Octavia II, 1.9 TDi vm. 2005

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

apche
-
Viestit: 121
Liittynyt: 17.6.2009 13:37

Octavia II, 1.9 TDi vm. 2005

ViestiKirjoittaja apche » 31.10.2010 8:14

Tulipa vaihdettua Passatti muutaman vuoden uudempaan pirkkavolkkariin. Nyt olisi muutama kysymys tästä ocusta.

1. Autossa on täydellinen huoltokirja, mutta siinä ei ole mitään mainintaa ilmastoinnin huolloista. Onko tosi että 5 vuotta vanhassa autossa ei ole koskaan huollettu ilmastointia? Vai sisältyykö tuo johonkin huolto-ohjelman mukaiseen huoltoon?

2. Näyttäis olevan long-life öljynvaihtoväli ja haluaisin siirtyä lyhempään vaihtoväliin. Mitä öljyä tuossa kannattaa käyttää? Nyt on vasta vaihdetut Castrol SLX Longlife II 0W-30.

3. Mulla jäi 3B pasuunasta vag-com kaapeli. Sopiiko tuo suoraan skeidaan? Missä on liitin?

4. Jakohihna pitäisi vaihtaa vajaa 20tkm päästä, eli 240tkm:ssa. Mitä tuolle huollolle tulee hintaa? Vesipumppu ja kiristinrulla kannattaa ilmeisesti vaihdattaa samalla? Muuta huomioitavaa?

apche
-
Viestit: 121
Liittynyt: 17.6.2009 13:37

ViestiKirjoittaja apche » 31.10.2010 8:49

5. Niin ja mites nuo xenon valot. Auto on Elegance malli ja siinä ilmeisesti vakiona jonkilaiset xenonit lähivaloissa? Tuohon on kuitenkin jälkiasennettu ilmeisesti myös pitkille valoille xenonit. Semmoset hid ballast mokkulat löytyy tuolta pellin alta, selvästi jälkikäteen asennettu. Mitä noista katsastuksessa sanotaan? Auton kun käynnistää, niin varoittaa palaneesta polttimosta ja sitten kun pitkiä käyttää päällä niin varoitusvalo sammuu...

*Patu*
-
Viestit: 385
Liittynyt: 22.8.2006 7:35

ViestiKirjoittaja *Patu* » 31.10.2010 10:20

No noista Xenoneista sen verran että xenonit jotka on asennettu pitkien tilalle voit joutua katsastuksessa repimään pois jos katsastusmies on tarkka. Nuo Octavian umpiot kun ei ole tyyppihyväksytty Bi-Xenoneille eli että olis xenonit lyhkäsissä ja pitkissä molemmissa.

*Patu*
-
Viestit: 385
Liittynyt: 22.8.2006 7:35

ViestiKirjoittaja *Patu* » 31.10.2010 10:27

1. Ei välttämättä sisälly huoltoihin

2. Teboil Diamond Diesel 5W40, täyttää VW 505.00 ja 505.01 luokitukset.

3.Ratin alla siellä muovissa, näin ainakin mun Skodassa. Jos autosi ei ole CAN-väylällä niin uskon että sama piuha ja sama softa käy.

4.Riippuen pajasta tietenkin mutta sellaiset 300-500€ rojuineen, ei kait mitään erikoista huomioitavaa. Jos autoa on viritetty niin itse vaihtaisin ennen kuin 120.tkm tulee täyteen, vaikka 100.tkm kohdalla.

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 31.10.2010 10:33

1. Voi toimia 5w vanhana


2. 505.01 luokitus löydyttävä kuten sanottu, castrol magnatec erinomainen öljy

3.Konepellin avausvivun yläpuolella on se pistoke. Tässähä on täysi Can väylä, eli en tiedä käykö toi piuha mikä pasuunaan? Onhan siinäkin väylätekniikkaa kyllä.

4. Jakopääremontti teetettynä jotain. 400-500, itse kun tekee niin osat maksaa orkkiksena n. 300€. Aivan turha vaihtaa etukäteen kun noi näyttää 120 kohdillakin sellaisilta että vois vielä ajaa 30 tonnia lisää. En suosittele. Stefa ehdottomasti vaihtoon kammen päähän.

5 Taitaa olla inssistäkin osittain kiinni, mutta laittomat on.

Onneksi olkoon hyvän auton ostamisesta :)

apche
-
Viestit: 121
Liittynyt: 17.6.2009 13:37

ViestiKirjoittaja apche » 31.10.2010 12:12

Kiitokset vastauksista :) Loistoautoltahan tuo näin vuorokauden omistuksen ja n. 500km jälkeen tuntuu.

Vag-com kaapeli näyttäis sopivan, passatissakin kun jo oli OBD-II tuo liitäntä. Pitänee nuo vikakoodit varalta lukasta.

Kai sitä pitää keväällä kokeilla onneaan katsastusinssin kanssa noilla xenoneilla. Jospa se ei huomais. Tai sitten jos nuo saa nätisti vaihdettua alkuperäisiksi, niin voihan sen katsastuksen ajaksi tehdä. Ajotietokone väittää että olisi joku polttimo palanut, mutta kun käyttää pitkiä päällä, niin varoitusvalo sammuu.

Onko näissä muuten tarvetta peitellä keulaa talven pakkasilla? Tässä kun ei ikävä kyllä ole webastoa. Lohkolämppäri kyllä löytyy, mutta sisäpistoketta en löytänyt...

