Octavia II, 1.9 TDi vm. 2005
Valvoja: ffp jäsenet
Octavia II, 1.9 TDi vm. 2005
Tulipa vaihdettua Passatti muutaman vuoden uudempaan pirkkavolkkariin. Nyt olisi muutama kysymys tästä ocusta.
1. Autossa on täydellinen huoltokirja, mutta siinä ei ole mitään mainintaa ilmastoinnin huolloista. Onko tosi että 5 vuotta vanhassa autossa ei ole koskaan huollettu ilmastointia? Vai sisältyykö tuo johonkin huolto-ohjelman mukaiseen huoltoon?
2. Näyttäis olevan long-life öljynvaihtoväli ja haluaisin siirtyä lyhempään vaihtoväliin. Mitä öljyä tuossa kannattaa käyttää? Nyt on vasta vaihdetut Castrol SLX Longlife II 0W-30.
3. Mulla jäi 3B pasuunasta vag-com kaapeli. Sopiiko tuo suoraan skeidaan? Missä on liitin?
4. Jakohihna pitäisi vaihtaa vajaa 20tkm päästä, eli 240tkm:ssa. Mitä tuolle huollolle tulee hintaa? Vesipumppu ja kiristinrulla kannattaa ilmeisesti vaihdattaa samalla? Muuta huomioitavaa?
1. Autossa on täydellinen huoltokirja, mutta siinä ei ole mitään mainintaa ilmastoinnin huolloista. Onko tosi että 5 vuotta vanhassa autossa ei ole koskaan huollettu ilmastointia? Vai sisältyykö tuo johonkin huolto-ohjelman mukaiseen huoltoon?
2. Näyttäis olevan long-life öljynvaihtoväli ja haluaisin siirtyä lyhempään vaihtoväliin. Mitä öljyä tuossa kannattaa käyttää? Nyt on vasta vaihdetut Castrol SLX Longlife II 0W-30.
3. Mulla jäi 3B pasuunasta vag-com kaapeli. Sopiiko tuo suoraan skeidaan? Missä on liitin?
4. Jakohihna pitäisi vaihtaa vajaa 20tkm päästä, eli 240tkm:ssa. Mitä tuolle huollolle tulee hintaa? Vesipumppu ja kiristinrulla kannattaa ilmeisesti vaihdattaa samalla? Muuta huomioitavaa?
5. Niin ja mites nuo xenon valot. Auto on Elegance malli ja siinä ilmeisesti vakiona jonkilaiset xenonit lähivaloissa? Tuohon on kuitenkin jälkiasennettu ilmeisesti myös pitkille valoille xenonit. Semmoset hid ballast mokkulat löytyy tuolta pellin alta, selvästi jälkikäteen asennettu. Mitä noista katsastuksessa sanotaan? Auton kun käynnistää, niin varoittaa palaneesta polttimosta ja sitten kun pitkiä käyttää päällä niin varoitusvalo sammuu...
1. Ei välttämättä sisälly huoltoihin
2. Teboil Diamond Diesel 5W40, täyttää VW 505.00 ja 505.01 luokitukset.
3.Ratin alla siellä muovissa, näin ainakin mun Skodassa. Jos autosi ei ole CAN-väylällä niin uskon että sama piuha ja sama softa käy.
4.Riippuen pajasta tietenkin mutta sellaiset 300-500€ rojuineen, ei kait mitään erikoista huomioitavaa. Jos autoa on viritetty niin itse vaihtaisin ennen kuin 120.tkm tulee täyteen, vaikka 100.tkm kohdalla.
2. Teboil Diamond Diesel 5W40, täyttää VW 505.00 ja 505.01 luokitukset.
3.Ratin alla siellä muovissa, näin ainakin mun Skodassa. Jos autosi ei ole CAN-väylällä niin uskon että sama piuha ja sama softa käy.
4.Riippuen pajasta tietenkin mutta sellaiset 300-500€ rojuineen, ei kait mitään erikoista huomioitavaa. Jos autoa on viritetty niin itse vaihtaisin ennen kuin 120.tkm tulee täyteen, vaikka 100.tkm kohdalla.
1. Voi toimia 5w vanhana
2. 505.01 luokitus löydyttävä kuten sanottu, castrol magnatec erinomainen öljy
3.Konepellin avausvivun yläpuolella on se pistoke. Tässähä on täysi Can väylä, eli en tiedä käykö toi piuha mikä pasuunaan? Onhan siinäkin väylätekniikkaa kyllä.
4. Jakopääremontti teetettynä jotain. 400-500, itse kun tekee niin osat maksaa orkkiksena n. 300€. Aivan turha vaihtaa etukäteen kun noi näyttää 120 kohdillakin sellaisilta että vois vielä ajaa 30 tonnia lisää. En suosittele. Stefa ehdottomasti vaihtoon kammen päähän.
5 Taitaa olla inssistäkin osittain kiinni, mutta laittomat on.
Onneksi olkoon hyvän auton ostamisesta :)
2. 505.01 luokitus löydyttävä kuten sanottu, castrol magnatec erinomainen öljy
3.Konepellin avausvivun yläpuolella on se pistoke. Tässähä on täysi Can väylä, eli en tiedä käykö toi piuha mikä pasuunaan? Onhan siinäkin väylätekniikkaa kyllä.
4. Jakopääremontti teetettynä jotain. 400-500, itse kun tekee niin osat maksaa orkkiksena n. 300€. Aivan turha vaihtaa etukäteen kun noi näyttää 120 kohdillakin sellaisilta että vois vielä ajaa 30 tonnia lisää. En suosittele. Stefa ehdottomasti vaihtoon kammen päähän.
5 Taitaa olla inssistäkin osittain kiinni, mutta laittomat on.
Onneksi olkoon hyvän auton ostamisesta :)
Kiitokset vastauksista :) Loistoautoltahan tuo näin vuorokauden omistuksen ja n. 500km jälkeen tuntuu.
Vag-com kaapeli näyttäis sopivan, passatissakin kun jo oli OBD-II tuo liitäntä. Pitänee nuo vikakoodit varalta lukasta.
Kai sitä pitää keväällä kokeilla onneaan katsastusinssin kanssa noilla xenoneilla. Jospa se ei huomais. Tai sitten jos nuo saa nätisti vaihdettua alkuperäisiksi, niin voihan sen katsastuksen ajaksi tehdä. Ajotietokone väittää että olisi joku polttimo palanut, mutta kun käyttää pitkiä päällä, niin varoitusvalo sammuu.
Onko näissä muuten tarvetta peitellä keulaa talven pakkasilla? Tässä kun ei ikävä kyllä ole webastoa. Lohkolämppäri kyllä löytyy, mutta sisäpistoketta en löytänyt...
Moottorinalusmuovi/pohjapanssarikin tuosta puuttuu. Kannattaisiko semmoinen laittaa?
Vag-com kaapeli näyttäis sopivan, passatissakin kun jo oli OBD-II tuo liitäntä. Pitänee nuo vikakoodit varalta lukasta.
Kai sitä pitää keväällä kokeilla onneaan katsastusinssin kanssa noilla xenoneilla. Jospa se ei huomais. Tai sitten jos nuo saa nätisti vaihdettua alkuperäisiksi, niin voihan sen katsastuksen ajaksi tehdä. Ajotietokone väittää että olisi joku polttimo palanut, mutta kun käyttää pitkiä päällä, niin varoitusvalo sammuu.
Onko näissä muuten tarvetta peitellä keulaa talven pakkasilla? Tässä kun ei ikävä kyllä ole webastoa. Lohkolämppäri kyllä löytyy, mutta sisäpistoketta en löytänyt...
Moottorinalusmuovi/pohjapanssarikin tuosta puuttuu. Kannattaisiko semmoinen laittaa?
Eli tiivisteet sain takuuseen, maalaus omaan piikkiin :(
Sitten taas uusi kysymys. Kuinka tarpeellinen kapistus se on tuo polttoaineen jäähdytin tuolla pohjassa? Se kun on jotain syystä ohitettu tästä. Talvella varmaan hyväkin asia, mutta lämpeneekö polttoaineet kesällä liiaksi ilman tuota jäähdytintä?
Sitten taas uusi kysymys. Kuinka tarpeellinen kapistus se on tuo polttoaineen jäähdytin tuolla pohjassa? Se kun on jotain syystä ohitettu tästä. Talvella varmaan hyväkin asia, mutta lämpeneekö polttoaineet kesällä liiaksi ilman tuota jäähdytintä?
Kyllä se cooleri ihan tarpeellinen on, koska pumpparissa polttoainelinjat menee kannen sisällä ja kuumentaa löpön. Se jäähdytin on paluulinjassa. Kieltämättä aika riskialttiissa paikassa sijaitsee se jäähdytin.
Viimeksi muokannut sik, 19.11.2010 21:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Omasta `04 puolella käyttöönotetusta maalattiin karmit, helmat ja ovien sinkkirakkulat pois
tehtaan laskulla kuluneena kesänä.
Tuolla jotain juttua aiheesta:
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=1791.0
tehtaan laskulla kuluneena kesänä.
Tuolla jotain juttua aiheesta:
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=1791.0
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 36 vierailijaa