Gti Golf 1.8t rajoitinkysymys?
Valvoja: ffp jäsenet
Gti Golf 1.8t rajoitinkysymys?
Missä on lastuttamattoman koneen rajoitin. Tuntuu että ei ottaisi kunnolla kierroksia tappiin vaan silleen vaivaisesti "puuroutuu". Jos joku ymmärti mitä ajoin takaa niin kertokaa miten oma kulkine käyttäytyy.
Kannattaisi tarkistaa myös turbon bypass-venttiili ja varsinkin sen alipaineletku. Se ei melko varmasti näy päällepäin mutta oireilee juuri noin. Itsellä lähti parin sentin palasina irti kun lähdin vaihtamaan.
Ja kannattaisi vaihtaa ne loputkin puolat.
1.8T kiertää vakionakin aika korkealle. Jos ei Hondakuskeilta kysytä. ;)
Ja kannattaisi vaihtaa ne loputkin puolat.
1.8T kiertää vakionakin aika korkealle. Jos ei Hondakuskeilta kysytä. ;)
Tossa profiilin vakiossa AEB-passatissa kierrokset nousee reippaasti 6500:een asti, kunnes laatikko vaihtaa isompaan ja ex-kulkineessa (GTI 1.8T AGU+Karala) meni heittämällä rajoittimelle rykimään.
Taas se perinteinen kysymys, vikakoodeja vissiin ei ole luettu? Komppaan plasmista, lisäksi mahdollisia vikakohteita voi olla vuotava tiiviste tai halkeama pakopuolella tai viallinen lambda. Käy luetuttamassa koodit, katsotaan lisää sitten, ei ihan täysillä pelaa sun auto.
Taas se perinteinen kysymys, vikakoodeja vissiin ei ole luettu? Komppaan plasmista, lisäksi mahdollisia vikakohteita voi olla vuotava tiiviste tai halkeama pakopuolella tai viallinen lambda. Käy luetuttamassa koodit, katsotaan lisää sitten, ei ihan täysillä pelaa sun auto.
Eikä nuo edellämainitut viat välttämättä näytä vikakoodia ollenkaan. Sehän noista tekeekin niin kinkkisiä, samasta syystä kaikki puolat kannattaisi vaihtaa kerralla. Se yksi murheenkryyni saattaa toimia välillä ihan normaalista ja välillä pätkiä. Lähdepä semmoista sitten etsimään.
Lambda kyllä näkyy vikakoodeissa, mutta ahtopainevuotokaan ei taas välttämättä. Näin talvisaikaan sitä ylimääräistä suhinaakaan ei heviltä kuuntele, kirjaimellisesti, ;) kun nastarenkaat on alla.
Jos näihin olisi aina se yksi ja ainoa varma vastaus niin eipä näitä täällä spekuloitaisi. :)
Lambda kyllä näkyy vikakoodeissa, mutta ahtopainevuotokaan ei taas välttämättä. Näin talvisaikaan sitä ylimääräistä suhinaakaan ei heviltä kuuntele, kirjaimellisesti, ;) kun nastarenkaat on alla.
Jos näihin olisi aina se yksi ja ainoa varma vastaus niin eipä näitä täällä spekuloitaisi. :)
Itsellä samaa ongelmaa. Kiertää vapaalla n5000 jonka jälkeen puuroutuu ja välillä putkessa paukkuu ihan kunnolla, lisäksi ahdot on alkanut seilailemaan. Aikaisemmin 120 vauhdissa paineet oli hieman plussan puolella ja nyt jää alle 0. Lisäksi kun 5 vaihteella kiihdyttää niin paineet nousee noin 0,7 kun ennen nousivat n 1. Ja kun on hetken vitosella kiihdyttänyt n 140km/h vauhtiin niin puottaa yhtä-äkkiä paineet nollan pintaan. Mistä vois alkaa vikaa etsimään?? Autolla ajettu 226 000km ja siinä on joku ohjelma, en tiedä mikä.
Pari päivää sitten puotti öljyt pihalle öljynsuodattimen juuresta menneen tiivisteen takia ja ehdin ajella vähillä öljyillä jonkin aikaa, koska ei sytyttänyt merkkivaloa. Voisiko tällä olla vaikutusta tuohon ahto/kierros ongelmaan? Turboakaan ei autoon tietääkseni ole koskaan vaihdettu. Mistään vikakoodeista ei ainakaan huoltomies paripäivää sitten sanonut mitään, kun käytin sen tiivisteen vaihdatuttamassa ja siellä käyttivät piuhan nokassa.
Kaikki spekuloinnit on terve tulleita, kun ei enään perse kestä huoltoon viedä.
Pari päivää sitten puotti öljyt pihalle öljynsuodattimen juuresta menneen tiivisteen takia ja ehdin ajella vähillä öljyillä jonkin aikaa, koska ei sytyttänyt merkkivaloa. Voisiko tällä olla vaikutusta tuohon ahto/kierros ongelmaan? Turboakaan ei autoon tietääkseni ole koskaan vaihdettu. Mistään vikakoodeista ei ainakaan huoltomies paripäivää sitten sanonut mitään, kun käytin sen tiivisteen vaihdatuttamassa ja siellä käyttivät piuhan nokassa.
Kaikki spekuloinnit on terve tulleita, kun ei enään perse kestä huoltoon viedä.
Lisäyksenä edelliseen. Puskee savua moottorin takaa reilusti kun vähän kaasuttaa. Öljytikusta kun öljyjä rupesin katsomaan niin tikku kastui reilusti yli ylämerkin(n3cm). Ja neste oli jotenkin vetistä ja siinä oli ilmakuplia. Jäähdytin nesteen pinta ei ole laskenut ollenkaan. Tuskin asentaja pari päivää sitten sinne liikaa olis öljyjä laittanut. (laittoi 4,5l) Olisko sitten bensaa öljyn seassa? Tyhjäkäyntiä käy ihan normaalisti eikä mitään poikkeavaa ääntelyäkään ole havaittavissa.
-
- -
- Viestit: 328
- Liittynyt: 22.11.2010 11:35
Öljytikusta kun öljyjä rupesin katsomaan niin tikku kastui reilusti yli ylämerkin(n3cm). Ja neste oli jotenkin vetistä ja siinä oli ilmakuplia.
Tuo on kyllä melko varma tapa tuhota katalysaattori, siis öljyn ylitäytöllä. Jos on jäähdytinnestettä moottoriöljyssä niin väri on ruskeaa ja tod näk kansipahvi mennyt.
Voisko siellä sitten jäähdytin nestettä olla, kun kuitenki nesteen pinta paisarissa on entisellään ja öljyn sekaan on kuitenki tullut reippaasti jotain ylimääräistä. Tosiaaan se tikku kastuu sen 3cm yli ylämerkin, että eikö siellä ainakin litra ole ylimääräistä? Näkyis kait tuo määrä jo paisarissa jos olis litra hävinnyt nestettä?
Paljonkos se täyttömäärä Goffissa on kun Audin 1,8T:sä ei ihan neljääkään litraa?
Pitkittäiskoneisissa taitaa olla lähes järjestään tuo 3,9l öljytilavuus, mikä on ihan käsittämättömän vähän. Muistan kanssa Golfin ajalta, että tuo 4,5 litraa olisi sinne tullut laitettua, kun oli kaksi 4l öljykannua, kun ei olisi yksi riittänyt.
Pari päivää sitten puotti öljyt pihalle öljynsuodattimen juuresta menneen tiivisteen takia ja ehdin ajella vähillä öljyillä jonkin aikaa, koska ei sytyttänyt merkkivaloa.
Ja neste oli jotenkin vetistä ja siinä oli ilmakuplia.
Jos mä nyt en aivan umpipieleen muista, niin eikö AGU-koneisessa (jos / kun tämä sami.k:n auto sellainen on) ole kanssa öljyn-EDITjäähdytinEDIT- (=]) suotimen juuressa? Jos näin on niin sieltähän se neste on öljyn kanssa todennäköisimmin sekaisin päässyt tässä tapauksessa.
Viimeksi muokannut Jimme, 27.12.2010 11:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Emmä tiiä onks siel nyt lauhdutinta suodattimen juuressa, tuskin niin lämpösenä kone käy ;) mut joo jäähdytin löytyy. Jossei se vuoda ni miten siinä tiiviste voisi olla asennettu väärin?
Hmm.. no laakerit ei näy testerillä. Kuullostaa siltä et ahdin ois saattanu ottaa itteensä, silloin ne yleensä rupeaa polttamaan öljyä.
Arvailuja nääkin.
ehdin ajella vähillä öljyillä jonkin aikaa, koska ei sytyttänyt merkkivaloa.
Puskee savua moottorin takaa reilusti kun vähän kaasuttaa.
Hmm.. no laakerit ei näy testerillä. Kuullostaa siltä et ahdin ois saattanu ottaa itteensä, silloin ne yleensä rupeaa polttamaan öljyä.
Arvailuja nääkin.
Jees elikkä nyt soitteli korjaamolta ja vika oli löytynyt. Putki mistä mm ahtopainemittarille on otettua haara oli mennyt halki. Tästä johtuen nuo paine ongelmat ja samasta syystä kone alkanut käydä todella rikkaalla ja työntänyt polttoainetta reilusti öljyn sekaan. Tarkemmin en nyt muista noita perusteluja, kun puoliunessa vastasin puhelimeen. Täytyy kohta lähtä kärry hakee ja testaamaan.
120e:llä tuostakin selvittiin onneksi, kun vähän suurempia pelkäsin.
120e:llä tuostakin selvittiin onneksi, kun vähän suurempia pelkäsin.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 34 vierailijaa