Moottorinalusmuovi/pohjapanssarikin tuosta puuttuu. Kannattaisiko semmoinen laittaa?

apche
-
Viestit: 121
Liittynyt: 17.6.2009 13:37

ViestiKirjoittaja apche » 31.10.2010 12:38

Niin ja mikä on se nakutus joka kuuluu jostain etupenkkien alta tai koelaudasta? Kuuluu tasaisesti lähes aina kun on virta päällä tai auto käynnissä.

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 31.10.2010 19:30

Alunperinhän noissa muovi on koneenalla tai pelti, onkohan jäänyt johonkin?

Climatronicin läpät kun sopeuttaa niin loppuu toi tikitys. Ei vakavaa missään nimessä. Läpät hakkaa rajoittimien yli.

sik
-
Viestit: 610
Liittynyt: 22.4.2004 0:57

ViestiKirjoittaja sik » 31.10.2010 22:22

Slamit myy teräksistä pohjapanssaria. Suosittelen ehdottomasti sen asentamista (jos autoa ei ole rajusti madallettu). Se panssari suojaa öljypohjaa, estää kivien ja lumen joutumisen moottoritilaan ja sitäkautta muilta vaurioilta.

*Patu*
-
Viestit: 385
Liittynyt: 22.8.2006 7:35

ViestiKirjoittaja *Patu* » 1.11.2010 6:36

No mun mielestä pohjapanssari kannattaa olla varsinkin jos on reilusti madallettu auto. Lisäksi pohjapanssarin paikallaan olo varmasti nopeuttaa jonkin verran koneen lämpeämistä pakkasilla ja vaimentaa hieman tuota koneen käyntiääntä.

sik
-
Viestit: 610
Liittynyt: 22.4.2004 0:57

ViestiKirjoittaja sik » 1.11.2010 9:10

^Juuri näin, mutta se panssari tulee alemmaksi kuin alkuperäinen muovi, joten reilusti madalletussa autossa raapii maata. Mainittu muistaakseni myös Slamitin sivuilla

apche
-
Viestit: 121
Liittynyt: 17.6.2009 13:37

ViestiKirjoittaja apche » 2.11.2010 20:07

Täytynee tuo panssari laittaa hankintaan. Näyttäis noita olevan hajottamoilla kaupan suht edullisesti.

Kannattaako tuossa keulaan laittaa suojaa? Tai oikeastaan, onko siitä haittaa jos sydäntalvella peittää keulan? Lämpenis varmasti paremmin.

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 2.11.2010 21:10

Kyllä sen keulan saa peittää. Ja suotavaa olis.

*Patu*
-
Viestit: 385
Liittynyt: 22.8.2006 7:35

ViestiKirjoittaja *Patu* » 2.11.2010 22:17

joo ei lämpee edes kunnolla vaikka pakkasta olis vaan 5 astetta. Superskodalta saa siihen tarkoitetuja keulapeittoja (muovia).

apche
-
Viestit: 121
Liittynyt: 17.6.2009 13:37

ViestiKirjoittaja apche » 3.11.2010 21:54

Ja vielä jatkuu..

Eli näyttäis olevan ovenkarmeista maalit kulunut pois. googlettelun perusteella olisi valmistusvirhe, eli ovien tiivisteet hankaa karmeista maalin pois ja jotkut saaneet noita jopa 5v vanhaan skodaan takuuseen. Onko täällä kokemuksia moisesta?

apche
-
Viestit: 121
Liittynyt: 17.6.2009 13:37

ViestiKirjoittaja apche » 19.11.2010 19:44

Eli tiivisteet sain takuuseen, maalaus omaan piikkiin :(

Sitten taas uusi kysymys. Kuinka tarpeellinen kapistus se on tuo polttoaineen jäähdytin tuolla pohjassa? Se kun on jotain syystä ohitettu tästä. Talvella varmaan hyväkin asia, mutta lämpeneekö polttoaineet kesällä liiaksi ilman tuota jäähdytintä?

sik
-
Viestit: 610
Liittynyt: 22.4.2004 0:57

ViestiKirjoittaja sik » 19.11.2010 21:54

Kyllä se cooleri ihan tarpeellinen on, koska pumpparissa polttoainelinjat menee kannen sisällä ja kuumentaa löpön. Se jäähdytin on paluulinjassa. Kieltämättä aika riskialttiissa paikassa sijaitsee se jäähdytin.
Viimeksi muokannut sik, 19.11.2010 21:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Aje
-
Viestit: 240
Liittynyt: 27.5.2006 13:45
Viesti:

ViestiKirjoittaja Aje » 19.11.2010 21:55

Omasta `04 puolella käyttöönotetusta maalattiin karmit, helmat ja ovien sinkkirakkulat pois
tehtaan laskulla kuluneena kesänä.

Tuolla jotain juttua aiheesta:
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=1791.0

-JP-
-
Viestit: 648
Liittynyt: 20.3.2005 16:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja -JP- » 20.11.2010 9:57

Omasta `04 puolella käyttöönotetusta maalattiin karmit, helmat ja ovien sinkkirakkulat pois
tehtaan laskulla kuluneena kesänä.

Edellyttääkö tehtaan piikkiin meneminen täydellistä merkkiliikkeen huoltokirjaa?


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa