joku toinen akku rinnan, johdot sai olla ihan ohuet, mutta varma kiinnitys ettei tule katkosta.
-
- -
- Viesti:
Rinnakkaisvirran syöttö on ihan fiksua jotta autossa olevat muistit säilyvät, kuten s-ikkunat, radiokanavat, kellot yms. Siihen käy vaikka mopon tai 12v akkuporan akku.
Mutta kyseisessä autossa ei tapahdu mitään dramaattista jos käy virrattomanana.
Keltainen ratin- ja luistonestonvalo palaa hetkenaikaa kun lähtee ajamaan.
Mutta kyseisessä autossa ei tapahdu mitään dramaattista jos käy virrattomanana.
Keltainen ratin- ja luistonestonvalo palaa hetkenaikaa kun lähtee ajamaan.
Joo tosiaan auto on tuo vanhempi (-07) ocu II.
Mulla oli auto jännitteellisenä (CTEK supply tupakansytkässä) akun vaihdon ajan. Ei ois pitäs nollaantuu mitään. Mittaristo, ESP eikä ratin asento ilmotellu mitään kun käynnistin auton akun vaihdon jälkeen.
Toisaalta ilmeniskö toi herkkyyssäätöongelma siten että auton paikoillaankin ollessa ratti nytkähtelee?
Täytyy kattoa VCDS:llä mitä tehostin ilmottelee.
Mulla oli auto jännitteellisenä (CTEK supply tupakansytkässä) akun vaihdon ajan. Ei ois pitäs nollaantuu mitään. Mittaristo, ESP eikä ratin asento ilmotellu mitään kun käynnistin auton akun vaihdon jälkeen.
Toisaalta ilmeniskö toi herkkyyssäätöongelma siten että auton paikoillaankin ollessa ratti nytkähtelee?
Täytyy kattoa VCDS:llä mitä tehostin ilmottelee.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”