Huonompi käynnistymään roikan avulla
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 412
- Liittynyt: 27.8.2009 20:14
Huonompi käynnistymään roikan avulla
Eli 1.8i 2 koppanen golffi kyseessä. Aina kun on roikassa niin sen jälkeen saa sahata käyntiin vaikka kuinka kauan että lähtee käyntiin. Kylmänäkin lähtee paremmin. Missä voisi vikaa olla?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 412
- Liittynyt: 27.8.2009 20:14
-
- -
- Viestit: 106
- Liittynyt: 18.8.2010 6:42
Alle tunnin lämmitysajalla kusetat vaan lämpötila-anturia luulemaan että kone on lämmin, eli kärjistetysti sanoen: vain anturi lämpiää. Alle tunti roikassa on muutenki mielestäni yhtä tyhjän kanssa, kannattaa laittaa pariksi tuntia lämpiämään niin kone luultavasti pysyy käynnissä koska jäähdytinneste on kauttaaltaan lämmennyt.
tungetaampas oma kysymys saman otsikon alle.
Mitä haittoja pitkästä lämmityksestä koituu? (esim 8h) kuluttaako esim lohkolämppäriä tms?
Oli tuossa työpaikan pihalla muutaman kerran koko työpäivän lämmityksessä, sillon kun käynnisti sitten niin lämpömittari (td vento) oli jo melkeen normi käynti lämmöissä, mutta muutama päivä tota ni alako mittari olemaan edelleen alhaalla tartatessa, saatto kyllä kelitkin olla kylmempiä. Kyllä se vielä kuiten lämmittää kun mittari nousee nopeeta ja tuintuupa lohkokin lämpimältä.
Mitä haittoja pitkästä lämmityksestä koituu? (esim 8h) kuluttaako esim lohkolämppäriä tms?
Oli tuossa työpaikan pihalla muutaman kerran koko työpäivän lämmityksessä, sillon kun käynnisti sitten niin lämpömittari (td vento) oli jo melkeen normi käynti lämmöissä, mutta muutama päivä tota ni alako mittari olemaan edelleen alhaalla tartatessa, saatto kyllä kelitkin olla kylmempiä. Kyllä se vielä kuiten lämmittää kun mittari nousee nopeeta ja tuintuupa lohkokin lämpimältä.
Audia lohkiksella lämmitellessä oli vieteri todella pitkä, ihan selkeästi joku anturi oletti auton olevan lämmin ja varmaan joku kylmäkäynnistyspiiri oli kylmän puolella. Eipä juuri auttanut pidempikään lämmitys, koska se vesi ei oikeasti kierrä eikä lämpene niin paljoa, että menisi termostaatista läpi.
Väittävät, että liian pitkä lämmitys on turhaa, ainakin se kuluttaa energiaa.
Väittävät, että liian pitkä lämmitys on turhaa, ainakin se kuluttaa energiaa.
-
- -
- Viestit: 412
- Liittynyt: 27.8.2009 20:14
Mun Jetta teki kanssa lyhyen esilämmitysajan kanssa tuota, ettei se sitte hehkuttanu. Sai sahata aika pitkään.
Tällänen kuva löytyi
http://www.kaha.fi/category.php?cid=105&pid=39
Meillä on emännän autot (omissani on pitkään ollu webastot ja tulee aina olemaan) ollu 3-4 tuntia roikassa ennen lähtöä, ja vaikka sähköä kuluu, niin se on aika mitätön kulu autoilun kokonaiskuluissa
Tällänen kuva löytyi

Ylläoleva taulukko osoittaa miten kauan ajastinkello pitää lämmitysjärjestelmää päälle kytkettynä eri ulkolämpötiloissa ennen ohjelmoitua noutoaikaa.
Esimerkki:
Ulkolämpötilan ollessa 0 ºC, ajastinkello kytkee lämmitysjärjestelmän päälle 75 minuuttia ennen valittua noutoaikaa.
http://www.kaha.fi/category.php?cid=105&pid=39
Meillä on emännän autot (omissani on pitkään ollu webastot ja tulee aina olemaan) ollu 3-4 tuntia roikassa ennen lähtöä, ja vaikka sähköä kuluu, niin se on aika mitätön kulu autoilun kokonaiskuluissa
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 33 vierailijaa