Meni tuulilasinpyyhkijät jumiin ja irroittelin koneiston putsausta varten. Kuitenkin ne tapit joihin pyyhkimen "runko" tulee kiinni oli aivan he*vetin jumissa sellaisissa putkissa. Toinen niistä lähti suht nätisti pois mutta toista piti hakata niin että kierteiden osa painui pikkasen lyttyyn. Sain kuitenkin kiinni pultit vielä mutta ilmeisesti kuljettajan puolen tappi oli lähtenyt jollain tavalla irti liikuttavasta mekanismista, kai tapissa olevan metallilevyn liitos oli irronut, mekanismin nivelet ovat kyllä kiinni.
Kysymys onkin saako noita tappeja irtonaisina mistään. Entä pyyhkijän runkoja, koska noissa näytti olevan boorit aika huonossa kunnossa?
Koittakaa saada selvää mistä osista puhun, varmaan avautuu sellaiselle joka on putsannut ne tapit ennen.
Golv IV pyyhkijä ongelmia..
Valvoja: ffp jäsenet
Helpota omaa hommaasi:
http://www.slamit.net/product/5389/tuul ... octavia-a3
...ja sitten kaveriksi:
http://www.slamit.net/product/3887/aero ... f-iv--bora
Jälkimmäiset tuli asennettua itselle aikanaan. Taisin nuo vanhat, mutta sikäli ehjät rungot heittää roskiin kun en niille käyttöä löytänyt. Rasvaamattomina nuo rungot kyllä nuihin tappeihin/booreihin tarttuu aika napakasti. Nuo uudet rungot oli ainakin minulla sileät, ilman mitään haotusta. Asennus siis tapahtui laittamalla rungot "huulille" ja sitten vain mutterilla kiristämällä siten että runkoihin tuli tuosta vivuston tapista urat.
http://www.slamit.net/product/5389/tuul ... octavia-a3
...ja sitten kaveriksi:
http://www.slamit.net/product/3887/aero ... f-iv--bora
Jälkimmäiset tuli asennettua itselle aikanaan. Taisin nuo vanhat, mutta sikäli ehjät rungot heittää roskiin kun en niille käyttöä löytänyt. Rasvaamattomina nuo rungot kyllä nuihin tappeihin/booreihin tarttuu aika napakasti. Nuo uudet rungot oli ainakin minulla sileät, ilman mitään haotusta. Asennus siis tapahtui laittamalla rungot "huulille" ja sitten vain mutterilla kiristämällä siten että runkoihin tuli tuosta vivuston tapista urat.
Täytyy kysyä, että miksi asentaa VW:n omat Aerotwin-varret autoon, jossa on koukkukiinnitys? Onko siitä jotain hyötyä, muuta kuin se, että voit sanoa, että nyt on autossa aito ja uusi ja hieno ja .... Aerotwin-sarja?
Noita koukkukiinnityksellä varustettuja pyyhkijöitä kun saa Aerotwin-mallisena rungottomana sulkana ihan marmoritiskiltäkin about samaan hintaan kuin vaikkapa Boschin koukkukiinnitteiset Aerotwinit.
Ei nyt vaan mahdu päähän, miksi pitäisi vaihtaa toimiva systeemi sellaiseen, jolla ei vaikuta olevan mitään muuta hyötyä kuin tosiaankin se, että kiinnitys on uudemman mallinen, joka ei ole edes laajassa käytössä oleva standardi (jos en ole väärin ymmärtänyt, niin VAGin aerotwin-kiinnitys on vain ja ainoastaan VAG-autoissa?).
Asiahan on tietysti eri, jos autossa on tuo uudemman mallinen kiinnitys jo vakiona. Ja tietty jos sitä rahaa löytyy niin ettei taskuun mahdu, niin siitä vaan :)
Noita koukkukiinnityksellä varustettuja pyyhkijöitä kun saa Aerotwin-mallisena rungottomana sulkana ihan marmoritiskiltäkin about samaan hintaan kuin vaikkapa Boschin koukkukiinnitteiset Aerotwinit.
Ei nyt vaan mahdu päähän, miksi pitäisi vaihtaa toimiva systeemi sellaiseen, jolla ei vaikuta olevan mitään muuta hyötyä kuin tosiaankin se, että kiinnitys on uudemman mallinen, joka ei ole edes laajassa käytössä oleva standardi (jos en ole väärin ymmärtänyt, niin VAGin aerotwin-kiinnitys on vain ja ainoastaan VAG-autoissa?).
Asiahan on tietysti eri, jos autossa on tuo uudemman mallinen kiinnitys jo vakiona. Ja tietty jos sitä rahaa löytyy niin ettei taskuun mahdu, niin siitä vaan :)
Mulla taitaa olla tommonen boran (99% varmuudella menee golffiin sama, voin tarkistaa varaosanumeron vielä) vivusto tallin vintillä, joka on peruskorjattu (= ruosteet veks ja tuoreet vaseliinit tilalle ja toimii yhtä kevyesti kuin uusi). Voin luopua vähän halvemmalla mitä tuo uus maksaa, jos kiinnostaa nii ota yhteyttä vaikka YV:llä.
Oon iteki miettiny tätä juttua, kun kuullut niissä olevan vikaa. Ei ole itellä vielä ollut, mutta jos tulee, niin ajattelin vaihtaa tuon slamitin setin. Mutta onkos se alkuperäistä vastaava (tai OEM) osa, jos on, niin eikös tuo vika uusiudu silloin ajan myötä? Olisihan se hyvä kerralla hoitaa pois päiväjärjestyksestä.
Toisekseen nuo aero twin -sulat. Onko uudemmissa borissa/golfeissa vakiona nuo, koska itsellä ainakin oli tommoset tapit mihin meni boschin aero twinit heittämällä. Ei siis perinteinen koukku...
Toisekseen nuo aero twin -sulat. Onko uudemmissa borissa/golfeissa vakiona nuo, koska itsellä ainakin oli tommoset tapit mihin meni boschin aero twinit heittämällä. Ei siis perinteinen koukku...
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 12 vierailijaa