Ongelmana on että antaa vikakoodia
16804 - Catalyst System: Bank 1: Efficiency Below Threshold
P0420 - 35-00 - -
Ja kyseessä 2001 Passat 1.6 moottorikoodi ALZ. Autoon on jo vaihdettu katti ja molemmat lambdat. Koodien nollauksen jälkeen koodi ilmestyy melko pian uudestaan, aina n. 150km ajon jälkeen. Alkaa ideat loppumaan. Missä vika voi vielä olla?
Vikakoodi 16804 P0420
Valvoja: ffp jäsenet
vikakoodit
P0420 on tällainen: Katalysaattorijärjestelmä rivi 1 . tehokkuus kynnysarvon alapuolella - katalysaattori, johdinsarja, lämmitetty happitunnistin 2
Ja tuo toinen: tehokkuus kynnysarvon alapuolella - katalysaattori,
Ja tuo toinen: tehokkuus kynnysarvon alapuolella - katalysaattori,
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 420/001056
Tuossa ko. koodille "hoivaohjeita".
Eli jos olettaa että katti ja lambdat on kunnossa niin imu/pakopuolelta vuotoa etsimään. Käy mittaamassa pukkaako auto putkesta happea, jos pukkaa niin vuoto olisi melko varma.
Tuossa ko. koodille "hoivaohjeita".
Eli jos olettaa että katti ja lambdat on kunnossa niin imu/pakopuolelta vuotoa etsimään. Käy mittaamassa pukkaako auto putkesta happea, jos pukkaa niin vuoto olisi melko varma.
Miten voin testata vuotaako imupuoli? Toimiiko se perinteinen "kaasarin" puhdistusaineella ruiskiminen letkuihin ja liitoskohtiin?
Sain käytettyä autoa leimalla noin viikko sitten ja silloin arvot olivat mielestäni ihan normaalit. Täytyy vielä kuitenkin mitata arvot uusiksi.
Voiko pakopuolen vuotoa testata muulla tavalla kuin katsoa happiarvoa putken päästä?
Edit:
Pakokaasuarvot katsastuksesta.
Kierroksilla: CO% 0.28, HC 10, O2 0.2, CO2 14.3 ja lambda 0.99
Voiko näistä päätellä jotain?
Sain käytettyä autoa leimalla noin viikko sitten ja silloin arvot olivat mielestäni ihan normaalit. Täytyy vielä kuitenkin mitata arvot uusiksi.
Voiko pakopuolen vuotoa testata muulla tavalla kuin katsoa happiarvoa putken päästä?
Edit:
Pakokaasuarvot katsastuksesta.
Kierroksilla: CO% 0.28, HC 10, O2 0.2, CO2 14.3 ja lambda 0.99
Voiko näistä päätellä jotain?
Laitetään tähän topickiin kun on sama vika auto on skoda suberb koneena 1.8t awt. Vika lähti todenäköisesti liikkeelle kun auton keltainen moottorivaroitusvalo rupesi vilkkumaan ja auto nyki reilusti . Ajoin noin 5km töihin ja päivän aikana luin vikakoodit ja ilmoitti sytytys virheen ajoin 4km päähän hallille ja rupesin selvittämään viaksi paikantui yksi puola. Hain varaosaliikkestä puolan ja uudet tulpat (varuiks) vaihdoin ne ja nollasin vikakoodin. Lähdin ajamaan ja noin 1km päästä kelt moottorivalo rupesi vilkkumaan ja nykiminen jatkui. paikansin bussipysäkillä viaksi kaksi muuta puolaa ja siitä varaosaliikken pihaan noin 3km hakeen kaikki loput kolme uutta puolaa. konepellin avatessani katti oli pun. hekunen mutta ei pitänyt mitään erikoista ääntä joten aattelin et ei hajonnu. Vaihoin puolat ja nollasin koodi jälleen . Sitten ajoin noin 20km kotiin ja seuraavana päivänä noin 10km ajon jälkeen alkoi palamaan kelt moottorivalo auto toimii normaalisti ja vikakoodi on tämä 16804 - Catalyst System: Bank 1: Efficiency Below Threshold
P0420 - 35-00 - -
Missä mahtaisi olla vika?
Epäilyksenä katti, lambdat,vuoto imu/pako-puolella mikä olisi paras konsti lähtee selvittään?
P0420 - 35-00 - -
Missä mahtaisi olla vika?
Epäilyksenä katti, lambdat,vuoto imu/pako-puolella mikä olisi paras konsti lähtee selvittään?
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa