Audi A4PR Avant 1.8T quattro '04
Valvoja: ffp jäsenet
Nyt ois kaaret pohjia vaille valmiit, puskimet ja helmat lykätty paikalleen ja ebaysta huudettu uudet vanteet alle.
Huomenna vien auton kaverille joka tekee karkeet pohjat kaariin ja perjantain ajellaan auto maalarille, jonka jälkeen 3vko odottelua kämmenet hikisenä... ;)
Noi BBS:t ois nyt siis jouten, myynti-ilmo löytyy myyntiosastolta. *winkwink*
Huomenna vien auton kaverille joka tekee karkeet pohjat kaariin ja perjantain ajellaan auto maalarille, jonka jälkeen 3vko odottelua kämmenet hikisenä... ;)
Noi BBS:t ois nyt siis jouten, myynti-ilmo löytyy myyntiosastolta. *winkwink*
Takakaarista tuli olosuhteiden pakosta sirpit. Loppu vaan yksinkertaisesti aika kesken...
Jos ois aikaa ollu hiukankaan enempää, ni takakaaret oltais levitetty samalla tavalla ku etusetkin, mut nyt jouduttiin takapää hoitamaan mankelilla.
Tai no joo, oishan siihen saanu sen kantin tehtyä mankeloinnin jälkeen vaikka suorasta pellistä leikkaamalla, mut jäipä nyt vaan tekemättä. Jos se jää pahasti häiritseen, ni saahan sen tehtyä jälkeenpäinkin.
Jos ois aikaa ollu hiukankaan enempää, ni takakaaret oltais levitetty samalla tavalla ku etusetkin, mut nyt jouduttiin takapää hoitamaan mankelilla.
Tai no joo, oishan siihen saanu sen kantin tehtyä mankeloinnin jälkeen vaikka suorasta pellistä leikkaamalla, mut jäipä nyt vaan tekemättä. Jos se jää pahasti häiritseen, ni saahan sen tehtyä jälkeenpäinkin.
tämmösessä vaiheessa urakka on tällä hetkellä... huomenna jotain ihan muuta...
Uudet vanteet napsahti tänään kotiovelle, 4kpl kiekkoja joissa kaikissa samat speksit: 9,5x19" ET35...
Tällaset.
Tällaset.
"Valmis."
Kuva on otettu heti pesun jälkeen, joten sen takia vanteet näyttää kiiltäviltä, vaikka ovatkin mattimustat. Noi ikkunalistat pitää vielä teippailla mustiks jahka saa hommattua teippiä.
Sit meen luultavasti huomenissa näyttään tota yhdelle kaverille joka (toivottavasti) maalaa muutaman jutun mitkä tohon nyt jäi, esim. takapuskuri ja sivuhelmat on ihan eri väriset mitä kori, sama ku konepelti... Tässä näkyy toi takapuskurin ja korin "sävyero"... :P
Kuva on otettu heti pesun jälkeen, joten sen takia vanteet näyttää kiiltäviltä, vaikka ovatkin mattimustat. Noi ikkunalistat pitää vielä teippailla mustiks jahka saa hommattua teippiä.
Sit meen luultavasti huomenissa näyttään tota yhdelle kaverille joka (toivottavasti) maalaa muutaman jutun mitkä tohon nyt jäi, esim. takapuskuri ja sivuhelmat on ihan eri väriset mitä kori, sama ku konepelti... Tässä näkyy toi takapuskurin ja korin "sävyero"... :P
ettei vaan ois komeempi värisävy tossa puskurissa?
Makuasia. :)
Kävin näyttämässä tota autoa sille tutulle maalarille. Sano, et joudutaan nyt vesiväristä sävyttään oikee sävy et saadaan noi eriväriset osat oikeen värisiks (auto on maalattu liukkarilla) ja sen jälkeen luultavasti vesihiotaan koko auto ja lyödään lakka päälle et saadaan koko autoon tasanen ja kiiltävä pinta.
Edelleen oon Nikon kanssa samalla linjalla, et värisävy johtuu pohjavärin puutteesta noissa tummemmissa osissa. Eli syy on kyllä selvillä.
Paljonko tää sit makso? Entä mitä noi korjaukset tulee maksamaan? Ku sulla ilmeisesti on asiasta tietoa.
Enköhän mä nyt oo kuitenkin terveellä järjellä varustettu ihminen, et en laskenu sen varaan et saisin ihan priimaa maalausta. Tottakai toivoin et kerralla olis tullu priimaa, mut oon kuitenkin mielestäni realisti.
Suurin osa asioista on kuitenkin tehty niin hyvin, et riittää melko pienet korjaukset (ei tarvii esim. uutta värimassaa koko autoon), jonka jälkeen ollaan edelleen suht edullisessa hintatasossa. Ja miten kukaan koskaan oppii mitään, jos ei pääse yrittämään?
Ja halvalla saatiin taas hyvää... Vai miten se meni..
Paljonko tää sit makso? Entä mitä noi korjaukset tulee maksamaan? Ku sulla ilmeisesti on asiasta tietoa.
Enköhän mä nyt oo kuitenkin terveellä järjellä varustettu ihminen, et en laskenu sen varaan et saisin ihan priimaa maalausta. Tottakai toivoin et kerralla olis tullu priimaa, mut oon kuitenkin mielestäni realisti.
Suurin osa asioista on kuitenkin tehty niin hyvin, et riittää melko pienet korjaukset (ei tarvii esim. uutta värimassaa koko autoon), jonka jälkeen ollaan edelleen suht edullisessa hintatasossa. Ja miten kukaan koskaan oppii mitään, jos ei pääse yrittämään?
Toi nyt tuntuu olevan aika yleinen ongelma maalareilla, mitä noita maalattuja puskureita/peltejä on katsellut.
Eikös Audin tapauksessa eriväriset puskurit tule jo tehtaalta lähtien, eli siinä mielessä sopii kyllä tyyliin.
Erivärisyys koskee siis ainakin näitä B6 A4:sia. Ja sitten kun niistä jälkeenpäin maalataan helmoja ja puskureiden alaosia, niin parhaimmassa tapauksessa on kolmea eri sävyä.
^Juu varmasti on muissakin merkeissä samaa muovi- ja metalliosien erisävyisyyttä olemassa, enkä sitä tarkoittanutkaan.
Tällaisissa B6:ssa se on vaan pistänyt useasti silmään joten siksi kommentoin, varsinkin kun puskurit on nyt eri sävyä korin kanssa. Enkä myöskään epäillyt että jäisivät sellaisiksi.
Bemareista löytyy auringonvalossa otettuja kuvia, joissa tuon sama väri pääsee vielä paremmin oikeuksiinsa. Ja hieno on kyllä väri.
Tällaisissa B6:ssa se on vaan pistänyt useasti silmään joten siksi kommentoin, varsinkin kun puskurit on nyt eri sävyä korin kanssa. Enkä myöskään epäillyt että jäisivät sellaisiksi.
Bemareista löytyy auringonvalossa otettuja kuvia, joissa tuon sama väri pääsee vielä paremmin oikeuksiinsa. Ja hieno on kyllä väri.
Lueskellut tässä vähän huvittuneena näitä sävyero juttuja. Sävyn voi heittää jo mainittujen lisäks monesta muustakin syystä. Ruiskutuspaine, -teknikka, ilmankosteus jne. Nykyiset helmiäis/zirallic sävyt pitää vähintään ruiskuttaa samassa asennossa ja samalla paineella ja mielellään jopa samalla kertaa. Ylimaalaukset hankalia toteuttaa. Sitä vaan ihmettelen, että miksei sitä liukkarilla voi häivyttää? Ei ne vesivärit autuaaks tee...
Sitä vaan ihmettelen, että miksei sitä liukkarilla voi häivyttää? Ei ne vesivärit autuaaks tee...
Ehkä albanzon maalarilla on vesivärilinja ;) Ja varmaan nyt vain sävytetään väri kohilleen, eikä lähdetä häivyttämään väriä kylkiin ?
Komia väri tuli kyllä muuten ! Classy, i like it. Seuraavaksi sitten bägit nurkkiin ja uusilla vanteilla stance kohilleen ;P
Sävyn voi heittää jo mainittujen lisäks monesta muustakin syystä. Ruiskutuspaine, -teknikka, ilmankosteus jne. Nykyiset helmiäis/zirallic sävyt pitää vähintään ruiskuttaa samassa asennossa ja samalla paineella ja mielellään jopa samalla kertaa.
Mä oon ymmärtäny et tää liittyis nimenomaan enemmänkin vesiväreihin...? Ilmeisesti siis sama juttu noissa liukkareissa?
Ja nyt on ilmeisesti vaan tarkotus sävyttää noi eri väriset osat korin väriin, tai näin ainakin ymmärsin. Miks vesivärillä, sitä en tiedä kun en huomannut asiasta kysyä.
Monella automaalaamolla ei ole tänäpäivänä muita kuin vesivärejä, ehkä siksi korjaus tehdään niillä.
Joskus 2000-luvun alussa kun tämän maalasin tuolla oranssilla liuotinohenteisella helmiäisellä niin maalikaupan setä käski maalaamaan kaikki auton osat juurikin nimenomaan siinä asennossa johon ne tulee autoon paikalleen. Esim. siksi maalasin ovetkin pystyssä eikä vaakatasossa pukkien päällä. (Ohoh, onpas muuten tullut mahaa 10 vuodessa mehelle :D)
Kokeilin johonkin ylijäämäosiin maalata pysty- ja vaakasuorassa ja kuivuttua kun nosti palat vierekkäin niin sävy oli eri. Pystysuunnassa ne helmiäis-/metallikiteet asettuvat eri tavalla ja taittavat valoa eri tavalla.
Ei sillä etteikö Audin maalari olisi tuotakin tiennyt, mutta ihan knoppina vaan muille jotka eivät ehkä tienneet.
Joskus 2000-luvun alussa kun tämän maalasin tuolla oranssilla liuotinohenteisella helmiäisellä niin maalikaupan setä käski maalaamaan kaikki auton osat juurikin nimenomaan siinä asennossa johon ne tulee autoon paikalleen. Esim. siksi maalasin ovetkin pystyssä eikä vaakatasossa pukkien päällä. (Ohoh, onpas muuten tullut mahaa 10 vuodessa mehelle :D)
Kokeilin johonkin ylijäämäosiin maalata pysty- ja vaakasuorassa ja kuivuttua kun nosti palat vierekkäin niin sävy oli eri. Pystysuunnassa ne helmiäis-/metallikiteet asettuvat eri tavalla ja taittavat valoa eri tavalla.
Ei sillä etteikö Audin maalari olisi tuotakin tiennyt, mutta ihan knoppina vaan muille jotka eivät ehkä tienneet.
Paljonko tää sit makso? Entä mitä noi korjaukset tulee maksamaan? Ku sulla ilmeisesti on asiasta tietoa.
Enköhän mä nyt oo kuitenkin terveellä järjellä varustettu ihminen, et en laskenu sen varaan et saisin ihan priimaa maalausta. Tottakai toivoin et kerralla olis tullu priimaa, mut oon kuitenkin mielestäni realisti.
Suurin osa asioista on kuitenkin tehty niin hyvin, et riittää melko pienet korjaukset (ei tarvii esim. uutta värimassaa koko autoon), jonka jälkeen ollaan edelleen suht edullisessa hintatasossa. Ja miten kukaan koskaan oppii mitään, jos ei pääse yrittämään?
Amiksessa on todennäköisesti aika paljon edullisempaa kuin ihan OIKEASSA automaalamossa ja kun kerran tälle linjalle lähdetään niin eihän kukaan terveellä järjellä varustettu ihminen vie tuon hintaluokan autoa mihinkään ammattikouluun maalattavaksi. Mutta jokainen saa tehä ihan mitä haluaa rahoillaan =)
Ei varmaan peruuttamatonta mutta tuli mieleen maalarikaverini kertoma ja hänen omiin kokemuksiinsa perustuva tositarina eräästä työharjoittelijasta joka oli viimeisenä työpäivänään, ikäänkuin lopputyönään ruiskuttanut jonkun isohkon pakettiauton ylimaalauksen. Oli käynyt sen verran hassusti että kovete oli unohtunut väristä. Ei siinä, peruuttamaton virhehän tuo ei toki ollut joskin aavistuksen kuulemma vittumainen korjata :)
Ja olen täysin samaa mieltä siitä että jotenkin ne oppirahat on maksettava, jos et tee mitään ei käy mitään mutta toisaalta et opikkaan mitään.
Ja olen täysin samaa mieltä siitä että jotenkin ne oppirahat on maksettava, jos et tee mitään ei käy mitään mutta toisaalta et opikkaan mitään.
Amiksessa on todennäköisesti aika paljon edullisempaa kuin ihan OIKEASSA automaalamossa ja kun kerran tälle linjalle lähdetään niin eihän kukaan terveellä järjellä varustettu ihminen vie tuon hintaluokan autoa mihinkään ammattikouluun maalattavaksi. Mutta jokainen saa tehä ihan mitä haluaa rahoillaan =)
Alta 20K€ auto ei kyllä oo niin kallis, etteikö sitä vois amiksessa maalata.
eihän kukaan terveellä järjellä varustettu ihminen vie tuon hintaluokan autoa mihinkään ammattikouluun maalattavaksi.
Hahhah, ihan ku tässä ois kyse elämästä ja kuolemasta! :D Kyllä tässä oli valitettavasti kyseessä vaan auto ja niinku todettua, mitään peruuttamatonta en uskonu missään kohtaa käyvän.
Mutta jokainen saa tehä ihan mitä haluaa rahoillaan =)
Onneks näin. Ja onneks niitä rahoja ei menny ihan hulluna, muuten saattas vituttaakin.
Mut eiköhän anneta tän "amisjeesustelun" jo olla, kukin tyylillään ja tästä nyt tuli tällä kertaa tällanen.
Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa