turbon sopivuus
Valvoja: ffp jäsenet
turbon sopivuus
itse en tiedä näistä turboista paljoakaan niin päätin sitten kysyä täältä viisaimmilta. ja kysymykseen, käykö garret gt1745v ahdin vw golf 4 alh koneeseen suoraan? vai tarviiko tehdä jotain muutos töitä?
Ei liene hyvä päivitys, koska ALH koneessa on vakiona GT1749V, niin tuo 4mm pienempi ahdin ei ainakaan luulisi nostavan tehoja. Ja tuskin menee edes kovin helposti paikalleen.
Jos tarvitset ahdinta uusia niin hommaa Golf4:seen sopiva GT1749VA tai GT1749VB ahdin. Noilla pääset sinne 150-200hv teholuokkaan jos tuo viritys jossain vaiheessa alkaa kiinnostaman.
Jos tarvitset ahdinta uusia niin hommaa Golf4:seen sopiva GT1749VA tai GT1749VB ahdin. Noilla pääset sinne 150-200hv teholuokkaan jos tuo viritys jossain vaiheessa alkaa kiinnostaman.
Onhan niitä aikalailla eri malleja,mutta näillä ohjeilla ei voi käytetyn turbon osto mennä pieleen: Turbon pitää olla juuri seatista,audista, volkkarista tai skodasta. Pidä huoli, että hommaat integroidulla pakosarjalla olevan mallin ja kyseessä on 1.9TDI 8Valve kone jossa turbo on aikaisemmin ollut.
Poikkeuksiakin on: Golfmk3:ssa ja pappapassatissa on AFN moottori poikittain, irrallinen pakosarja ja VNT15 turbo. Seat ibiza, cordoba ja polo 6kv:ta on ALH, ASV, AHF moottorikoodeilla, silloin on kanssa ns. AFN pakosarja ja irrallinen VNT1749V turbo. Huomattavaa on, että noi pitkittäiset (passat 3b, 3bg jnejne...) käyttävät samaa pakosarjaa ja turboa kuin nää poikittaiset poikkeukset.
Toimii varmasti, sopivuus hiukan toinen asia.
Jos laitat irrallisella pakosarjalla niin joudut muokkaamaan tai tekemään ainakin seuraavat paikat uusiksi:
- Imuputki
- ahtoputki
- downpipe
- öljytulo
- öljypaluu
- EGR:n väliputki
Eli irrallisella pakosarjalla turbo tulee hiukan eri paikkaan kun pakopesään integroidulla pakosarjalla.
Jos laitat irrallisella pakosarjalla niin joudut muokkaamaan tai tekemään ainakin seuraavat paikat uusiksi:
- Imuputki
- ahtoputki
- downpipe
- öljytulo
- öljypaluu
- EGR:n väliputki
Eli irrallisella pakosarjalla turbo tulee hiukan eri paikkaan kun pakopesään integroidulla pakosarjalla.
turbon sopivuus
1.9TDi 115hv 310nm AJM olis tarkotus vaihtaa vähän isompaa turboa ja sitten lastua. Tarkotus olis saada autosta 170-190hp tulevaisuudessa.
Garrett GT1749VB käykö bolt on periaatteella?
Vai mikä turbo olisi hyvä ja käy mahdollisimman pienellä muutos työllä.
Ja mistä ostaa edullisesti.
Garrett GT1749VB käykö bolt on periaatteella?
Vai mikä turbo olisi hyvä ja käy mahdollisimman pienellä muutos työllä.
Ja mistä ostaa edullisesti.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 32 vierailijaa