turbon sopivuus

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

kostis
-
Viestit: 35
Liittynyt: 13.9.2010 22:25

turbon sopivuus

ViestiKirjoittaja kostis » 26.10.2010 20:22

itse en tiedä näistä turboista paljoakaan niin päätin sitten kysyä täältä viisaimmilta. ja kysymykseen, käykö garret gt1745v ahdin vw golf 4 alh koneeseen suoraan? vai tarviiko tehdä jotain muutos töitä?

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 27.10.2010 8:55

Ei liene hyvä päivitys, koska ALH koneessa on vakiona GT1749V, niin tuo 4mm pienempi ahdin ei ainakaan luulisi nostavan tehoja. Ja tuskin menee edes kovin helposti paikalleen.

Jos tarvitset ahdinta uusia niin hommaa Golf4:seen sopiva GT1749VA tai GT1749VB ahdin. Noilla pääset sinne 150-200hv teholuokkaan jos tuo viritys jossain vaiheessa alkaa kiinnostaman.

kostis
-
Viestit: 35
Liittynyt: 13.9.2010 22:25

ViestiKirjoittaja kostis » 27.10.2010 9:53

miten tuo GT1749V ku kattelin netistä niin niitä oli melkein joka autoon sopivia turboja tuolla samalla mallilla. niin onko nämä kaikki sitten yks ja sama turbo? esim. on volvoon, renaulttiin ja fordeihin sama turbo malli.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 27.10.2010 9:57

Onhan niitä aikalailla eri malleja,mutta näillä ohjeilla ei voi käytetyn turbon osto mennä pieleen: Turbon pitää olla juuri seatista,audista, volkkarista tai skodasta. Pidä huoli, että hommaat integroidulla pakosarjalla olevan mallin ja kyseessä on 1.9TDI 8Valve kone jossa turbo on aikaisemmin ollut.

kostis
-
Viestit: 35
Liittynyt: 13.9.2010 22:25

ViestiKirjoittaja kostis » 27.10.2010 10:42

kiitoksia. tuo auttaa jo paljon. itse olen miettinyt juuri tuota että pitääkö olla irto turbo ja pakosarjassa kiinteänä oleva, mutta asia ratkesikin samalla :)

kostis
-
Viestit: 35
Liittynyt: 13.9.2010 22:25

ViestiKirjoittaja kostis » 28.10.2010 12:28

onko tuossa alh mallissa sitten intekroitu tuo turbo pakosarjaan aina? vai onko sitten olemassa sellaisia missä on erikseen lapalla kiinni?

kostis
-
Viestit: 35
Liittynyt: 13.9.2010 22:25

ViestiKirjoittaja kostis » 28.10.2010 12:53

ja sitten vielä että onko jossain toisessa mallissa sitten pelkkä pakosarja johon laipalla turbo? ja sopiiko suoraan paikoilleen?

divinee
-
Viestit: 93
Liittynyt: 17.7.2010 14:52

ViestiKirjoittaja divinee » 28.10.2010 17:36

Eikös se jotenkin niin menny että pitkittäiskoneissa on pakosarja irrallaan ja poikittaiskoneissa kiinteenä.. Joku viisaampi voi tarkentaa.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 28.10.2010 21:14

Poikkeuksiakin on: Golfmk3:ssa ja pappapassatissa on AFN moottori poikittain, irrallinen pakosarja ja VNT15 turbo. Seat ibiza, cordoba ja polo 6kv:ta on ALH, ASV, AHF moottorikoodeilla, silloin on kanssa ns. AFN pakosarja ja irrallinen VNT1749V turbo. Huomattavaa on, että noi pitkittäiset (passat 3b, 3bg jnejne...) käyttävät samaa pakosarjaa ja turboa kuin nää poikittaiset poikkeukset.

kostis
-
Viestit: 35
Liittynyt: 13.9.2010 22:25

ViestiKirjoittaja kostis » 28.10.2010 21:35

eli periaatteessa noista pakosarja ja ostaa irrallisen turbon niin tulee toimiva paketti?

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 28.10.2010 23:29

ei kun osta se golf4 oma turbo jossa on pakosarja itsessään

kostis
-
Viestit: 35
Liittynyt: 13.9.2010 22:25

ViestiKirjoittaja kostis » 29.10.2010 12:47

onko tuossa sitten joku sellinen syy että ei toimis kunnolla jos tekee erillisellä satsilla?

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 29.10.2010 17:42

Toimii varmasti, sopivuus hiukan toinen asia.

Jos laitat irrallisella pakosarjalla niin joudut muokkaamaan tai tekemään ainakin seuraavat paikat uusiksi:
- Imuputki
- ahtoputki
- downpipe
- öljytulo
- öljypaluu
- EGR:n väliputki

Eli irrallisella pakosarjalla turbo tulee hiukan eri paikkaan kun pakopesään integroidulla pakosarjalla.

Leksa_
-
Viestit: 20
Liittynyt: 9.2.2009 22:19

turbon sopivuus

ViestiKirjoittaja Leksa_ » 17.11.2010 21:37

1.9TDi 115hv 310nm AJM olis tarkotus vaihtaa vähän isompaa turboa ja sitten lastua. Tarkotus olis saada autosta 170-190hp tulevaisuudessa.

Garrett GT1749VB käykö bolt on periaatteella?
Vai mikä turbo olisi hyvä ja käy mahdollisimman pienellä muutos työllä.
Ja mistä ostaa edullisesti.

FIN-Turbo
-
Viestit: 142
Liittynyt: 13.2.2006 23:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja FIN-Turbo » 18.11.2010 8:25

Käy melkein bolt-on, ahtoputken liitos joko adapterilla tai kotelomodilla. Alakannake pitää tietty tarkistaa.. Hyllyssä pari kpl jäljellä.

jussja
-
Viestit: 37
Liittynyt: 30.10.2010 23:48

ViestiKirjoittaja jussja » 18.11.2010 20:17

Mikä olis vb:llä tämän hetkinen hinta?

FIN-Turbo
-
Viestit: 142
Liittynyt: 13.2.2006 23:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja FIN-Turbo » 19.11.2010 8:28

"vakio" mallinen kotelo koneistettuna + tiivisteet + ahdin, alakannake leikattuna 1100e.

kostis
-
Viestit: 35
Liittynyt: 13.9.2010 22:25

ViestiKirjoittaja kostis » 25.11.2010 11:20

mitä jos vaihtaa tuon vnt:n hukkaportilliseen ahtimeen? pitääkö muuttaa mitään vai onko ihan suoraan asennettavissa ilman muutoksia?

FIN-Turbo
-
Viestit: 142
Liittynyt: 13.2.2006 23:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja FIN-Turbo » 25.11.2010 12:58

ohjelmaan muutos ja hukkismallin solenoidi -> ohjausletkuja muuteltava, pakosarja + pakoputkenlähtö.

kostis
-
Viestit: 35
Liittynyt: 13.9.2010 22:25

ViestiKirjoittaja kostis » 25.11.2010 16:56

miten 1749VA:n asennus alh koneeseen? onko toi sama homma ku 1749VB:ssä?

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 25.11.2010 17:00

VA menee ALH koneeseen aikalailla bolt-on. Ahtoputken lähtö on vakiona erillainen, mutta se voidaan tehdä sopivaksi.

kostis
-
Viestit: 35
Liittynyt: 13.9.2010 22:25

ViestiKirjoittaja kostis » 25.11.2010 17:20

eli mitä tämä tehdä sopivaksi tarkemmin on?

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 25.11.2010 17:30

itse ainakin hitsautan pikaliitin lähdön tilalle 1749V mallisen letkulähdön.

kostis
-
Viestit: 35
Liittynyt: 13.9.2010 22:25

ViestiKirjoittaja kostis » 25.11.2010 18:59

ok. tuli nyt sit hankittua tuo 1749VA

vwsmoke
-
Viestit: 24
Liittynyt: 23.10.2010 14:41

ViestiKirjoittaja vwsmoke » 30.11.2010 8:25

Garrett t03 ja t3 jotai eroa? Mihin hevosvoimiin asti tuotot riittää?

kostis
-
Viestit: 35
Liittynyt: 13.9.2010 22:25

ViestiKirjoittaja kostis » 10.1.2011 12:32

mistä nuita ahtoputken adaptereita saa tuohon GT1749V -> GT1749VA? ja miten tuo kotelomodi tapahtuu?


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 32 vierailijaa