Venton moottorin vaihto AAM -> ADZ

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

BäXi
-
Viestit: 11
Liittynyt: 14.11.2010 11:29

Venton moottorin vaihto AAM -> ADZ

ViestiKirjoittaja BäXi » 17.11.2010 2:00

Olisi tarkoitus vaihtaa moottori 1.8 -96 ventoon. Moottorina tällä hetkellä AAM (55Kw), joten kysynkin nyt, että voiko nokalle pistää suoraan hieman tehokkaamman koneen, ADZ:n? Täytyykö jotain muutoksia tehdä, vai meneekö ihan pulttaa-kiinni -toiminnolla?

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 17.11.2010 9:32

-
Viimeksi muokannut -jarkko-, 30.11.2014 16:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

somete

ViestiKirjoittaja somete » 17.11.2010 11:10

Kaasujalassa vikaa jos ei alle 10 litraan pääse. Talvella omassa ajossani oli AAM-koneella kulutus helposti 6-7 litran väliltä. Lähes sekalaisessa ajossa (1/4 kaupungissa, 3/4 maantiellä).

Edit: Itse aiheeseen, en kyllä koskaan ole ajanut 66kW versiolla, mutta uskoisin ettei sekään vielä ventosta kuurakettia tee. :) Tietty jos 55kW pannu on hajalla niin miksei.

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 17.11.2010 12:50

-
Viimeksi muokannut -jarkko-, 30.11.2014 16:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

w!rd
-
Viestit: 339
Liittynyt: 21.8.2009 19:02

ViestiKirjoittaja w!rd » 17.11.2010 17:54

Ettei olis ventoissa jotain vikaa? kaverin 1.8 66kw vento meni kyllä helposti 7L tuntumaan nätisti ajaessa.

puliukk0
-
Viestit: 237
Liittynyt: 9.1.2010 11:04

ViestiKirjoittaja puliukk0 » 17.11.2010 18:10

2.0 täällä ja ei tod. taloudellista ajoa = 8.7-9.0 litran välillä kulutus ollu tässä vuoden mittaan. Ja nämä 17" vanteilla.

somete

ViestiKirjoittaja somete » 17.11.2010 19:51

En kyllä jaksa uskoa, että vento ei kulkisi samaan mitä farkku-golffi, painoa vähemmän ja ilmanvastuskertoimessa tuskin eroa. Vika kuulostaisi todennäköisemmältä syyltä kuin automalli.

Tumi
-
Viestit: 357
Liittynyt: 7.8.2009 20:14

ViestiKirjoittaja Tumi » 17.11.2010 21:27

AAM Vento meni viime tankillisella 6.6 litran kulutuksella ja maantieajossa kesät talvet alle 6. 90hv malleilla on näköjään isommat normikulutuslukemat, vie ehkä sen puoli litraa tai vajaan litran enemmän. Se mistä kulutusero johtuu, en tiedä, ilmeisesti nokka vaikuttaa tuon verran?

BäXi
-
Viestit: 11
Liittynyt: 14.11.2010 11:29

ViestiKirjoittaja BäXi » 17.11.2010 22:23

Edit: Itse aiheeseen, en kyllä koskaan ole ajanut 66kW versiolla, mutta uskoisin ettei sekään vielä ventosta kuurakettia tee. :) Tietty jos 55kW pannu on hajalla niin miksei.

Ei ole tarkoituskaan tehdä kuurakettia. :) Ihan sen takia olen tekniikkaa vaihtamassa kun nykysellä koneella ajettu 317tkm ja olisi hieman suunnitelmissa rakennella autoa (hillitysti), niin olisi mukavampi ajella hieman vähemmän ajetulla koneella.

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 18.11.2010 8:53

-
Viimeksi muokannut -jarkko-, 30.11.2014 16:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

puliukk0
-
Viestit: 237
Liittynyt: 9.1.2010 11:04

ViestiKirjoittaja puliukk0 » 18.11.2010 10:03

Mä vaihdoin lambdan tiputti yli litran kulutusta. Niissäkin ON vaihtoväli n. 100tkm.

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 18.11.2010 10:57

-
Viimeksi muokannut -jarkko-, 30.11.2014 16:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

puliukk0
-
Viestit: 237
Liittynyt: 9.1.2010 11:04

ViestiKirjoittaja puliukk0 » 18.11.2010 11:53

Anturi kuluu, sekä tukkeutuu ajansaatossa. Kyllä vaikka öljyä syövälläkin autolla katsastuksesta pääsee. Miten se edes liittyy asiaan? En puhunut rikkinäisistä antureista vaan kuluneista. En jaksa enempää kinata kun jarkolla aina kaikki vw:tä vastaan ja kaikki on kokeiltu kaverin kummin koiran autossa ja "kyllä minä tiedän" asenteella vedät vahvasti.

Autossa monta osaa mitkä vaikuttaa kulutukseen, ihan rengaspaineet, ilmanputsari, ilmamassamittari, tulpat, johdot, anturit, virranjakajat, periaatteessa oikeen vanha ja venynyt jakohihna tai ketjukin tekee tuon. Lähes kaiken kuluminen vaikuttaa, aurauskulmat jne jne. Ei kaikki vaikuta paljoa, mutta jos jokainen vaikuttaisi vaikkapa 0.1litraa sataselle siitä saa monta litraa.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 18.11.2010 14:02

trolli koko jätkä :) kaikilla sukulaisilla ja kavereilla on joko kolmos-golffi tai vento 1.8 motilla :)

puliukk0
-
Viestit: 237
Liittynyt: 9.1.2010 11:04

ViestiKirjoittaja puliukk0 » 18.11.2010 14:23

Oon huomannu saman. Ehkä ei pitäisi syöttää trollia enään. :D

somete

ViestiKirjoittaja somete » 18.11.2010 15:58

Joo, ei kovin järkeviltä tunnu nuo kulutuslukemat. Itsellä kokemusta kuitenkin ventosta, mikä ollut perheessä yli 10 vuotta. :) Eikä muuten ole lambadaakaan vaihdettu, vaikka rullattu yli 250 tkm.

BäXi
-
Viestit: 11
Liittynyt: 14.11.2010 11:29

ViestiKirjoittaja BäXi » 24.11.2010 15:14

Niin osaako kukaan varmalla tiedolla sanoa, että sopiiko ADZ moottori suoraan paikoilleen AAM:n tilalle? Ilman mitään muutoksia. Olisimme hankkineet tuollaisen ADZ moottorin, mutta autopurkaamossa "väitetään" kivenkovaan, että se ei sovi sinne. Joitakin sähköongelmia voi olla. Esim. liittimet ei sovi kaikki paikoilleen.

Kiitos jo etukäteen..

BäXi
-
Viestit: 11
Liittynyt: 14.11.2010 11:29

ViestiKirjoittaja BäXi » 4.12.2010 14:38

Tällä aiheella ei ole mitään väliä. Tuli ostettua samallainen kone (AAM) jolla ajettu 110tkm. Ei ainakaan tarvi miettiä sopiiko kaikki liittimet vai ei.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa