Passat -98 1.9tdi lisää voimaa?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Mizaa
-
Viestit: 359
Liittynyt: 11.4.2007 19:32

Passat -98 1.9tdi lisää voimaa?

ViestiKirjoittaja Mizaa » 10.10.2010 18:18

Oli vähän vaikee lähtä ettiin valmiita topicceja joita varmasti ois, ni eikai se kauhee homma oo tännekkää vastata ja jeleppiä..eli mottina 110hv afn tdi..siihen pitäs suht edullisella modilla saaha lissää paukkuja 160-200hv kuullostais kivalta näin fämily passatiksi. Ahdin on laitettu jo etsintään (17vnt, tai joku mikä menee suoraan..saa toki kaupata jos löytyy) mutta mitäs sitte..sanokaa viisaammat minkä hintaluokan rojecti..ja mitkä on helpot ja pää asialliset seikat jotka on tehtävä :) mites paljon kestää ahtaa ja paljonko sillä evry mod vai mikäs se oli ni saa lissää..??


ps: Äläkää menettäkö hermoja..tää on vain tietämättömän voiman ettimistä :D
Viimeksi muokannut Mizaa, 24.11.2010 13:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Nall3
-
Viestit: 545
Liittynyt: 10.3.2007 8:32

ViestiKirjoittaja Nall3 » 10.10.2010 18:24

Ton luet niin oot melko tietonen asioista --> http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=11 ... ht=viritys

Mizaa
-
Viestit: 359
Liittynyt: 11.4.2007 19:32

ViestiKirjoittaja Mizaa » 27.10.2010 18:58

paljonko on afn-koneessa vakiona ahtopaine, itellä huitelee piikittä 1.3-1.5 vaihteesta riippuen, ja 0.9-1.2 jatkuvana? ja mitä tapahtuu jos vaihan täuysin suoran putken paikoilleen kokoa 2,5" alakaako ahin möliseen putken läpi..toisaaltahan se kun siivet muuttuu vakioasentoon ja ujellus kuuluu ei kyllä häirittis :D vähän viehettä äänimaailmaan.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 27.10.2010 19:10

Olikohan afn:ssa vakiona 1.1bar, joten ahdot kuulostaa aika normaalille.

-VariAntti-
-
Viestit: 1219
Liittynyt: 31.10.2004 21:43

ViestiKirjoittaja -VariAntti- » 27.10.2010 19:20

Se ahin mitää mölise. Kone jos joku. Täällähän on ihan oma topikkinsa missä kertoillaan niistä omista savuhormeista ja niijjen vaikutuksista! Et maha löytää?!

Mizaa
-
Viestit: 359
Liittynyt: 11.4.2007 19:32

ViestiKirjoittaja Mizaa » 2.11.2010 9:45

juu tarkotin kyllä suoran putken kans että muuttuva siipisessä rupee siiven muuttuminen ujeltaan putken läpi :)..ajattelin just 3" down pipeä ja sitten 2,5" loppuhornia ilman vaimentimia :D

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 2.11.2010 15:10

Olikohan afn:ssa vakiona 1.1bar, joten ahdot kuulostaa aika normaalille.

pyynti ainakin on 0,95bar

Mizaa
-
Viestit: 359
Liittynyt: 11.4.2007 19:32

ViestiKirjoittaja Mizaa » 2.11.2010 16:02

siis mikä pyynti?

Mizaa
-
Viestit: 359
Liittynyt: 11.4.2007 19:32

ViestiKirjoittaja Mizaa » 9.11.2010 16:01

nyt on tullu vastauksia suuntaan ja toiseen, eli jos vaihan afn 15 vnt:n tilalle 1749 vnt:n ni pitääkö moottori ohjauksen ohjelma muuttaa? miten se poikkeaa se isompi tosta pienemmästä..3" down pipellä lähtee alusta ja loppu päässä on vain ensihätään vakioputkea..ja jo tyhjä käynnillä auto suhisee ja viheltää ku suihkukone..ja välillä kuuluu putkesta vaihtaessa vnt ujellus..vaimentimia ei oo, eikä tuu :D toi ohjelma ny kiinnostaa et nakkaanko suoraan ton isomman kiini.

ruhis
-
Viestit: 157
Liittynyt: 1.10.2007 20:52

ViestiKirjoittaja ruhis » 9.11.2010 16:39

Eihän sitä ohjelmaa pakko ole muuttaa jos isomman vnt-ahtimen laittaa pienemmän vnt-ahtimen tilalle, mutta tehoa ei tule lisää jos ohjelma pysyy vakiona.
Kun pelkän ahtimen muutoksella ei soppaa koneeseen mene kun sen afn koneen 110hv edestä.

Tämän takia ohjelmaa pitää roplata, että saadaan syötöt,ruiskutusajat yms.kohdalleen

Ja jos mielit päästä noihin 160-200hv teholukemiin niin vaihtoon menee ainakin suuttimet ja (ohjelmasta/väännöistä ja ajotavasta) riippuen EHKÄ kytkin.

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 9.11.2010 17:03

Turbo noin 165hp GT1749VA, +200hp KKK BV43 tai fin-turbon hybridi
Suuttimet Ultime 1
Lopuksi softa kohdilleen
Noilla osilla on hyvä lähteä liikkeelle ja jos haluaa muutaman irto hepan lisää niin cuuleri ja putkisto

edit. Mites kun alussa puhutaan AHU:sta?

Mizaa
-
Viestit: 359
Liittynyt: 11.4.2007 19:32

ViestiKirjoittaja Mizaa » 10.11.2010 16:26

mie oon saanu ihan toista tietoa..1749va pitäs kuulemma riittää +200hv.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 10.11.2010 16:56

Höpö höpö. 1.9 litraisessa 1749VA:lla saatetaan penkittää 180hp jos oikein repii, ei kylläkään mikään kestävä ratkaisu tuolleen. 1749VA kuorissa olevalla hybridillä voidaan päästä jo suht turvallisesti tuonne 200hp tehoille.

Mizaa
-
Viestit: 359
Liittynyt: 11.4.2007 19:32

ViestiKirjoittaja Mizaa » 11.11.2010 16:25

miten mä pystyn koittaan tosta vakio ahtimesta että pelaako vnt kunnolla..voiko sitä esim putsata tai jotain? pelaako se afn koneessa sähköllä vai alipaineella?

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 11.11.2010 16:57

Eli onko sulla nyt ahu vai afn se sun passatti? Topikin alussa lukee että 90hp ja noi afn:t on 110hp koneita. Haluatko testata irrallista turboa vai autossa kiinni olevaa ahdinta? Alipaineella se toimii vnt toimii afn koneessa.

Mizaa
-
Viestit: 359
Liittynyt: 11.4.2007 19:32

ViestiKirjoittaja Mizaa » 13.11.2010 15:52

afn koneella mulla on toi ja ollu koko ajan en tiedä missä välissä on ahu sotkettu asiaan.

santikko
-
Viestit: 123
Liittynyt: 27.5.2009 15:46

ViestiKirjoittaja santikko » 13.11.2010 17:10

sun ekas postauksessa lukee 90hp, siitä varmaan on tullut.

Hervast
-
Viestit: 352
Liittynyt: 23.7.2003 22:29

ViestiKirjoittaja Hervast » 13.11.2010 19:42

Emännän AFN passatissa on ex-kanerva paketti eli:

-ultimate 2 suuttimet
-3 bar map anturi
- 130 hp tdi:n ahtimesta tehty fin-turbo hybridi
- Findiesel ohjelma

Näillä eväin on penkitetty 200+ hp ja 350+ nm , noista lukemista tosin alakierroksilla piti hieman nipistää pois vääntöä. Ahtopaineet max 1.45 ja pakolämmöt ym. normaalia tasoa. Keskikulutus vajaat 6 litraa seka-ajossa jossa voi vähä kiihdytelläkin...

Lisääkin olis potentiaalia mut kaksoismassavauhtis alkaa ravistamaan ikävästi. Nyt 350 tkm ajettu synchron orkkiskytkin ei vielä ravistele. Cooleri vakio ja savutusmittauksessa katsastuksessa oli arvo vähän yli 1. Tosin kansi täysin uusi ja karstaton ja EGR tulpattu.

Kannattaa vaihtaa kerralla kunnon ahdin ja suuttimet + mappi ja sitten findieselille auto. Ei tarvi turhia välivaiheita kokeilla ja saa miellyttävästi toimivan paketin. Jos auton päättää myydä niin kokonaiselle toimivalle paketille löytynee silloin ostaja. BTDT

Mizaa
-
Viestit: 359
Liittynyt: 11.4.2007 19:32

ViestiKirjoittaja Mizaa » 19.11.2010 18:19

kadotin jo sen postauksen ewrystä..eli kuin paljon muuttuu evryllä afn kone, ja mitä siihe tarvi ja mistä sai?

xniko
-
Viestit: 584
Liittynyt: 1.4.2007 21:00

ViestiKirjoittaja xniko » 19.11.2010 19:07

Haku on kiva kaveri.. http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=59 ... light=evry

Tuolla jossain toisessa topicissa joku kirjottelikin jo, että tehkää tuosta evry topicista sticky tohon ylös. Itse samaa mieltä.

vag-on
-
Viestit: 84
Liittynyt: 27.1.2009 17:20

ViestiKirjoittaja vag-on » 23.11.2010 18:59

Omassa AFN passatissa kytkin alkaa luistamaan evryllä. Näkyy mittareissa n 2200 kierroksen kohdalla, kun kierroksen nousevat äkisti hetken ja laskevat saman tien. Metrejä autolla takana 310tkm. Hyvin kyllä tuntuu tehoa tuovan mokoma viritys. Mitähän kustantaa uusi kytkin. Kaikki puhuu siitä vr6 paketista ja kiinteästä vauhtiksesta. Onko tälle joku pikkupajan hintalappu tiedossa?

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 23.11.2010 19:29

Jos on 3B passatissa se afn+evry niin kannataa hommata mieluummin pitkittäiseen moottoriin soveltuva kiinteä vauhtis ja vaikka siihen modatut 240mm Audi S2:sen kytkinhilut. Hintaa moiselle setille tulee varmaan uusilla osilla 6-700€ + asennus.

-VariAntti-
-
Viestit: 1219
Liittynyt: 31.10.2004 21:43

ViestiKirjoittaja -VariAntti- » 23.11.2010 20:21

Se evry tuo enemmän voiman tuntua kun itse voimaa ;) Toki se voimaakin tuo kohtuuttoman hyvin hintaan nähden...

Mizaa
-
Viestit: 359
Liittynyt: 11.4.2007 19:32

ViestiKirjoittaja Mizaa » 24.11.2010 13:43

on se vaan jännä toi sähkö..jos johtoja ei katkota et nää jutut tulee vaan alakuperästen ns kyltkeen/tavallaan rosvoliitoksena juottamalla,,ni miten se pellaa..niinku jo aijemmin sanoin ni en tod oo mikkää sähkökuru ja itte en menis noita vääntään..mitä sähköliikkeessäki pitää kysyä ku noita osia hakkee ewryä varten :D

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 24.11.2010 16:38

Jos ei oo sähköguru, niin kannattaa ostaa mieluummin se tuninki boxi. Sen voi sitten halutessaan helposti irroittaa ja myydä käytettynä jollekin toiselle "ääliölle". ;)

Mizaa
-
Viestit: 359
Liittynyt: 11.4.2007 19:32

ViestiKirjoittaja Mizaa » 24.11.2010 17:15

meinaakko et sen takii maksan parisataa egee jostain höpö höpö boksista etten ite oo täysin perillä sähköistä..ohan se varma..

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 24.11.2010 19:06

myös lastufirmoja löytyy jolloin ei tarvi arpoa onko mitään vaikutusta :)

vag-on
-
Viestit: 84
Liittynyt: 27.1.2009 17:20

ViestiKirjoittaja vag-on » 24.11.2010 21:31

Ei siihen tarvii olla mikään sähköguru. Itse kuorin veitsellä pätkän eristettä johdoista ja juotin potikan johdot kiinni. Teippiä päälle ja hyvä tuli.

Mizaa, en ole varma kysyitkö juuri tätä asiaa, mutta :
Jos kuvitellaan, että orkkiksessa on näiden kahden johdon välillä jokin tietty vastus. Sen vastuksen rinnalle lisätään toinen vastus(potikka). Fysiikan mukaan kaksi rinnan kytkettyä vastusta pienentää kokonaisvastusta, eli sähkö pääsee kahta eri reittiä pitkin. Jos vastuksia on rinnan, on niiden kokonaisvastus aina pienempi, kuin niistä pienimmän vastuksen arvo.

Ei todellakaan kannata ostaa boxia. Rohkeasti vain tekemään. Mahtaako jostain löytyä tämä ohje ihan kuvien kanssa?

Mizaa
-
Viestit: 359
Liittynyt: 11.4.2007 19:32

ViestiKirjoittaja Mizaa » 25.11.2010 0:17

no helekatti kerranki käestäpitäen selitys sähköistä..sitä tarvivalle..eikä tyhyjää lässytystä...HIENOA :D...Jarskii, joo menee se penkkiin ja säätöihin heti ku baari kärpäslätkä antaa periksi hommata ahtimet yms :D

Mizaa
-
Viestit: 359
Liittynyt: 11.4.2007 19:32

ViestiKirjoittaja Mizaa » 9.12.2010 0:25

ois tyrkyllä edullisesti psi-motorsportin tehoboxi, tekeekö sillä mitään? ja mitä ootta mieltä autolla ajettu n 524tkm pidetty kyllä hyvin ja nyt ahtaa 1,1..jakyseinen boxi nostais paineet 1,5 kuinkahan tykkää kyttyrää?..se on kuulemma joku tehokkain psi-boxi ja ero on kuulemma aivan huomattava..kertokaa viisaammat?!

janiman
-
Viestit: 51
Liittynyt: 15.12.2006 10:34

ViestiKirjoittaja janiman » 9.12.2010 10:06

Kyllä sillä jotain tekee, niinkuin millä tahansa tehoboxilla. Ne hevosvoimat mitä tolla saat, on varmaan niitä halvimpia. Valmistajan lupaukset +25hv voi unohtaa.

Se boxihan ei ahtoja osaa lisätä(parin euron tilpehöörit sisällä), mutta on totta, että lisääntynyt ainemäärä nostaa väkisinkin hivenen ahtoja vedättäessä. Hyvinkin piikkailee siinä 1.5 bar, ainakin itsellä vag-comilla katsottuna ja "tehoboxilla" varustettu afn. So...?

Sullahan on muuten selkeästi tehty jotain muutoksia moottoriin, kun profiilissa on mainittu 150hv(110kw). Jos suutinkärjet, niin sitten toi boxi ei ole tarpeellinen.

KalleP
-
Viestit: 12
Liittynyt: 14.3.2010 11:28

ViestiKirjoittaja KalleP » 9.12.2010 11:50

kyllä se on ihan 110hv, voin mie käyä sulle sen evryn tekemäsä :D

Mizaa
-
Viestit: 359
Liittynyt: 11.4.2007 19:32

ViestiKirjoittaja Mizaa » 10.12.2010 1:08

joo 110hv se on tilttasi kone juur ku olin päivittelemässä vanhoja vehkeitä tonne ja niitte joukos on 1.8t jossa oli se 110kw..


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 50 vierailijaa