Golf III varashälyttimen hiljentäminen

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Kartsu
-
Viestit: 31
Liittynyt: 18.7.2008 22:44

Golf III varashälyttimen hiljentäminen

ViestiKirjoittaja Kartsu » 29.10.2010 19:47

Omassa -94 Golf gti edition 8v on melko kettumainen vika. Jos akku on päässyt liian tyhjäksi eikä virta riitä enää käynnistykseen kuuluu kojelaudasta startatessa sellainen "rusahtava" ääni ja varashälytin menee päälle. Melko ikävää jos sattuu jossain julkisella paikalla.

Olisiko tuota hälyttimen äänitorvea mahdollista pistää mykäksi jotenkin? Ei ainakaan huutaisi vaan tuhot jäisi vain vilkkujen välkkymiseen. Kerran pari on tehnyt tuon varashälyttimen laukeamisen startatessa vaikka virtaa on akussa ollutkin.

Ja mikähän tuon voisi aiheuttaa? voisiko virtalukko olla sökö. Nyt aivan lähiaikoina olen huomannut että mittaristoon ei aina syty valot tai bensapumppu ei surahda kun laittaa virrat päälle.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 29.10.2010 20:24

Jos se on tarvikehälytin niin heitä mäelle ja hanki uusi. Alkuperäisen purkaminen voikin olla haastavampi juttu...

Kartsu
-
Viestit: 31
Liittynyt: 18.7.2008 22:44

ViestiKirjoittaja Kartsu » 29.10.2010 22:20

Luulempa että se on kyllä tehdastekoinen. Sen konepellin ja tuulilasin välissä olevan muovin alta löytyi sellainen hieman limsatölkkiä pienempi vempele olisiko se tämä? Mahtaisiko tuo iso osa olla itse äänitorvi jos sen irrottaisi noista johdoista?


http://img821.imageshack.us/f/kuva064.jpg/

cool blue
-
Viestit: 1015
Liittynyt: 27.7.2003 20:45

ViestiKirjoittaja cool blue » 29.10.2010 23:00

Niin, siis tuohan on tuulilasinpyyhkijänmoottori :-)

Kartsu
-
Viestit: 31
Liittynyt: 18.7.2008 22:44

ViestiKirjoittaja Kartsu » 29.10.2010 23:40

jaa, kas eipä tullut mieleen :D Onko kellään sitten tietoa mistä sen hälyttimen penteleen voisi löytää

Flashmn
-
Viestit: 1779
Liittynyt: 23.7.2003 17:54

ViestiKirjoittaja Flashmn » 30.10.2010 1:49

Jos akku on päässyt liian tyhjäksi eikä virta riitä enää käynnistykseen kuuluu kojelaudasta startatessa sellainen "rusahtava" ääni ja varashälytin menee päälle.

Varmaan paras ratkaisu on lopettaa parkkipaikka popittaminen tai hommata toimiva akku :D Koska aika monessa hälyssä on toi toiminto et jos akku irroitetaan ni joko se lyö heti silloin päälle hälyn tai sitten kun akku laitetaan kiinni. Eli startatessa sulta putoaa akun voltit niin alas että noi laitteet menee "pois päältä" ja sit ku lopetat starttaamisen ni sit alkaa ulina. Se rutina on luultavasti startin rele mikä rutisee ku ei meinaa saada kärkeä pysymään kiinni. Jos se on jälkiasennettu ni ei muutaku kojelautaa auki ja kattomaan johdoista missä se on.

leevi
-
Viestit: 1048
Liittynyt: 24.7.2003 16:39

ViestiKirjoittaja leevi » 30.10.2010 8:52

Kummallista että pitää eliminoida hälytin jos niinkin iso vika kuin vanha akku? Eikö olisi helpompi sijoittaa se viisi-kuusikymppinen siihen uuteen toimivaan akkuun?

Tai sitten sulla on laturi matkansa päässä..

Jos siinä on alkuperäinen hälytin, niin sen ohjainlaite löytyy kojelaudan sisältä vasemmasta laidasta. Näkyy kun ottaa valokatkaisijan irti, joko hopeinen tai musta laatikko johon tulee 2 sarjaliitintä.
Tuota en tosin lähtisi roplaamaan jos ei tiedä mitä tekee...

Ja alkuperäisen hälyttimen tunnistaa myös siitä että, kuskinoven lukitusnupin vieressä on hälyttimen punainen ledi.

jii_bee
-
Viestit: 2416
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 30.10.2010 8:55

Kerran pari on tehnyt tuon varashälyttimen laukeamisen startatessa vaikka virtaa on akussa ollutkin.

Lähtikös auto tuolla starttauskerralla käyntiin? Jos hälytin on alkuperäinen, ajoneston (jos sellainen on) pitäisi kytkeytyä samalla päälle.
Alkuperäisen hälyttimen torvi majailee vasemman etulokasuojan sisällä. Löytyy kun irroitaa muovilokarin.
Nyt aivan lähiaikoina olen huomannut että mittaristoon ei aina syty valot tai bensapumppu ei surahda kun laittaa virrat päälle.

Aihetta on käsitelty mm. täällä.

Kartsu
-
Viestit: 31
Liittynyt: 18.7.2008 22:44

ViestiKirjoittaja Kartsu » 31.10.2010 11:30

Kummallista että pitää eliminoida hälytin jos niinkin iso vika kuin vanha akku? Eikö olisi helpompi sijoittaa se viisi-kuusikymppinen siihen uuteen toimivaan akkuun?


Autossa on lähes uusi akku. Teki vanhallakin ihan vastaavaa. Käyttö on vain pitkälti pätkäajoa jolloin akku ei tahdo keretä latautua ja pitemmän päälle jossain tulee se hetki kun virta loppuu startatessa ja hälyt huutaa. Turhan stressaavaa kun ei koskaan voi olla varma lähtiessä että alkaako se nyt huutaa. Epäilen myös hieman että jostain vuotaa virtaa sillä akku tyhjenee yllättävän nopeasti tallissa seisteissäkin 2-3 viikossa.

Enkä tarkoittanut että itse hälytintä tarvisi välttämättä saada irti, kun saisi edes sen torven siitä ettei herää koko kaupunki ku alkaa huutaan. Ja kyllä se ilmeisesti on alkuperäinen hälytin.

Lähtikös auto tuolla starttauskerralla käyntiin? Jos hälytin on alkuperäinen, ajoneston (jos sellainen on) pitäisi kytkeytyä samalla päälle.
Alkuperäisen hälyttimen torvi majailee vasemman etulokasuojan sisällä. Löytyy kun irroitaa muovilokarin.


Eihän se lähtenyt (tai sitten en kerennyt startata tarpeeksi kauan kun häly laukesi heti ja päästin avaimesta irti) Ovet lukkoon ja auki ja uus starttaus ja meno jatku kuin ei mitään.[/quote]

EDIT: Se tärkein unohtu. Onko kellään tietoa miten tuo hälytin reagoi jos äänitorvesta irroittaa johdot. toimiiko kuten pitääkin muttei pidä vain ääntä hälyttäessä vai sekoaako?

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 31.10.2010 15:38

Onko kenelläkään tietoa mikä mahtaa olla homman nimi, kun omassa autossa on tehdasasenteinen hälytin ja keskuslukitus. Eli löytyy tuo punainen ledi kuskin ovesta, katkaisimet ovissa ja konepellissä ja purkki valokatkaisimen takana. Ajonestonkin kuvittelisi sitten olevan alkuperäinen, mutta kuitenkin käytössä on Conlogin tekele... eli keskikonsolissa on pistoke mihin tökätään avaimenperässä roikkuva tikku ennen käynnistystä. Ilman sitä ei tee elettäkään käynnistyäkseen. Käsittääkseni tuo ei kuitenkaan ole alkuperäinen, vaan jälkikäteen laitettu, onko jotain käsitystä _miksi_ jos on kuitenkin alkuperäiset hilutkin?

golpero
-
Viestit: 828
Liittynyt: 19.11.2009 0:45

ViestiKirjoittaja golpero » 31.10.2010 15:47

^ Siis tuota.... ööh... mitä yrität kysyä?

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 31.10.2010 16:34

Että miksi se conlogin ajonesto on tuohon laitettu?

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 1.11.2010 1:02

^onko avaimessa siru? siis autossa alkup käynnistyksenesto?
Saksassa noita conlogeja on asennettu ihan tarpeettomasti :D Jos asiakas sanoo että tälläinen laitetaan, niin miksei laitettaisi, vaikka pari jos tahtoo siitä maksaa. Voihan lukkopulttejakin käyttää vanteissa vaikka muutaman sarjan :D

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 1.11.2010 11:05

Ei tuossa kyllä ole... kummassakaan avaimessa. Äh... tietty on mahdollista että tuossa on vain alkuperäinen hälytinjärjestelmä, mutta ajonesto puuttuu.

Pekka
ffp jäsen
Viestit: 2188
Liittynyt: 16.7.2003 21:28

ViestiKirjoittaja Pekka » 1.11.2010 11:13

Kyllä siinä orkkis hälyssä on käynnistyksenesto. Ei oo tuo ikäisessä sirua avaimessa.

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 1.11.2010 11:18

Eli käynnistyksenesto on päällä aina kun hälytystä ei ole kytketty pois päältä?

Lisäksi tuossa on sellainen ominaisuus että jos avaa ovet kaukosäätimellä, se lukitsee ne uudelleen ~2 minuutin päästä ellei avainta ole laitettu virtalukkoon ja virtoja käytetty päällä. Virtojen ei siis tarvitse olla päällä, riittää että avain on ollut sytytysvirta-asennossa, sen jälkeen ovet pysyy auki siihen asti että ne laitetaan lukkoon. Sinänsä ihan jees -systeemi siltä varalta että autolla käydessään ei muistakaan laittaa ovia lukkoon, mutta onhan tuossa melkoinen failaamisen riski. Onneksi ei ole kuin kerran jääneet avaimet penkille ovien imaistessa itsensä lukkoon ja silloin oli ikkuna auki :D


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 36 vierailijaa