Passat 1.8GL -94 / Veto katkeaa

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

pashatti
-
Viestit: 12
Liittynyt: 7.11.2010 16:54

Passat 1.8GL -94 / Veto katkeaa

ViestiKirjoittaja pashatti » 7.11.2010 17:01

Tuli hommattua vuoden 1994 1.8 bensa Passat. Kun kaasua painaa noin millin, veto katkeaa ja auto sammuu, jos ei paina enemmän kaasua tai laske kaasusta irti, jolloin tyhjäkäynnillä auto pyörii normaalisti. Aluksi ongelma ei haitannut, mutta nyt ongelma paheni. Auto toimii nykyään vain tyhjäkäynnillä tai sitten kaasu lähes pohjassa. Tuohon väliin on tullut ihmeellinen kuollut alue. Mikähän tässä on vikana ?

golffari423
-
Viestit: 238
Liittynyt: 28.12.2009 21:02

ViestiKirjoittaja golffari423 » 7.11.2010 19:51

vaikuttais kovasti kaasuläppäanturin vialta, pystyy testaamaan yleismittarilla.

pashatti
-
Viestit: 12
Liittynyt: 7.11.2010 16:54

ViestiKirjoittaja pashatti » 7.11.2010 20:04

Et kehtais ohjeita laittaa, kun ei semmosta ole tullut ennen mittailtua ?

pashatti
-
Viestit: 12
Liittynyt: 7.11.2010 16:54

ViestiKirjoittaja pashatti » 7.11.2010 21:51

Autossa siis Mono Jetronic yksipisteruisku. Mistä asentotunnistimen saa halvimmalla ja voiko itse vaihtaa ?

golffari423
-
Viestit: 238
Liittynyt: 28.12.2009 21:02

ViestiKirjoittaja golffari423 » 7.11.2010 22:38

eli siinä liittimessä on neljä pinniä. vastusarvojen pitäisi muuttua tasaisesti kaasuläppää liikuteltaessa. pinnissä 1-2 pitäisi vastus muuttua 0-25% kaasulla ja
pinneissä 1-3 pitäisi vastuksen muuttua 25-100% kaasulla.

pinnit on lueteltu oikealta vasemmalle liitintä katsottaessa.

kannattaa joka tapauksessa avata ja putsata se anturi (4 torx ruuvia ruiskun kyljessä)
kannattaa sitten merkata sen anturin asneto kunnolla, sitä pystyy nimittäin säätämään.

toivottavasti sait jotaan selvää tosta.

pashatti
-
Viestit: 12
Liittynyt: 7.11.2010 16:54

ViestiKirjoittaja pashatti » 9.11.2010 9:56

Menee mielenkiintoiseksi... Auto seisoi pari yötä pihalla ja taas toimii, joten en kehdannut kaasuläpän asentotunnisimeen koskea...

pashatti
-
Viestit: 12
Liittynyt: 7.11.2010 16:54

ViestiKirjoittaja pashatti » 9.11.2010 14:03

Vaihdoin autoon myös uuden tyhjäkäyntimoottorin. Nyt auton tyhjäkäynti kylmänä vain noin 400rpm ja lähes sammuu, lämpimänä noin 700rpm. Voiko kierroksia nostaa mistään ?

golffari423
-
Viestit: 238
Liittynyt: 28.12.2009 21:02

ViestiKirjoittaja golffari423 » 9.11.2010 14:35

vikakoodit kannaattaa lukea. googlesta löytyy ohjeet.

pashatti
-
Viestit: 12
Liittynyt: 7.11.2010 16:54

ViestiKirjoittaja pashatti » 9.11.2010 18:16

Vika paikannettu kaasuläpän asentotunnistimeen. Muutama karva tuolta näyttää olevan poikki. Saakohan tota millään vaihdettua ilman ruiskun irroitusta ? Oisko kellään myydä osia :)
http://dl.dropbox.com/u/10439688/09112010124.jpg

golffari423
-
Viestit: 238
Liittynyt: 28.12.2009 21:02

ViestiKirjoittaja golffari423 » 9.11.2010 19:20

kokeile vääntää noita "karvoja" vähän ulospäin.

pashatti
-
Viestit: 12
Liittynyt: 7.11.2010 16:54

ViestiKirjoittaja pashatti » 11.11.2010 17:16

Mitäs arvoja pitäisi ylävesiletkun lämpötila-anturin antaa ? Mittasin kylmänä 7,23k toisista ja 2,93k toisista navoista...

pashatti
-
Viestit: 12
Liittynyt: 7.11.2010 16:54

ViestiKirjoittaja pashatti » 12.11.2010 20:24

Mittasin nyt lohkolämmityksen jälkeen arvot vedenlämpötila-anturilta ja nyt 0,7k ja toisista navoista 0,3k. Mutta näin auto käy kuin kello, eli kaikki toimii. Täysin kylmä kone siis sekaisin... Oisko jollain heittää vastaavan nelinapa-liittimen arvoja kylmältä koneelta.

pashatti
-
Viestit: 12
Liittynyt: 7.11.2010 16:54

ViestiKirjoittaja pashatti » 13.11.2010 18:07

Vaihdoin anturin uuteen, mutta ei auttanut. Samat tyhjäkäynti röpötys ongelmat kylmänä. Taidan vielä koittaa vaihtaa ton tarvike tyhjäkäyntimoottorin alkup. Boschilaiseen...

pashatti
-
Viestit: 12
Liittynyt: 7.11.2010 16:54

ViestiKirjoittaja pashatti » 15.11.2010 14:13

Uusi tyhjäkäyntimoottori (Bosch) vaihdettu. Pitääkö kaasuvivuston olla kiinni siinä säätimen ulokkeessa/tapissa vai pitääkö siinä olla väli kun ei paina kaasua? Pitäisikö säätimestä kuulua jonkinlaista ääntä ja pitäisikö tapin liikkuminen havaita jotenkin ?

pashatti
-
Viestit: 12
Liittynyt: 7.11.2010 16:54

ViestiKirjoittaja pashatti » 29.11.2010 14:42

Päivityksiä kehiin... Tänä aamuna nousi lämmöt tappiin motarilla ja koneesta nesteet pihalle. Pakkasta oli noin -21 astetta. Rullailin Laakkosen pihalle...katsellaan mikä vikana vai hinaanko romuttamolle :)


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa