mk3 golf "pomppii" ja kuskin oven lukko temppuilee

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

||Nixu||
-
Viestit: 226
Liittynyt: 11.2.2009 20:52

mk3 golf "pomppii" ja kuskin oven lukko temppuilee

ViestiKirjoittaja ||Nixu|| » 3.11.2010 20:26

Pomppii:
Joo elikkä mikähän voisi olla vikana kun golffi "pomppii" tai "hytkyy" 0-60km/h nopeuksissa ja ehkä kovemmassakin muttei niin tunne sitä. Renkaiden ja vanteiden vaihto ei auttanut vaikka luulin sen olevan syy tähän, muuten auto kulkee suoraan eikä täristä. Vähän tuossa äsken tuntu et kone kylmänä ois enemmän "pomppinu"..
Moottoria kun käsin heiluttaa niin heiluu selvästi, vaikuttaako mihinkään?

Lukko:
Yhtä äkkiä on kuskin oven lukko ruennu temppuilemaan että avain ei lukko pesässä tunnu kääntyvän minnekkään, paremmin saa auki kuin lukkoon. Onko likaa tai kulunut?

Auto on Golf mk3 -96 3ov 1.9td

||Nixu||
-
Viestit: 226
Liittynyt: 11.2.2009 20:52

ViestiKirjoittaja ||Nixu|| » 4.11.2010 11:13

Vastaan itse itselleni tuohon lukko asiaan. Eli löysin vara avaimen ja käytössä ollut avain oli huomattavasti kuluneempi kuin vara avain joten vara avaimella tuo toimii hyvin.

Sitten "pomppimiseen".. siinä 0-60km/h auton äänet kuullostais "aaltoilevan" samaan tahtiin kun auto "pomppii".. mikähän autoa vaivaa?

Timbee
-
Viestit: 219
Liittynyt: 30.7.2010 1:59

ViestiKirjoittaja Timbee » 6.11.2010 1:21

moottorin kumityyny särki?

Mulla kakkiksessa katsuri totes sen että paskana se kun jarrupolin painettuna nosti runkutti kytkintä ylös-alas 1. vaihe silmässä niin koko kone heilu siellä...

Kopaseppas tuo, ja sitten tiijjät että oisko kumityyny särki...

Ja niihin lukkoihin kannattaa laittaa lukko tai aseöljyä, kakkiksessani oli samainen ongelma, että lukkoon meni huonommin lukkoon kuin auki... ja lukkoöljyllä mulla ainakin korjaantu, toisella ahvaimella en ees koittanu :)

mmak
-
Viestit: 55
Liittynyt: 18.11.2006 15:02

ViestiKirjoittaja mmak » 6.11.2010 3:22

Lukot: a) Rasvaa b) rasvaa vielä vähän lisää
Pomppiminen: Montako sukupolvea alustalla on ajettu? Mika moottori/korimalli? Olisikohan aika harkita uusia iskareita ja jousia? Ei ne ikuisia ole...

e: ettäsiis oliko farkku vai hb

||Nixu||
-
Viestit: 226
Liittynyt: 11.2.2009 20:52

ViestiKirjoittaja ||Nixu|| » 6.11.2010 10:16

En ole varma onko rikki ja miten sen varmistaa mutta moottori heiluu ihan selvästi kun kädellä heiluttaa.. onko siinä monta tukikumia?

Joo pitää lukkoon rasvat heittää, tosiaan nyt on toisella avaimella toiminu kuin uusi lukko ois. :)

Alustaa oon itsekkin miettinyt, ei mitn tietoa miten paljon alustalla ajettu.. Joskus kyllä tarkoitus olisi kunnon alusta..

Alussa laitoin "Auto on Golf mk3 -96 3ov 1.9td"
1.9td = AAZ, ei tdi
3ovinen = hb :)

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 6.11.2010 11:13

Unohdat ne lukkopesät ja asennat kauko-ohjauksen niille, ei paljoa maksa valmis setti ja pääset sinne autoon talvella hieman helpommin.
Pakollinen varuste kolmoskopassa.

Timbee
-
Viestit: 219
Liittynyt: 30.7.2010 1:59

ViestiKirjoittaja Timbee » 6.11.2010 17:59

jarrupolin painettuna nosti kytkintä ylös-alas 1. vaihe silmässä niin koko kone heilu siellä...


Tuolleen ainaki katsuri koitti...

||Nixu||
-
Viestit: 226
Liittynyt: 11.2.2009 20:52

ViestiKirjoittaja ||Nixu|| » 6.11.2010 22:23

En rupea mitään kaukoja virittelemään, kun toimii avaimesta. :)

Pitää kokeilla mutta epäilen että heiluu kun käsinkin heiluu? Mutta mistä tietää mikä tukikumi ois rikki ja monta niitä on? Ja helppo vaihtaa?

Timbee
-
Viestit: 219
Liittynyt: 30.7.2010 1:59

ViestiKirjoittaja Timbee » 6.11.2010 22:37

moottorin etuosassa, syylärin alapuolella on yksi kumi, mikä mulla meni sillon...
sen huomaa heti...

Ja se on 15 min homma vaihtaa...

||Nixu||
-
Viestit: 226
Liittynyt: 11.2.2009 20:52

ViestiKirjoittaja ||Nixu|| » 8.11.2010 19:07

Ei oo muistanu katsoa sitä tukikumi juttua vieläkään, mut jaksaa pomppia.. :S

Tuohon kaukosäätö juttuun vielä ettei tuossa autossa ole edes keskuslukitusta :D
vaikka vois luulla tuon ikäisessä olevan.. :/

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 8.11.2010 21:09

Pitäis siinä alkuperäinen alipainetoiminen olla, kuuluu volsun "vakiovarusteisiin".

||Nixu||
-
Viestit: 226
Liittynyt: 11.2.2009 20:52

ViestiKirjoittaja ||Nixu|| » 8.11.2010 21:11

Juu niin luulis.. Missäs se itse laite on kun ei kontissa ole eikä verhoilujen takana?

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 9.11.2010 18:02

Farkkugolffissa se on takaluukussa pelkääjän puolella sivuverhouksen takana, ventossa kuskinpuolella tungettuna kylkipellin ja sivuverhouksen väliin, joissakin se on ollut varapyöräkotelossa.

||Nixu||
-
Viestit: 226
Liittynyt: 11.2.2009 20:52

ViestiKirjoittaja ||Nixu|| » 9.11.2010 20:15

ei ainakaan ole varapyöräkotelossa, eikä takakontin sivuverhoilujen takana, eikä etuovien verhoilujen takana..

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 9.11.2010 20:31

No sitten sulle on osunut todella neekerivarusteinen golpero, joka vehkeestähän löytyy tuo keskuslukko,sähköpeilit,perslämmittimet nyt ainakin.

Katoikko takakontin sivuverhoilujen taakse kunnolla, sinne kylkipellin väliin, takapyörän kohdalle.....musta styroksilaatikko johon menee alipaineletku ja johtonippu.

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 9.11.2010 21:19

Kannattaisiko kaivaa se koko tarrassa oleva lisävarustelista esiin. Löytynee myös Golfista samasta lapusta, kun on värikoodi. Lienee varapyöräkotelon sisällä?

Tumi
-
Viestit: 357
Liittynyt: 7.8.2009 20:14

ViestiKirjoittaja Tumi » 9.11.2010 22:20

Mulla on tossa TM 7/93 jossa on CL Golfin kestotestin loppuarvostelu. Silloin ei CL- mallissa ollut sähköpeilejä eikä keskuslukitusta. 95- mallin käyttöohjekirjassa keskuslukitus on merkattu tähdellä, joten se ei kuulu kaikkiin malleihin. Ehkä kaikkiin Suomeen tuotaviin tai tietyillä koneilla olleisiin malleihin se on tilattu jo maahantuojan toimesta mutta tehtaan vakiovaruste se ei ole.

Finnhopper
-
Viestit: 262
Liittynyt: 23.9.2005 8:23

ViestiKirjoittaja Finnhopper » 14.3.2011 10:50

1.4 mk3 golfi, vaihdoin sen etummaisen tukikumin ja auttoi jo jonkun verran, mutta tuntuu että olisi ehkä syytä vaihtaa ne taaimmaiset kanssa. Onko niiden vaihdossa jotain huomioitavaa verrattuna tuon etummaisen vaihtamiseen? Esim jotain järjestystä kummasta kannattaa aloittaa, oikea vai vasen? Meinasin vaihtaa ne molemmat samalla kertaa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 16 vierailijaa