Eli emännälle tarvitsisi katsoa uutta kulkupeliä maailmaa nähneen astran tilalle. Suunnitelmissa olisi ostaa 3b passatti farmari/bensa/manuaali.
Sitten varsinaiseen kysymykseen eli kuinka paljon noilla koneilla on kestävyyksissä eroja? Vaihtoehdot siis 1.6-2.0 litraisissa koneissa. Kuinka vähän ajettu kannattaisi ostaa että saisi useaksi vuodeksi käyttöauton. Kilometrejä autoon tulisi ~10tkm vuodessa.
3b passattia ostamassa
Valvoja: ffp jäsenet
Ei kai noilla 1.6-2.0 koneilla ole isojakaan eroja, ei ainakaan niin isoja että olisi noin pienellä vuosittaisella kilometrimäärällä mitään merkitystä.
Ite ostin 240tkm ajetun 1.8T ja sen jälkeen tullu 40 000km ajettua ja kone toimii hyvin. Venttiilikopan tiivisteen lisäksi vain pari tukivartta ja takapään puslat on pitäny vaihtaa mutta senki ymmärtää kun ne oli tehtaalla 13 vuotta sitten asennetut osat niin onhan ne jo kulunu :)
Ite ostin 240tkm ajetun 1.8T ja sen jälkeen tullu 40 000km ajettua ja kone toimii hyvin. Venttiilikopan tiivisteen lisäksi vain pari tukivartta ja takapään puslat on pitäny vaihtaa mutta senki ymmärtää kun ne oli tehtaalla 13 vuotta sitten asennetut osat niin onhan ne jo kulunu :)
Kasiventtiilinen kakslitranen on vanhaa tekniikkaa ja noillahan on perinteisesti ajeltu monia satoja tuhansia ilman ongelmia. Tosin eikai ne pienempitilavuuksiset monivenakoneetkaan mitään susia ole. Minun mielestä kaikki vapaastihengittävät on turhan laiskoja tuohon koppaan, mut kuka nyt sitte mistäkin tykkää...
Pelkän konekoodin perusteella ei voi mitään ennustaa, vaan kestävyyteen vaikuttaa yleiskunto sekä aiempi ja tuleva ylläpito.
Tuolla on jotain 3BG:stä, osin soveltuu tähänkin
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=140661
Pelkän konekoodin perusteella ei voi mitään ennustaa, vaan kestävyyteen vaikuttaa yleiskunto sekä aiempi ja tuleva ylläpito.
Tuolla on jotain 3BG:stä, osin soveltuu tähänkin
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=140661
-
- -
- Viestit: 18
- Liittynyt: 22.8.2010 19:00
mulla on toi 1.8 20V ADR, vapaasti hengittävä. ajettu on 304000, koneen käynnissä ei mitn vikaa. 5000 km oon nyt tolla ajanu, vaihdettu termostaatti ja venakopan tiiviste.
Alustassa ei suurempia. Auton historiassa vaihdettu tukivarsisetti eteen. Öljyjä vaihdettu riittävän tiheään.
ADR on vielä vaijerikaasulla, uudemmissa on sähkönen kaasu, jolloin esim vakkarin laitto onnistus helposti (viiksi Slamitilla 99€).
ovien lukothan näissä vanhemmissa alkaa helposti reistailemaan.
Alustassa ei suurempia. Auton historiassa vaihdettu tukivarsisetti eteen. Öljyjä vaihdettu riittävän tiheään.
ADR on vielä vaijerikaasulla, uudemmissa on sähkönen kaasu, jolloin esim vakkarin laitto onnistus helposti (viiksi Slamitilla 99€).
ovien lukothan näissä vanhemmissa alkaa helposti reistailemaan.
-
- -
- Viestit: 321
- Liittynyt: 4.11.2009 7:56
Täytyypi tutkia mitä sitä nettiautosta vastaan tulee. Kyllä tarkoitus olisi pysyä turbottomassa, mutta tietysti jos joku sopiva turbo vastaan tulee niin voi ostaakkin.
Muuten passatin tyyppiviat yms tekniikka "hallussa", on tuossa itsellä hetken jo mukana pyörinyt tdi passatti =)
Ja tuollainenhan sitä sitten tuli ostettua:
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=143915
Muuten passatin tyyppiviat yms tekniikka "hallussa", on tuossa itsellä hetken jo mukana pyörinyt tdi passatti =)
Ja tuollainenhan sitä sitten tuli ostettua:
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=143915
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa