Golf 3 1.8 -95 sammuu heti startin jälkeen
Valvoja: ffp jäsenet
Golf 3 1.8 -95 sammuu heti startin jälkeen
Tervehdys,
kyseinen laite temppuili äsken käynnistymisen kanssa. Lähtee kyllä käyntiin, mutta sammuu saman tien. Kokeilin monta kertaa. No ajattelin, että ajonesto ei tunnista kaukosäätöavaimesta sirua ja kokeilin orkkisavainta, tuloksetta. Vähän ajan päästä kokeilin uudestaan ja hyvin lähti käyntiin, kummallakin avaimella. Kone oli kylmä.
Missäs mahtaa vika olla? Todella ilkeä kun saa joka startilla miettiä, että lähteekö. Kiitokset jo etukäteen.
kyseinen laite temppuili äsken käynnistymisen kanssa. Lähtee kyllä käyntiin, mutta sammuu saman tien. Kokeilin monta kertaa. No ajattelin, että ajonesto ei tunnista kaukosäätöavaimesta sirua ja kokeilin orkkisavainta, tuloksetta. Vähän ajan päästä kokeilin uudestaan ja hyvin lähti käyntiin, kummallakin avaimella. Kone oli kylmä.
Missäs mahtaa vika olla? Todella ilkeä kun saa joka startilla miettiä, että lähteekö. Kiitokset jo etukäteen.
Voiko ajoneston tunnistin toimia jotenkin normaalia heikommin, kun tuon kaukosäätöavaimenkin kanssa oli aluksi ongelmia ennen kuin sain sirun istutettua sopivaan kohtaan avainta.
Toisaalta, jos vika on avaimessa niin pitäisi lähteä orkkisavaimella ongelmitta. Vai onko tuossa joku aika, joka pitää odottaa epäonnistuneen tunnistuksen jälkeen että suostuu taas starttaamaan?
Toisaalta, jos vika on avaimessa niin pitäisi lähteä orkkisavaimella ongelmitta. Vai onko tuossa joku aika, joka pitää odottaa epäonnistuneen tunnistuksen jälkeen että suostuu taas starttaamaan?
ajonestolaitteen lukupuola taitaa olla rikki. Entisessä golfissa alkoi tuo temppuilemaan, ensin ei toinen avain tahtonut toimia, parani hetkeksi kun otti vähemmän käytetyn avaimen käyttöön. Mutta lopulta täytyi käydä marmoritiskiltä hakemassa uusi lukupuola, hieman alle 70 e taisi maksaa. Suht helppo vaihtaa, se liitin vaan oli vähän hankalassa paikassa. Pitäisi silti onnistua mikäli ei ole lapion kokoiset kämmenet.
-
- -
- Viestit: 256
- Liittynyt: 23.7.2003 8:14
-
- -
- Viestit: 158
- Liittynyt: 29.12.2010 5:41
Äsken luettiin kaverin kanssa koodit:
Sytkävirroilla:
00515 camshaft position (hall) sensor
17978 engine start block by immoblizer
Koneen käydessä:
Ei vikakoodeja
Tuon nokan tunnistinkoodin varmaan antaa ihan vain koska kone ei pyöri. Kuinka on tuon ajoneston koodin kanssa?
Käynnistyksen kanssa tuo temppuili viimeksi eilen kun lounaalle lähdin, ei startannut ensimmäisellä yrittämällä. Toisella hyrähti normaalisti.
Sytkävirroilla:
00515 camshaft position (hall) sensor
17978 engine start block by immoblizer
Koneen käydessä:
Ei vikakoodeja
Tuon nokan tunnistinkoodin varmaan antaa ihan vain koska kone ei pyöri. Kuinka on tuon ajoneston koodin kanssa?
Käynnistyksen kanssa tuo temppuili viimeksi eilen kun lounaalle lähdin, ei startannut ensimmäisellä yrittämällä. Toisella hyrähti normaalisti.
Kiitos vinkistä. Pitääpä repiä valokatkaisijaa pois edestä ja käydä juotokset läpi.
Mitä Rosstech:n sivuja lueskelin juuri niin tuolle avainsirun tunnistukselle pitäisi olla oma koodi:
01176 - Key: Signal too Low
Löytyy yksi siruton avain niin voisi vielä kokeilla sillä pyörittää konetta ja katsoa jääkö jotain koodia muistiin...
Mitä Rosstech:n sivuja lueskelin juuri niin tuolle avainsirun tunnistukselle pitäisi olla oma koodi:
01176 - Key: Signal too Low
Löytyy yksi siruton avain niin voisi vielä kokeilla sillä pyörittää konetta ja katsoa jääkö jotain koodia muistiin...
Tässä ei tainnut olla tehdasasenteista hälytintä, joten siellä katkaisijan takana ei tietääkseni ole mitään purkkia.
Ajoneston purkki löytyy juurikin ratin oikealta puolelta. Näkee kun menee selälteen makaamaan pää polkimiin sotkeutuneena ja katsoo ylöspäin kojetaulun alle. Aika arse homma irrottaa ja laittaa takas... Kiinnitys on totetutettu kahdella ristipää ruuvilla, ja muistaakseni sinne ei mahdu oikeen mikään ruuvari väliin. Itse käytin pientä räikkää ja siinä ristipäätä.
Ajoneston purkki löytyy juurikin ratin oikealta puolelta. Näkee kun menee selälteen makaamaan pää polkimiin sotkeutuneena ja katsoo ylöspäin kojetaulun alle. Aika arse homma irrottaa ja laittaa takas... Kiinnitys on totetutettu kahdella ristipää ruuvilla, ja muistaakseni sinne ei mahdu oikeen mikään ruuvari väliin. Itse käytin pientä räikkää ja siinä ristipäätä.
En ole kuullut että tuossa boxissa olisi juotos onkelmia ollut. Siinä hälyttimellä varustetussa joka minullakin on, niin siinä on ollut noita ongelmia. Mutta tokihan kaikki on mahdollista. Jos se ajonesto boxi on kyykännyt, niin kannattaa etsiä käytettynä uusi boxi, lukija ja samaan settiin kuuluvat avaimet. Jos vaihdat pelkän boxin niin menee avainten ohjelmoimiseksi. Eli jos saa ne avaimet "uuden" setin mukaan, niin niistä uusista avaimista voi vaihtaa ne tunnistin sirut vanhoihin avaimiin.
Nappasin tuon tupakkiaskin kokoisen laatikon irti autosta, melko helposti lähti. Isot juotokset kävin kolvilla äsken läpi, pintaliitoksiin ei oikein parane omalla kalustolla sekaantua. Piirilevyn alapuolella on sen näköistä, että kosteutta on hiukan saanut.
Ajattelin vielä kontaktinpuhdistusaineella putsata piirilevyn sekä liittimet ja lyödä kiinni tuon. Sitten vaan toivomaan, että auttaisi.
Ajattelin vielä kontaktinpuhdistusaineella putsata piirilevyn sekä liittimet ja lyödä kiinni tuon. Sitten vaan toivomaan, että auttaisi.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa