Huonompi käynnistymään roikan avulla

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Manhattani
-
Viestit: 412
Liittynyt: 27.8.2009 20:14

Huonompi käynnistymään roikan avulla

ViestiKirjoittaja Manhattani » 14.11.2010 19:35

Eli 1.8i 2 koppanen golffi kyseessä. Aina kun on roikassa niin sen jälkeen saa sahata käyntiin vaikka kuinka kauan että lähtee käyntiin. Kylmänäkin lähtee paremmin. Missä voisi vikaa olla?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 14.11.2010 19:52

Ootko koittanut pidentää lämmitysaikaa? Voi olla että joku anturi lämpiää lyhyellä lämmitysajalla ja moottorinohjaus luulee moottorin olevan lämmin.

Manhattani
-
Viestit: 412
Liittynyt: 27.8.2009 20:14

ViestiKirjoittaja Manhattani » 14.11.2010 19:54

-7 pakkasta ja alle tunnin on roikassa ollut ja sisätilanlämmitin käytössä myös.

lmjanttila
-
Viestit: 106
Liittynyt: 18.8.2010 6:42

ViestiKirjoittaja lmjanttila » 14.11.2010 19:56

Alle tunnin lämmitysajalla kusetat vaan lämpötila-anturia luulemaan että kone on lämmin, eli kärjistetysti sanoen: vain anturi lämpiää. Alle tunti roikassa on muutenki mielestäni yhtä tyhjän kanssa, kannattaa laittaa pariksi tuntia lämpiämään niin kone luultavasti pysyy käynnissä koska jäähdytinneste on kauttaaltaan lämmennyt.

ilkkahe
-
Viestit: 48
Liittynyt: 23.3.2010 18:57

ViestiKirjoittaja ilkkahe » 15.11.2010 10:03

tungetaampas oma kysymys saman otsikon alle.
Mitä haittoja pitkästä lämmityksestä koituu? (esim 8h) kuluttaako esim lohkolämppäriä tms?

Oli tuossa työpaikan pihalla muutaman kerran koko työpäivän lämmityksessä, sillon kun käynnisti sitten niin lämpömittari (td vento) oli jo melkeen normi käynti lämmöissä, mutta muutama päivä tota ni alako mittari olemaan edelleen alhaalla tartatessa, saatto kyllä kelitkin olla kylmempiä. Kyllä se vielä kuiten lämmittää kun mittari nousee nopeeta ja tuintuupa lohkokin lämpimältä.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 15.11.2010 11:02

Audia lohkiksella lämmitellessä oli vieteri todella pitkä, ihan selkeästi joku anturi oletti auton olevan lämmin ja varmaan joku kylmäkäynnistyspiiri oli kylmän puolella. Eipä juuri auttanut pidempikään lämmitys, koska se vesi ei oikeasti kierrä eikä lämpene niin paljoa, että menisi termostaatista läpi.
Väittävät, että liian pitkä lämmitys on turhaa, ainakin se kuluttaa energiaa.

Manhattani
-
Viestit: 412
Liittynyt: 27.8.2009 20:14

ViestiKirjoittaja Manhattani » 15.11.2010 14:35

Tänä aamuna oli tunnin taas roikassa ja lähti normaalisti mutta sai käynnistyessään kaasulla auttaa ilmeisesti imu oli pois päältä että oli kuitenkin sen verran lämmennyt.

Iso-Jaska
-
Viestit: 1784
Liittynyt: 23.7.2003 11:02

ViestiKirjoittaja Iso-Jaska » 15.11.2010 17:58

Mun Jetta teki kanssa lyhyen esilämmitysajan kanssa tuota, ettei se sitte hehkuttanu. Sai sahata aika pitkään.

Tällänen kuva löytyi

Kuva

Ylläoleva taulukko osoittaa miten kauan ajastinkello pitää lämmitysjärjestelmää päälle kytkettynä eri ulkolämpötiloissa ennen ohjelmoitua noutoaikaa.

Esimerkki:
Ulkolämpötilan ollessa 0 ºC, ajastinkello kytkee lämmitysjärjestelmän päälle 75 minuuttia ennen valittua noutoaikaa.


http://www.kaha.fi/category.php?cid=105&pid=39


Meillä on emännän autot (omissani on pitkään ollu webastot ja tulee aina olemaan) ollu 3-4 tuntia roikassa ennen lähtöä, ja vaikka sähköä kuluu, niin se on aika mitätön kulu autoilun kokonaiskuluissa


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 33 vierailijaa