GOLF IV climatronic "säätää" jotain koko ajan
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
GOLF IV climatronic "säätää" jotain koko ajan
Eli ilmastointijärjestelmän ohjauspaneelin takaa kuuluu kummallista ääntä. Aivan niin kuin jokin asia "säätää" siellä itseään. Ääni on sellaista hiljaista ruksuttelua ja sirinää. Tämä ei esiinny ihan päivittäin, mutta on pistänyt korvaani. Jokin laakeri tai automaattisesti säätyvä suulake?
Jos jollain muulla on ollut vastaavia havaintoja niin pyytäisin vastaamaan seikkaperäisesti miten mahdollisen vian voisi korjata.
Jos jollain muulla on ollut vastaavia havaintoja niin pyytäisin vastaamaan seikkaperäisesti miten mahdollisen vian voisi korjata.
Viimeksi muokannut riikinkukko82, 3.11.2010 18:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
Ilmeisesti lämmönsäätömoottori hajalla. Jos ilmastoinnin puhaltama lämpötila seilaa edestakaisin niin se varmistaa asian.
Hansikaslokero irti (muutama ruuvi-ruuvi siellä sun täällä hansikaslokeron sisäosaa) ja sieltä jostain alta pitäisi löytyä tämän näköinen osa: http://www.automedik.cz/cat/aci/1308.jpg
Taitaa olla kolmella 10mm ruuvilla kiinni, tilaa ei ole paljon mihin avaimen työntää ja tarvitsee hieman kärsivällisyyttä että sen saa irti.
Osanumero on 1J1 907 511 C ja ebay.de:stä noita yleensä löytyy siedettävään hintaan. Itse sain hätäkorjattua tuollaisen kun väänsin sen väkisin auki ja ruiskutin CRC:tä potikan liukupinnoille.
Hansikaslokero irti (muutama ruuvi-ruuvi siellä sun täällä hansikaslokeron sisäosaa) ja sieltä jostain alta pitäisi löytyä tämän näköinen osa: http://www.automedik.cz/cat/aci/1308.jpg
Taitaa olla kolmella 10mm ruuvilla kiinni, tilaa ei ole paljon mihin avaimen työntää ja tarvitsee hieman kärsivällisyyttä että sen saa irti.
Osanumero on 1J1 907 511 C ja ebay.de:stä noita yleensä löytyy siedettävään hintaan. Itse sain hätäkorjattua tuollaisen kun väänsin sen väkisin auki ja ruiskutin CRC:tä potikan liukupinnoille.
-
- -
-
- -
Jos se rahina kuuluu samasta paikasta säädettäessä lämpötilaa Climatronicista reippaasti molempiin suuntiin niin sitten se on kyllä lämmönsäätömoottori.
VAG-COMillakin tuon näkisi mutta en muista mistä. Itsekin sillä aikoinaan katsoin että joku lämpötila heilui puolelta toiselle ja se varmisti asian.
VAG-COMillakin tuon näkisi mutta en muista mistä. Itsekin sillä aikoinaan katsoin että joku lämpötila heilui puolelta toiselle ja se varmisti asian.
Täällä nyt aika lahjakkaasti pomppasi mallisarjan eteenpäin. :)
Korjaatte toki jos olen väärässä, mutta mulla on hämärä muistikuva, että nelosgolffiin (mistä oli alunperin kyse) oli saatavissa aktiivihiilisuodatin...selittäisi satunnaisen rohinan! ;)
Ja ei ainakaan omassa neloskoppasesta gti:stä moista löydy, mutteipä siinä climatronic rohisekaan muutakuin ovet avatessa.
Korjaatte toki jos olen väärässä, mutta mulla on hämärä muistikuva, että nelosgolffiin (mistä oli alunperin kyse) oli saatavissa aktiivihiilisuodatin...selittäisi satunnaisen rohinan! ;)
Ja ei ainakaan omassa neloskoppasesta gti:stä moista löydy, mutteipä siinä climatronic rohisekaan muutakuin ovet avatessa.
Täälläkin Passatin (2006, 3C) climatronic tietyillä keleillä tekee koko ajan jotain. Sellainen roplatus sieltä jostain kojelaudan sisältä kuuluu. Juuri sellainen, että joku läppä tms. ei oikein tietäisi missä asennossa olisi. Tosin minkäänlaista ongelmaa lämpimän tai kylmän saamisessa sisään kabiiniin ei ole, joten en ole jaksanut tuohon puuttua. "Roplatuskin" kuuluu vain tietyillä keleillä/climan asetuksilla, pysähdyksissä, musiikki hiljaisella.
"Surina ja lopsahtelu" kuvastaa hyvin Passattini oireita.
"Surina ja lopsahtelu" kuvastaa hyvin Passattini oireita.
Kuuluuko Climatronicin säädellä puhalluspaikkaa ja nopeutta, vaikka ne olisi asetettu itse haluamaan nopeuteen/paikkaan? Oma 6L Cordoban Climatronic säätää puhallusnopeutta sekä puhalluspaikkaa hetken kuluttua käsin säädöstä, vaikka ECON olisi päällä? Lämpötila pysyy kyllä koko ajan hanskassa.
Ottaa hermoon, kun jatkuva holhoaminen on päällä...
Ottaa hermoon, kun jatkuva holhoaminen on päällä...
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”