Tarina alkaa Virroilta vuonna 1984, kun eräs arvokkaasti vanhentunut herra hankki oikean auton. Tuolloin Virroilla oli vielä Volkswagenin (Virtain Automyynti Oy) edustus,
joka -harmilllista kyllä- kuihtui pois Japanilaisten ruostepesien vallatessa markkinat..
Hän valitsi silti Uuden Polon; Sedan tietty, ei mitään lyhytperäistä, ei tehottominta, eikä myöskään tehokkainta moottoria.
Hän valitsi Polo Classicin, 1300, 55hv C version, mihkä sitä kelloa tarvittiin? Jokaisella on kello ranteessaan.
Auto oli hänelle kuin nainen, tosin tällä ajeltiin vain kesäkausina; mutta rasvattiin silti joka vuosi ja huollettiin hyvin.
Suoraa sanoen autoa pidettiin kuin kipeetä _ _ _ t _ a....
Nuukana omistajana penkit verhoiltiin heti uutena, suojaten alkuperäisiä penkkejä.
Myös peräkontti suojattiin.
Autoa on myös vahattu, peräkontin pohjalta löytyi arvioiden perusteella yli 25v vanha vahatörppö.
Talveksi "Hänet" säilöttiin kylän perukoille suojaan riiheen.
Vuosituhannen vaihteen jälkeen Poloinen siirtyi sukulaisten huostaan ...
2008: Polo joutui kohtaamaan ensimmäistä kertaa Suomen talven. Tästä kertovat myös Defan miniplug ja Termina sisätilalämmitin. Myös Hellan lisävalot löysivät tiensä nokalle.
Tuona vuonna myös huoltokirja täytettiin loppuun.
2009 Matkamittari pyörähti ympäri... (100tkm)
Perimätiedon mukaan autossa oli jopa alkuperäiset aluvanteet, jotka lahjoitettiin pois, koska täristi (paino puuttui).
Rakkine koitui lopulta perikunnan rasitteeksi, joten puskaradion kautta Poloinen löysi lopulta tiensä meille.

Lisää kuvia:
http://tos.pp.fi/images/album/polotin/
Täydennän/korjaan tarinaa, kun se tiedon lisääntyessä selkeytyy ;)
Nyt mittarista löytyy kuvan kertomat reilu 109tkm