Venton moottorin vaihto AAM -> ADZ
Valvoja: ffp jäsenet
Venton moottorin vaihto AAM -> ADZ
Olisi tarkoitus vaihtaa moottori 1.8 -96 ventoon. Moottorina tällä hetkellä AAM (55Kw), joten kysynkin nyt, että voiko nokalle pistää suoraan hieman tehokkaamman koneen, ADZ:n? Täytyykö jotain muutoksia tehdä, vai meneekö ihan pulttaa-kiinni -toiminnolla?
Kaasujalassa vikaa jos ei alle 10 litraan pääse. Talvella omassa ajossani oli AAM-koneella kulutus helposti 6-7 litran väliltä. Lähes sekalaisessa ajossa (1/4 kaupungissa, 3/4 maantiellä).
Edit: Itse aiheeseen, en kyllä koskaan ole ajanut 66kW versiolla, mutta uskoisin ettei sekään vielä ventosta kuurakettia tee. :) Tietty jos 55kW pannu on hajalla niin miksei.
Edit: Itse aiheeseen, en kyllä koskaan ole ajanut 66kW versiolla, mutta uskoisin ettei sekään vielä ventosta kuurakettia tee. :) Tietty jos 55kW pannu on hajalla niin miksei.
Ei ole tarkoituskaan tehdä kuurakettia. :) Ihan sen takia olen tekniikkaa vaihtamassa kun nykysellä koneella ajettu 317tkm ja olisi hieman suunnitelmissa rakennella autoa (hillitysti), niin olisi mukavampi ajella hieman vähemmän ajetulla koneella.
Anturi kuluu, sekä tukkeutuu ajansaatossa. Kyllä vaikka öljyä syövälläkin autolla katsastuksesta pääsee. Miten se edes liittyy asiaan? En puhunut rikkinäisistä antureista vaan kuluneista. En jaksa enempää kinata kun jarkolla aina kaikki vw:tä vastaan ja kaikki on kokeiltu kaverin kummin koiran autossa ja "kyllä minä tiedän" asenteella vedät vahvasti.
Autossa monta osaa mitkä vaikuttaa kulutukseen, ihan rengaspaineet, ilmanputsari, ilmamassamittari, tulpat, johdot, anturit, virranjakajat, periaatteessa oikeen vanha ja venynyt jakohihna tai ketjukin tekee tuon. Lähes kaiken kuluminen vaikuttaa, aurauskulmat jne jne. Ei kaikki vaikuta paljoa, mutta jos jokainen vaikuttaisi vaikkapa 0.1litraa sataselle siitä saa monta litraa.
Autossa monta osaa mitkä vaikuttaa kulutukseen, ihan rengaspaineet, ilmanputsari, ilmamassamittari, tulpat, johdot, anturit, virranjakajat, periaatteessa oikeen vanha ja venynyt jakohihna tai ketjukin tekee tuon. Lähes kaiken kuluminen vaikuttaa, aurauskulmat jne jne. Ei kaikki vaikuta paljoa, mutta jos jokainen vaikuttaisi vaikkapa 0.1litraa sataselle siitä saa monta litraa.
Niin osaako kukaan varmalla tiedolla sanoa, että sopiiko ADZ moottori suoraan paikoilleen AAM:n tilalle? Ilman mitään muutoksia. Olisimme hankkineet tuollaisen ADZ moottorin, mutta autopurkaamossa "väitetään" kivenkovaan, että se ei sovi sinne. Joitakin sähköongelmia voi olla. Esim. liittimet ei sovi kaikki paikoilleen.
Kiitos jo etukäteen..
Kiitos jo etukäteen..
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”