Golf III varashälyttimen hiljentäminen
Valvoja: ffp jäsenet
Golf III varashälyttimen hiljentäminen
Omassa -94 Golf gti edition 8v on melko kettumainen vika. Jos akku on päässyt liian tyhjäksi eikä virta riitä enää käynnistykseen kuuluu kojelaudasta startatessa sellainen "rusahtava" ääni ja varashälytin menee päälle. Melko ikävää jos sattuu jossain julkisella paikalla.
Olisiko tuota hälyttimen äänitorvea mahdollista pistää mykäksi jotenkin? Ei ainakaan huutaisi vaan tuhot jäisi vain vilkkujen välkkymiseen. Kerran pari on tehnyt tuon varashälyttimen laukeamisen startatessa vaikka virtaa on akussa ollutkin.
Ja mikähän tuon voisi aiheuttaa? voisiko virtalukko olla sökö. Nyt aivan lähiaikoina olen huomannut että mittaristoon ei aina syty valot tai bensapumppu ei surahda kun laittaa virrat päälle.
Olisiko tuota hälyttimen äänitorvea mahdollista pistää mykäksi jotenkin? Ei ainakaan huutaisi vaan tuhot jäisi vain vilkkujen välkkymiseen. Kerran pari on tehnyt tuon varashälyttimen laukeamisen startatessa vaikka virtaa on akussa ollutkin.
Ja mikähän tuon voisi aiheuttaa? voisiko virtalukko olla sökö. Nyt aivan lähiaikoina olen huomannut että mittaristoon ei aina syty valot tai bensapumppu ei surahda kun laittaa virrat päälle.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Luulempa että se on kyllä tehdastekoinen. Sen konepellin ja tuulilasin välissä olevan muovin alta löytyi sellainen hieman limsatölkkiä pienempi vempele olisiko se tämä? Mahtaisiko tuo iso osa olla itse äänitorvi jos sen irrottaisi noista johdoista?
http://img821.imageshack.us/f/kuva064.jpg/
http://img821.imageshack.us/f/kuva064.jpg/
Jos akku on päässyt liian tyhjäksi eikä virta riitä enää käynnistykseen kuuluu kojelaudasta startatessa sellainen "rusahtava" ääni ja varashälytin menee päälle.
Varmaan paras ratkaisu on lopettaa parkkipaikka popittaminen tai hommata toimiva akku :D Koska aika monessa hälyssä on toi toiminto et jos akku irroitetaan ni joko se lyö heti silloin päälle hälyn tai sitten kun akku laitetaan kiinni. Eli startatessa sulta putoaa akun voltit niin alas että noi laitteet menee "pois päältä" ja sit ku lopetat starttaamisen ni sit alkaa ulina. Se rutina on luultavasti startin rele mikä rutisee ku ei meinaa saada kärkeä pysymään kiinni. Jos se on jälkiasennettu ni ei muutaku kojelautaa auki ja kattomaan johdoista missä se on.
Kummallista että pitää eliminoida hälytin jos niinkin iso vika kuin vanha akku? Eikö olisi helpompi sijoittaa se viisi-kuusikymppinen siihen uuteen toimivaan akkuun?
Tai sitten sulla on laturi matkansa päässä..
Jos siinä on alkuperäinen hälytin, niin sen ohjainlaite löytyy kojelaudan sisältä vasemmasta laidasta. Näkyy kun ottaa valokatkaisijan irti, joko hopeinen tai musta laatikko johon tulee 2 sarjaliitintä.
Tuota en tosin lähtisi roplaamaan jos ei tiedä mitä tekee...
Ja alkuperäisen hälyttimen tunnistaa myös siitä että, kuskinoven lukitusnupin vieressä on hälyttimen punainen ledi.
Tai sitten sulla on laturi matkansa päässä..
Jos siinä on alkuperäinen hälytin, niin sen ohjainlaite löytyy kojelaudan sisältä vasemmasta laidasta. Näkyy kun ottaa valokatkaisijan irti, joko hopeinen tai musta laatikko johon tulee 2 sarjaliitintä.
Tuota en tosin lähtisi roplaamaan jos ei tiedä mitä tekee...
Ja alkuperäisen hälyttimen tunnistaa myös siitä että, kuskinoven lukitusnupin vieressä on hälyttimen punainen ledi.
Kerran pari on tehnyt tuon varashälyttimen laukeamisen startatessa vaikka virtaa on akussa ollutkin.
Lähtikös auto tuolla starttauskerralla käyntiin? Jos hälytin on alkuperäinen, ajoneston (jos sellainen on) pitäisi kytkeytyä samalla päälle.
Alkuperäisen hälyttimen torvi majailee vasemman etulokasuojan sisällä. Löytyy kun irroitaa muovilokarin.
Nyt aivan lähiaikoina olen huomannut että mittaristoon ei aina syty valot tai bensapumppu ei surahda kun laittaa virrat päälle.
Aihetta on käsitelty mm. täällä.
Kummallista että pitää eliminoida hälytin jos niinkin iso vika kuin vanha akku? Eikö olisi helpompi sijoittaa se viisi-kuusikymppinen siihen uuteen toimivaan akkuun?
Autossa on lähes uusi akku. Teki vanhallakin ihan vastaavaa. Käyttö on vain pitkälti pätkäajoa jolloin akku ei tahdo keretä latautua ja pitemmän päälle jossain tulee se hetki kun virta loppuu startatessa ja hälyt huutaa. Turhan stressaavaa kun ei koskaan voi olla varma lähtiessä että alkaako se nyt huutaa. Epäilen myös hieman että jostain vuotaa virtaa sillä akku tyhjenee yllättävän nopeasti tallissa seisteissäkin 2-3 viikossa.
Enkä tarkoittanut että itse hälytintä tarvisi välttämättä saada irti, kun saisi edes sen torven siitä ettei herää koko kaupunki ku alkaa huutaan. Ja kyllä se ilmeisesti on alkuperäinen hälytin.
Lähtikös auto tuolla starttauskerralla käyntiin? Jos hälytin on alkuperäinen, ajoneston (jos sellainen on) pitäisi kytkeytyä samalla päälle.
Alkuperäisen hälyttimen torvi majailee vasemman etulokasuojan sisällä. Löytyy kun irroitaa muovilokarin.
Eihän se lähtenyt (tai sitten en kerennyt startata tarpeeksi kauan kun häly laukesi heti ja päästin avaimesta irti) Ovet lukkoon ja auki ja uus starttaus ja meno jatku kuin ei mitään.[/quote]
EDIT: Se tärkein unohtu. Onko kellään tietoa miten tuo hälytin reagoi jos äänitorvesta irroittaa johdot. toimiiko kuten pitääkin muttei pidä vain ääntä hälyttäessä vai sekoaako?
Onko kenelläkään tietoa mikä mahtaa olla homman nimi, kun omassa autossa on tehdasasenteinen hälytin ja keskuslukitus. Eli löytyy tuo punainen ledi kuskin ovesta, katkaisimet ovissa ja konepellissä ja purkki valokatkaisimen takana. Ajonestonkin kuvittelisi sitten olevan alkuperäinen, mutta kuitenkin käytössä on Conlogin tekele... eli keskikonsolissa on pistoke mihin tökätään avaimenperässä roikkuva tikku ennen käynnistystä. Ilman sitä ei tee elettäkään käynnistyäkseen. Käsittääkseni tuo ei kuitenkaan ole alkuperäinen, vaan jälkikäteen laitettu, onko jotain käsitystä _miksi_ jos on kuitenkin alkuperäiset hilutkin?
Eli käynnistyksenesto on päällä aina kun hälytystä ei ole kytketty pois päältä?
Lisäksi tuossa on sellainen ominaisuus että jos avaa ovet kaukosäätimellä, se lukitsee ne uudelleen ~2 minuutin päästä ellei avainta ole laitettu virtalukkoon ja virtoja käytetty päällä. Virtojen ei siis tarvitse olla päällä, riittää että avain on ollut sytytysvirta-asennossa, sen jälkeen ovet pysyy auki siihen asti että ne laitetaan lukkoon. Sinänsä ihan jees -systeemi siltä varalta että autolla käydessään ei muistakaan laittaa ovia lukkoon, mutta onhan tuossa melkoinen failaamisen riski. Onneksi ei ole kuin kerran jääneet avaimet penkille ovien imaistessa itsensä lukkoon ja silloin oli ikkuna auki :D
Lisäksi tuossa on sellainen ominaisuus että jos avaa ovet kaukosäätimellä, se lukitsee ne uudelleen ~2 minuutin päästä ellei avainta ole laitettu virtalukkoon ja virtoja käytetty päällä. Virtojen ei siis tarvitse olla päällä, riittää että avain on ollut sytytysvirta-asennossa, sen jälkeen ovet pysyy auki siihen asti että ne laitetaan lukkoon. Sinänsä ihan jees -systeemi siltä varalta että autolla käydessään ei muistakaan laittaa ovia lukkoon, mutta onhan tuossa melkoinen failaamisen riski. Onneksi ei ole kuin kerran jääneet avaimet penkille ovien imaistessa itsensä lukkoon ja silloin oli ikkuna auki :D
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa