golf4 johdot kuumenee

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

savinen
-

golf4 johdot kuumenee

ViestiKirjoittaja savinen » 6.11.2010 9:10

tervehdys eukon 01 mallin 1,6 golffin siinä akun päältä olevasta laatikosta lähtevä paksuin musta piuha kuumenee. se on oikein sulanut siitä ruuvin kohdalta, menevät vissiin starttiin ne 2 paksua. kesällä oli kyllä ongelma et startti jäi kylmänä vähän niin kun päälle vaik auto jo kävi. olisko startti sökö?

Drager
-

sähkö helvetti

ViestiKirjoittaja Drager » 12.11.2010 1:17

Enhän minä gynegologi ole voinhan minä vilkaista mutu tuntumalla epäilisin vahvasti että kyseessä on oikosulku!
Startti voi hyvinkin olla se oikarin aiheuttaja tai sen seuraamus.
Ensin suosittelen tutkimaan tarkkaan kaikki johdot että onko niissä ulkoisia vaurioita. Kannattaa ongelma johdosta eli siitä isosta mustasta lähteä setvimään.
Toiseksi jos johdot ovat kunnossa kokeile hakea purkaamolta "uusi" startti joka ei varmaan tuollaiseeen maltaita maksa ja vaihda se jos et ole sitä kerennyt tekemään.
Tarkasta kaikki sulakkeet onko mitään palanut. (toimiiko kaikki sähköt muutoin normaalisti?)
Ei olisi ehkä huono idea käyttää vagcomissa luetuttamassa koodit ja tarkastamassa sitä kautta ongelman ydintä? Ei ehkä tosin liikkeessä niiden laskutuksella vaan yksityisellä.

Itse en sähköistä tiedä kuin jotain perusteita ja että sähkö isku ei ole kiva asia. Nämä olivat vain arvioita ja heittoja joiden seuraamisen loppu tuloksesta en ota mitään vastuuta. Tämän viestin sisältöä voi ja tulee kritisoida ja antaa kokeneempien johtopäiden antaa mahdollisesti se oma oikea arvio viasta sekä sen korjaamisesta.

Onnea matkaan!

Flashmn
-

ViestiKirjoittaja Flashmn » 12.11.2010 1:35

No startti on itessään oikosulkomoottori. Startti maadoittaa rungosta maihin, kaksi johtoa mitkä menee startille on yleensä virta ja heräte. Toinen tulee akulta plussana ja toinen tulee virtalukolta releen kautta. Noin ainakin pelkistetysti. Ihan ensimmäisenä mä ottaisin sen taskulampun käteen ja kattoisin kunnolla mihin se musta piuha menee ja ihan vaan btw, että huonon kontaktin saava johto kuumenee.

marko.ketonen
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja marko.ketonen » 12.11.2010 7:34

Jepu ja lisäten tohon edelliseen ainaki vrs foorumil on havaittu että ocuissa tuota mustaa boxia on jouduttu vaihtamaan, eli myös kannattaa katsoa ne sulakkeet sieltä ovatko ehjät vai ovatko oikkarissa, sillon myös johdotkin kuumenee. Aloita vaikka noilla eväillä.

savinen
-

ViestiKirjoittaja savinen » 13.11.2010 9:36

mä hiukan kiristin sitä johdon liitintä ei se kovin löysä ollut mutta varmuuden vuoksi. akku on ollu kerran tyhjä. mitä suurinpiirtein pitäis tommosen golffin sammuksissa oleva virrankulutus kuuluu olla.

Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”