Kyselin asiaa jo toisessa yhteydessä mutta tehdään aiheesta oma ketju.
Eli ongelmana on että startti pyörittää kyllä mutta ei käynnisty, toinen mitä tekee on että käynnistyy mutta sammuu aivan heti käynnistyksen jälkeen. Aikaisemmin ongelmaan on auttanut että akun on irroittanut hetkeksi jonka jälkeen on taas päästy muutaman päivä tai viikko, kerran jopa yleismittarilla akun kosketus samaan aikaan käynnistäessä auttoi. Mutta enää ei mikään tepsi vaan auto seisoo nyt pihassa. Yleensä ongelma esiintyy lämmintä moottoria startatessa, ei niinkään kylmää. Silloin kun auton vielä sai käyntiin, tyhjäkäyntikierokset myös seilasi aika lailla käynnistyksen jälkeen kun moottori oli valmiiksi lämmin.
Nyt pitäisi saada jolloin konstilla auto käyntiin että sen saisi korjaamolle vikokoodien lukuun, tarkoitus ei ole ruveta summamutikassa vaihtamaan osia. Mitään kikkoja joilla auton saisi käynnistymään ettei tarvitsisi talviliukkailla hinaamaan ruveta?
Passat -98 ei käynnisty
Valvoja: ffp jäsenet
Ei vilku avaimen kuva eikä mitään muitakaan varoitusvaloja. Avaimiakin on vain yksi kappale joten sillä pitää yrittää pärjätä. Lukkopesää jossa ajonestolaite kai sijaitsee olen kokeillut kopautella jos siellä vaikka jokin menisi kohdilleen, ilman vaikutusta.
Ajonestosta tosiaan olen lukenut, samoin sytystyspuolaa on veikkailtu ja bensapumppua, autoasentajaksi opiskeleva kaveri veikkaili jotain anturia sillä kertaa kun pelkkä yleismittari akunkengillä auttoi käynnistymään.
Mutta mitään keinoja saada autoa käyntiin ilman että parkkipaikalla lumituiskussa ruvetaan osia vaihtamaan?
Ajonestosta tosiaan olen lukenut, samoin sytystyspuolaa on veikkailtu ja bensapumppua, autoasentajaksi opiskeleva kaveri veikkaili jotain anturia sillä kertaa kun pelkkä yleismittari akunkengillä auttoi käynnistymään.
Mutta mitään keinoja saada autoa käyntiin ilman että parkkipaikalla lumituiskussa ruvetaan osia vaihtamaan?
Et kertonu mikä kone sulla on, mutta oireet viittaavat pahasti moottorin lämpötila-anturiin.
Antura paskana -> ECU luulee että moottori on kylmä / kuuma vaikka kone onkin kuuma / kylmä = seokset vituillaan eikä auto käy.
Itselläni oli viime syksynä sama vika, ei tahtonut lähteä käyntiin, jos lähti kävi välillä 3-6sylinterisenä. tyhjäkäynti seilaili, ja soppaa kulutti vitusti.
Tuo kyseinen anturi on pikalukolla kiinni, sen vaihtaa vaikka -30 pakkasessa, pimeessä sormikopelolla alle 5:een minuuttiin, ja osa maksaakin vielä volkkarilla sen ~13e
Antura paskana -> ECU luulee että moottori on kylmä / kuuma vaikka kone onkin kuuma / kylmä = seokset vituillaan eikä auto käy.
Itselläni oli viime syksynä sama vika, ei tahtonut lähteä käyntiin, jos lähti kävi välillä 3-6sylinterisenä. tyhjäkäynti seilaili, ja soppaa kulutti vitusti.
Tuo kyseinen anturi on pikalukolla kiinni, sen vaihtaa vaikka -30 pakkasessa, pimeessä sormikopelolla alle 5:een minuuttiin, ja osa maksaakin vielä volkkarilla sen ~13e
Komppaan Carl0s:ta, sen verran on tullut foorumeillakin vastaan samanlaista oiretta, johon on auttanut lämpötila-anturin vaihto.
Kovin paljoa vaihtoehtoja tossa tapauksessa ei mun mielestä ole, jos bensaa saa ja tulpalle tulee kipinä, eli joko kokeilee vaihtaa tuon lämpötila-anturin tai hinauttaa korjaamolle. Nokka-akselin ja kampiakselin asentotunnistimet on käsittääkseni seuraavat vaihtoehdot starttiongelmaan, mutta jälkimmäinen vaatii jo auton nostamisen ylös. Näistä tosin pitäisi olla vikakoodi, joten jos mahdollista ennen auton hinauttamista, niin yritä saada koodit luettua, voi mennä yllättävän helpolla.
Kovin paljoa vaihtoehtoja tossa tapauksessa ei mun mielestä ole, jos bensaa saa ja tulpalle tulee kipinä, eli joko kokeilee vaihtaa tuon lämpötila-anturin tai hinauttaa korjaamolle. Nokka-akselin ja kampiakselin asentotunnistimet on käsittääkseni seuraavat vaihtoehdot starttiongelmaan, mutta jälkimmäinen vaatii jo auton nostamisen ylös. Näistä tosin pitäisi olla vikakoodi, joten jos mahdollista ennen auton hinauttamista, niin yritä saada koodit luettua, voi mennä yllättävän helpolla.
haitkos anturin tarvike liikkeestä vai marmorilta?noissakin eroja...ainakaan itellä ei tainnu hyväksyä tota tarvikeanturia..jos lyö virrat päälle niin pyöriikö pumppu?mikäli ei,kannattaa tsekata sulakkeet ja sen jälkeen hakee uus b-pumpun rele..myös b-paineen säädin voi olla,kaasuläppä likanen ----> irti,putsaus ja paikoilleen..voi olla montaki eri syytä ja hakuammuntaa tää kaikki on :)
Joo, eri vikoihin on paljon samoja tai samankaltaisia oireita, niin eipä oikeen mitään muuta konkreettista osaa suoralta kädeltä sanoa kun vikakoodien luvun, jos niitä löytyy ja liittyvät esillä olevaan oireeseen, helpottuu homma yleensä huomattavasti.
Tietysti paremmalla kokemuksella ja laajemmilla tiedoilla pystyisi varmaan itekin auttamaan paremmin, mutta jos ei muuta apua, niin tuleepahan toivottavasti fiilis ettei ihan yksin joudu pähkimään.
Tietysti paremmalla kokemuksella ja laajemmilla tiedoilla pystyisi varmaan itekin auttamaan paremmin, mutta jos ei muuta apua, niin tuleepahan toivottavasti fiilis ettei ihan yksin joudu pähkimään.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 40 vierailijaa