golf 3 variant. -99 ajovalot päällä, samalla kun virratkin

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

janteri
-
Viestit: 67
Liittynyt: 18.8.2010 12:54

golf 3 variant. -99 ajovalot päällä, samalla kun virratkin

ViestiKirjoittaja janteri » 17.11.2010 11:23

Elikkäs, kysyttävä on kun ei tiedä. ja haku ei tuottanut kunnon tulosta?

siis otsikon mukainen auto ja ihmetyttää se että vaikka valokytkin on nollalla ja virrat laittaa päälle niin ajovalot on päällä, muttei takavalot. ??
toimivat muuten normaalisti.

haluaisin et valot ei pala jos ei koske kytkimeen. et vois pitää auton parkissa käymässä ja valot pimeenä. tai kuunnella radioo yms..
mitään ylimääräisiä johto kytkentöjä en äkkiseltään ole löytänyt.

Ja mitä tarkoitetaan ns. saksan parkeilla??

siis onko ominaisuus? ja miten se on poistettavissa??

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 17.11.2010 11:52

Olisikohan siellä TFL-pinni kytketty valokatkaisijan takana, muistaakseni siitä on jossakin päin foorumia juttua.
Saksan parkit tarkoittaa, että kun virrat on poissa ja vilkku esim. vasemmalle, sen puolen parkit palavat. Vanhemmissa ainakin sai deaktivoitua katkaisemalla virtalukon pohjasta ohut harmaa johto.

ilkkahe
-
Viestit: 48
Liittynyt: 23.3.2010 18:57

ViestiKirjoittaja ilkkahe » 17.11.2010 11:53

eikös näissä uudemmissa ole justiisa tuommoset "päivävalot" vakiona?

Ja saksan parkit ompi jomman puolen parkit päällä ko ilman virtoja vilkunviiksi kysseiseen suuntaan, kokkeile vaikka ;)

janteri
-
Viestit: 67
Liittynyt: 18.8.2010 12:54

ViestiKirjoittaja janteri » 17.11.2010 11:56

ok. pitää lähtä tarkistamaan.. tfl pinniä.. ja poistaa käytöstä..

kiitos ja kumarrus.
( taas tyytyväinen foorumeihin)

tttalja
-
Viestit: 1006
Liittynyt: 13.4.2006 13:12
Viesti:

ViestiKirjoittaja tttalja » 17.11.2010 12:16

Näissä viimeisissä mk3:ssa on automatiikka, kuten mulla on "Jetassa". Automatiikka toimi alunperin kokonaisuudessaan koodiltaan E-päätteisessä valokytkimessä. Sen kusahdettua vaihdoin normaalin katkaisijan, jolloin jäljelle jäi tuo päiväajovalotoiminto. Mua se ei haittaa pätkän vertaa - harmittaa vaan kun noita E-mallin katkaisijoita ei ole hirveästi saatavilla, jolloin automatiikka toimisi ilman virityksiä täydellisesti.

tai kuunnella radioo yms..

Eikös se radio toimi kun käytät virrat päällä, vedät nollille ja jätät avaimen virtalukkoon, joka on tällöin painautuneena pohjaan.

janteri
-
Viestit: 67
Liittynyt: 18.8.2010 12:54

ViestiKirjoittaja janteri » 17.11.2010 12:35

jep. se TFL liitin sai lähtä ja valot toimivat halutulla tavalla.
ja se radion kuuntelu .. noh, sivuseikka.. se toimii juurikin noin..

ja ps. ei ollut mitään saksanparkkeja..

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 17.11.2010 12:44

Löytyi se ohjekin: http://www.ffp.fi/index.php?mid=2&pid=167
Itse toteuttaisin tuon niin, että releitten ohjaus tulisi laturin D+ -liittimeltä, Näin päivävalot palaisivat vain moottosin ollessa käynnissä.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa