Golv IV pyyhkijä ongelmia..

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

golf20
-
Viestit: 75
Liittynyt: 21.3.2006 22:43

Golv IV pyyhkijä ongelmia..

ViestiKirjoittaja golf20 » 18.11.2010 12:44

Meni tuulilasinpyyhkijät jumiin ja irroittelin koneiston putsausta varten. Kuitenkin ne tapit joihin pyyhkimen "runko" tulee kiinni oli aivan he*vetin jumissa sellaisissa putkissa. Toinen niistä lähti suht nätisti pois mutta toista piti hakata niin että kierteiden osa painui pikkasen lyttyyn. Sain kuitenkin kiinni pultit vielä mutta ilmeisesti kuljettajan puolen tappi oli lähtenyt jollain tavalla irti liikuttavasta mekanismista, kai tapissa olevan metallilevyn liitos oli irronut, mekanismin nivelet ovat kyllä kiinni.

Kysymys onkin saako noita tappeja irtonaisina mistään. Entä pyyhkijän runkoja, koska noissa näytti olevan boorit aika huonossa kunnossa?

Koittakaa saada selvää mistä osista puhun, varmaan avautuu sellaiselle joka on putsannut ne tapit ennen.

ConD
-
Viestit: 805
Liittynyt: 13.10.2008 8:12

ViestiKirjoittaja ConD » 18.11.2010 13:05

Helpota omaa hommaasi:
http://www.slamit.net/product/5389/tuul ... octavia-a3

...ja sitten kaveriksi:
http://www.slamit.net/product/3887/aero ... f-iv--bora

Jälkimmäiset tuli asennettua itselle aikanaan. Taisin nuo vanhat, mutta sikäli ehjät rungot heittää roskiin kun en niille käyttöä löytänyt. Rasvaamattomina nuo rungot kyllä nuihin tappeihin/booreihin tarttuu aika napakasti. Nuo uudet rungot oli ainakin minulla sileät, ilman mitään haotusta. Asennus siis tapahtui laittamalla rungot "huulille" ja sitten vain mutterilla kiristämällä siten että runkoihin tuli tuosta vivuston tapista urat.

Jimme
-
Viestit: 730
Liittynyt: 8.1.2006 16:04

ViestiKirjoittaja Jimme » 18.11.2010 13:33

Täytyy kysyä, että miksi asentaa VW:n omat Aerotwin-varret autoon, jossa on koukkukiinnitys? Onko siitä jotain hyötyä, muuta kuin se, että voit sanoa, että nyt on autossa aito ja uusi ja hieno ja .... Aerotwin-sarja?

Noita koukkukiinnityksellä varustettuja pyyhkijöitä kun saa Aerotwin-mallisena rungottomana sulkana ihan marmoritiskiltäkin about samaan hintaan kuin vaikkapa Boschin koukkukiinnitteiset Aerotwinit.

Ei nyt vaan mahdu päähän, miksi pitäisi vaihtaa toimiva systeemi sellaiseen, jolla ei vaikuta olevan mitään muuta hyötyä kuin tosiaankin se, että kiinnitys on uudemman mallinen, joka ei ole edes laajassa käytössä oleva standardi (jos en ole väärin ymmärtänyt, niin VAGin aerotwin-kiinnitys on vain ja ainoastaan VAG-autoissa?).

Asiahan on tietysti eri, jos autossa on tuo uudemman mallinen kiinnitys jo vakiona. Ja tietty jos sitä rahaa löytyy niin ettei taskuun mahdu, niin siitä vaan :)

Antto-
-
Viestit: 886
Liittynyt: 1.10.2006 1:05

ViestiKirjoittaja Antto- » 18.11.2010 13:34

Mulla taitaa olla tommonen boran (99% varmuudella menee golffiin sama, voin tarkistaa varaosanumeron vielä) vivusto tallin vintillä, joka on peruskorjattu (= ruosteet veks ja tuoreet vaseliinit tilalle ja toimii yhtä kevyesti kuin uusi). Voin luopua vähän halvemmalla mitä tuo uus maksaa, jos kiinnostaa nii ota yhteyttä vaikka YV:llä.

somete

ViestiKirjoittaja somete » 18.11.2010 15:54

Oon iteki miettiny tätä juttua, kun kuullut niissä olevan vikaa. Ei ole itellä vielä ollut, mutta jos tulee, niin ajattelin vaihtaa tuon slamitin setin. Mutta onkos se alkuperäistä vastaava (tai OEM) osa, jos on, niin eikös tuo vika uusiudu silloin ajan myötä? Olisihan se hyvä kerralla hoitaa pois päiväjärjestyksestä.

Toisekseen nuo aero twin -sulat. Onko uudemmissa borissa/golfeissa vakiona nuo, koska itsellä ainakin oli tommoset tapit mihin meni boschin aero twinit heittämällä. Ei siis perinteinen koukku...

Jimme
-
Viestit: 730
Liittynyt: 8.1.2006 16:04

ViestiKirjoittaja Jimme » 18.11.2010 19:39

Aerotwin-pyyhkijävarret IV Variantissa 2004->, IV Hatchbackissa ja Borassa 2003 alkaen. Passatissa 2002->

somete

ViestiKirjoittaja somete » 18.11.2010 19:49

Tämä selittääkin. Kiitos infosta. :)

Petri
ffp jäsen
Viestit: 2079
Liittynyt: 17.7.2003 19:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Petri » 19.11.2010 10:53

Slamitin osa on OEM osa. Useimmiten vesi pääsee pyyhkijänvivuston "tappia" pitkin sisään kun sen päässä oleva kumitiiviste hapertuu ajan myötä. Uuden vivuston mukana tulevat kumit on ehdottoman tärkeää laittaa tiiviisti paikalleen.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa