Olen aiemminkin kysellyt tätä mutta vielä askarruttaa.
Otsikon mukainen Transporterini kone on kumissut auton runkoon jo pitempään mutta nyt ilmiö alkaa pikkusen lisääntyä ja käydä hermoille. Ääni on ihan, kuin kone tai pakoputki vastaisi jostain runkoon. Sellaista vaivaa ei kuitenkaan ole löytynyt. Ääni tulee siis jyrisevänä runkoäänenä. Ääni vaimenee ja on normaali, kun kierrokset nousevat.
Nyt olen huomannut, että vaihdekepin päästä käteen tuntuu uusi terävä tärinä. Kyseessä ei ole mikään vapina vaan kuvailtavissa vaikka tunteena, kuin ottaisi jostain parturinkoneesta tai hieromalaitteesta kiinni.
Missä vika? Onko koneessa esim. jotain värinänvaimentimia, joka olisi pettämässä tvst?
Kone käy muuten todella hyvin, käynnistyy, kuin uutena, ei syö öljyä, pakokaasuarvot huipussa, polttoaineenkulutus matala jne. Kilometrejä on takana 210.000km.
2001 Transporter 2,5TDI:n jurina
Valvoja: ffp jäsenet
Kampuran pää
Kannattaa katsoa se kampiakselin pää, ettei vipota. Itsellä piti juuri tuollaista tärinää, kunnes viime viikolla loppui. Lähti värinänvaimennin lentoon. Ei äännä enää, mutta konekin on kaputt. En ole kyllä vielä avannut. Luulin ääntä runkoääneksi, mutta olin ehkä väärässä. Katselin kumityynyjä ahkerasti, kun olisi pitänyt tutkia hihnapyörää tarkemmin. Kun oikea asentajakin sanoi kampuranpään olevan kunnossa, niin luotin siihen. Ei olis pitänyt.
Nyt on katseltu kampuranpäätä ja vaimenninta. Limppu oli ehjä mutta vaihdoin varalta.
Koneen värinä....semmonen runkoon kaikuva ja vaihdekepin päässä tuntuva partakonemainen terävä värinä ei kadonnut mihinkään.
Lisää ideoita.
Miltä se kaksoismassavauhtipyörän pettäminen kuulostaa tai tuntuu? Ei kai tässä tosiaan pidä jotain Hiaceja alkaa katselemaan??
Koneen värinä....semmonen runkoon kaikuva ja vaihdekepin päässä tuntuva partakonemainen terävä värinä ei kadonnut mihinkään.
Lisää ideoita.
Miltä se kaksoismassavauhtipyörän pettäminen kuulostaa tai tuntuu? Ei kai tässä tosiaan pidä jotain Hiaceja alkaa katselemaan??
-
- -
- Viestit: 449
- Liittynyt: 12.1.2007 20:50
http://www.tamgears.com/Volkswagen%20T4 ... %20710.JPG
Tuolla alle 500€ maksava paketti alkuperäisen tilalle.
Tuolla alle 500€ maksava paketti alkuperäisen tilalle.
Palataanpa aiheeseen, kun pitkäaikainen häiriöäänen syy selvisi.
Eli ääni katosi äkisti, kun laturi tipahti paikoiltaan. Laturin alempi kiinnityspultti lienee ollut löyhällä jo vuosia ja laturi siis kiinni vain ylemmällä pultillaan. Nyt alumiininen kiinnitysrunko sai tarpeekseen. Ylempi kiinnityskorvake murtui väsymismurtuman takia irti ja niin loppui jyrinät kertaheitolla.
Eipä muuta, kun kiinnitysrunko käsiin, saumojen avaus ja TIG:llä korvake paikoilleen.
On muuten helppoa hitsattavaa tuo VW:n valualumiini.
Autosta tuli äänimaailmaltaan kuin uusi :)))
Eli ääni katosi äkisti, kun laturi tipahti paikoiltaan. Laturin alempi kiinnityspultti lienee ollut löyhällä jo vuosia ja laturi siis kiinni vain ylemmällä pultillaan. Nyt alumiininen kiinnitysrunko sai tarpeekseen. Ylempi kiinnityskorvake murtui väsymismurtuman takia irti ja niin loppui jyrinät kertaheitolla.
Eipä muuta, kun kiinnitysrunko käsiin, saumojen avaus ja TIG:llä korvake paikoilleen.
On muuten helppoa hitsattavaa tuo VW:n valualumiini.
Autosta tuli äänimaailmaltaan kuin uusi :)))
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 39 vierailijaa