Kokeilin hakuja muttei löytynyt vaikka varmaan pätee muihinkin kiisseleihin.
Eli: kylmänä ilman lohkaria ei lähde käyntiin, lohkarin kanssa kyllä. Lämpösenä starttaa kuin palmun alta. Hehkut on uudet, samoin naftasuodatin, ei apua.
Nyt kun lohkari hajos, en saa autoa käyntiin millään. Uus lohkarin elementti on jo hyllyssä mut olis kiva ajaa auto talliin ruuvausta varten.
Ideoita? Hehkun rele ehkä? Missä se on? :D
Edit: Niin siis auto on T3 1.6td -90.
T3 transportteri ei starttaa
Valvoja: ffp jäsenet
Ensinnäkin... on kaksi ihan eri asiaa, jos auto ei starttaa tai jos auto ei lähde käyntiin... mutta se vittuilusta ja asiaan...
Onko todettu että hehkuille tulee virtaa? Siellä moottoritilan vasemmassa etunurkassa on muoviloota, joka sisältää hehkun releen ja sulakkeen.
Tutkitaan sulake:
Sulake on semmonen pelkkä pellinpätkä kahden ruuvin välillä... muistaakseni 50 ampeeria (näitä saa olla kammiokonekuskilla hanskalokerossa). Kannattaa käyttää suosiolla irti se sulake ja todeta ihan hyppysissä että se on yhtä puuta (tässä metallia). Saattaa joskus näyttää ehjältä mutta murenee irrottaessa palasiksi. Jos on poikki, niin korvaa se väliaikaisesti paksulla johdolla tai pellinpalalla ja eiku starttaamaan
Jos sulake on ehjä, eikä silti hehkuta (WTF):
Todennäköisesti vika releessä tai sen johdoissa.
No problem... Sinne muovilaatikkoon tulee myös yksi paksu johto sieltä hehkut keskenään yhdistävältä kuparikiskolta. Tähän johtoon tai kiskoon kun syötät akulta paksulla johdolla virtaa, niin saat hehkutettua releen ohi ja todennäköisesti auton käyntiin. Pidät siis roikkaa akun plussassa normaalin hehkutuksen ajan eli n.15 s. ja juokset starttaamaan.
Onko todettu että hehkuille tulee virtaa? Siellä moottoritilan vasemmassa etunurkassa on muoviloota, joka sisältää hehkun releen ja sulakkeen.
Tutkitaan sulake:
Sulake on semmonen pelkkä pellinpätkä kahden ruuvin välillä... muistaakseni 50 ampeeria (näitä saa olla kammiokonekuskilla hanskalokerossa). Kannattaa käyttää suosiolla irti se sulake ja todeta ihan hyppysissä että se on yhtä puuta (tässä metallia). Saattaa joskus näyttää ehjältä mutta murenee irrottaessa palasiksi. Jos on poikki, niin korvaa se väliaikaisesti paksulla johdolla tai pellinpalalla ja eiku starttaamaan
Jos sulake on ehjä, eikä silti hehkuta (WTF):
Todennäköisesti vika releessä tai sen johdoissa.
No problem... Sinne muovilaatikkoon tulee myös yksi paksu johto sieltä hehkut keskenään yhdistävältä kuparikiskolta. Tähän johtoon tai kiskoon kun syötät akulta paksulla johdolla virtaa, niin saat hehkutettua releen ohi ja todennäköisesti auton käyntiin. Pidät siis roikkaa akun plussassa normaalin hehkutuksen ajan eli n.15 s. ja juokset starttaamaan.
No voe vattu! :D
Eli siis auto ei KÄYNNISTY!
Täytyypä käydä tsekkaamassa nuo setit ennen kun marssin ostamaan 10l bensaa ja valelen ransun sillä :)
Hehkuille ei tule virtaa, se on tsekattu tuon yo. vuodatuksen jälkeen.
Tänks mycket vinkeistä, eiköhän tuo kottero huomenna starttaile eiku siis käynnisty ;)
Eli siis auto ei KÄYNNISTY!
Täytyypä käydä tsekkaamassa nuo setit ennen kun marssin ostamaan 10l bensaa ja valelen ransun sillä :)
Hehkuille ei tule virtaa, se on tsekattu tuon yo. vuodatuksen jälkeen.
Tänks mycket vinkeistä, eiköhän tuo kottero huomenna starttaile eiku siis käynnisty ;)
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 38 vierailijaa