Anopin Polosta (joku -05?) katsoin huoltokirjasta mitä pitäisi kohta taas huoltaa, niin huomasin tuon jarrunesteen vaihtovälin.
Kuinka tarpeellinen tuo oikeasti on noin usein vaihtaa? Vaihtaako foorumin väki? Onko tuo kaikissa autoissa sama? En minä vaihda normaalisti kuin jos jarruremppa sen vaatii...
Ei siitä vaihdosta varmasti ole haittaa, mutta hieman oudolta tuntuu. Alkaako se puristumaan liiaksi kasaan jo parissa vuodessa?
Jarrunesteen vaihtoväli 2 vuotta?
Valvoja: ffp jäsenet
Eilen vaihdoin tuohon omaani.. Melkein 3v. oli edellisestä vaihdosta väliä..
Mustan harmaata mönjää tuupasi joka sylinteristä ensimmäiset 30ml.. 0,5l laskin molemmista takasista läpi, ennenkuin neste oli kirkasta.. Eteen riitti 0,5l yhteensä..
kyllä se neste muuttuu sielä ajanmyötä heikompaan suuntaan..
Oman kokemuksen mukaan nesteen vaihto parin vuoden välein on täysin perusteltua, vaikka "ei se ole niin justiinsa"-tyypit muuta väittävätkin..
Mustan harmaata mönjää tuupasi joka sylinteristä ensimmäiset 30ml.. 0,5l laskin molemmista takasista läpi, ennenkuin neste oli kirkasta.. Eteen riitti 0,5l yhteensä..
kyllä se neste muuttuu sielä ajanmyötä heikompaan suuntaan..
Oman kokemuksen mukaan nesteen vaihto parin vuoden välein on täysin perusteltua, vaikka "ei se ole niin justiinsa"-tyypit muuta väittävätkin..
tttaljan kanssa samaa mieltä. Ilmausletku on mitä mainioin keksintö ellei halua sijoittaa n. 50eur paineilmauslaitteeseen.
Ilmauskin on vaivaton homma jos on kaveri mukana. Ei vain päästä säiliötä tyhjäksi ja antaa kaverin kääntää ilmausruuvvin aina kiinni ennen kuin nostaa polkimen niin ei tule ilmavaivoja!
Ilmauskin on vaivaton homma jos on kaveri mukana. Ei vain päästä säiliötä tyhjäksi ja antaa kaverin kääntää ilmausruuvvin aina kiinni ennen kuin nostaa polkimen niin ei tule ilmavaivoja!
Vanha umpinainen säiliönkorkki johon paineilma pikaliitinnippa silikonin kanssa kiinni... Paineensäätimellä vajaa bar. säiliöön. sitten vaan nippa raolleen ja odotellaan nesteen virtaamista pihalle..
semmonen 20 minuuttia menee, jotta 1,5 litraa tulee läpi..
Helppoa ja siistiä hommaa, eikä ole mitään saumaa sählätä ilmaa järjestelmään, kunha huolehtii että säiliö ei pääse tyhjäksi..
Olen käyttänyt 100ml injektioruiskua letkunpätkällä varustettuna, jolla olen imenyt ensin säiliöstä vanhat nesteet pois ja uutta tilalle. Sama ruisku sitten nippaan kiinni. ottamaan vanha neste vastaan.
Ruiskulla on helppo tarkkailla poistuvaa nestemäärä, jotta ei tarvitse kokoajan kytätä säiliön nestetilannetta.
suosittelen, mikäli löytyy kompressori luotettavalla säätimellä.. falskaava säädin voi aiheuttaa sen että säiliö hyppää pois pääsylinteristä, mutta alle bar:n paine on turvallinen ja sillä ei nestekkään hyökkä liian vauhdilla ulos..
semmonen 20 minuuttia menee, jotta 1,5 litraa tulee läpi..
Helppoa ja siistiä hommaa, eikä ole mitään saumaa sählätä ilmaa järjestelmään, kunha huolehtii että säiliö ei pääse tyhjäksi..
Olen käyttänyt 100ml injektioruiskua letkunpätkällä varustettuna, jolla olen imenyt ensin säiliöstä vanhat nesteet pois ja uutta tilalle. Sama ruisku sitten nippaan kiinni. ottamaan vanha neste vastaan.
Ruiskulla on helppo tarkkailla poistuvaa nestemäärä, jotta ei tarvitse kokoajan kytätä säiliön nestetilannetta.
suosittelen, mikäli löytyy kompressori luotettavalla säätimellä.. falskaava säädin voi aiheuttaa sen että säiliö hyppää pois pääsylinteristä, mutta alle bar:n paine on turvallinen ja sillä ei nestekkään hyökkä liian vauhdilla ulos..
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Mulla on tuo motonetin paineilmailmain jossa tulee renkaasta paineilma jarrunestesäiliön korkkiin. Melko omassa autossa turha vehje, ainakin hintaansa nähden, kun ei jaksa takapäätä ilmata ilmeisesti paineensäätimen takia. Jotain 2 bar kestää ennen kun alkaa kansi vuotamaan, mutta ilmeisesti se on jotenkin tarkoituksellista.
Edessä kyllä lorisee melkein kaaressa ja takanakin muissa autoissa kuin kakkosgolfeissa.
Tosin edelliset kymmenisen vuotta ilmattu niin että ruuvi raolleen just sen verran että pienellä voimalla saa polkimen pohjaan. Silloin ei ime väärään suuntaan nesteen viskositeetin takia. Tämä onnistuu siis oikein hyvin yksinkin.
Tuohon vaihtoväliin sanoisin että kyllä se vaihtaminen vaan kannattaa. Vaikka olis reilun vuoden vanhat nesteet vaihtunu jonkun muun remontin yhteydessä, niin aina se poljintuntuma on parantunut. Ja värikin on kertonut vaihdon tarpeesta.
Edessä kyllä lorisee melkein kaaressa ja takanakin muissa autoissa kuin kakkosgolfeissa.
Tosin edelliset kymmenisen vuotta ilmattu niin että ruuvi raolleen just sen verran että pienellä voimalla saa polkimen pohjaan. Silloin ei ime väärään suuntaan nesteen viskositeetin takia. Tämä onnistuu siis oikein hyvin yksinkin.
Tuohon vaihtoväliin sanoisin että kyllä se vaihtaminen vaan kannattaa. Vaikka olis reilun vuoden vanhat nesteet vaihtunu jonkun muun remontin yhteydessä, niin aina se poljintuntuma on parantunut. Ja värikin on kertonut vaihdon tarpeesta.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa