Aluvanteiden maalauksesta.
Valvoja: ffp jäsenet
Aluvanteiden maalauksesta.
Olihan tuola jo aiheesta mutta pieniä tarkennuksia tarvisi.
Kun pinta on ok maalissa vielä, mutta värinvaihto mielessä, NIIN käykö pohjiksi perus-primeri? Ja kuinkas tuo pintaväri jos valkoista haluaa? Ruisku-vehkeet löytyy. Onko jollain tiedossa joku normaali vanteisiin sopiva valkoinen väri? Esim Compomotiven valkoisen sävy/koodi?
Pulverimaalaus varmaan liian arvokas kälyysiin kieroihin Melbereihin..
Kun pinta on ok maalissa vielä, mutta värinvaihto mielessä, NIIN käykö pohjiksi perus-primeri? Ja kuinkas tuo pintaväri jos valkoista haluaa? Ruisku-vehkeet löytyy. Onko jollain tiedossa joku normaali vanteisiin sopiva valkoinen väri? Esim Compomotiven valkoisen sävy/koodi?
Pulverimaalaus varmaan liian arvokas kälyysiin kieroihin Melbereihin..
Eikös pulverointi/jauhemaalaus vaatisi vanhojen maalien poistoa? Ei nuota vanteita kannata täydellisesti ruveta tekemään.. Pari vannetta on jo oikaistavana niin se taitaa maksaa jo enemmän mitä noihin kannattaa uhrata. Ja jos joutuu lämmittämään oikaisussa niin joutuu melko varmasti maalaamaankin. Samalla ajattelin tuota värin vaihtoa.(Hopea>Valkoinen)
Ei nuo tarvii ees pohjamaalia, jos on ehjä maali. Vikapaikkoihin jotain korroosionestoo jonka päälle voi suoraan maalata. Hiot vaan 500 ensin sileäks ja karheaksi ilman että menee puhki. Tuo compomotiven valkee on tosi kirkas, oisko uusien audien ibis white aika lähellä. Maalikaupasta kyllä löytyy varmasti sopiva valkee. Akryylillä nuo kannattaa tuohon tyyliin tehä, jos on ruiskun käyttöön mahdollisuus.
Ei tuo pulverimaalaus nykyään kallista ole ja värejäkin löytyy reilusti.
Vanhan maalin poiston se kyllä vaatii mutta kestääkin kyllä paljon paremmin kun tavallinen maali.
10 vuotta oli ex mersus kesäalut jotka pulverilla maalautin, ei ollu kolhuja tms maalivikaa.
Aika surkea on nykyään aluvanteiden maali, ostin tuossa aven talvirenkaille alession perus puolavanteet todella ruosteisten peltivanteiden tilalle.
Noissakin oli hapettumia taustapuolella mutta putsasin enimmät ja hopeaa päälle.
Jos sitten joskus viittis ottaa kumit pois päältä ja pulverimaalauttaa, se kun onnistuu töiden kautta edullisesti :)
Just lähti terassin portti maalaukseen,valkoiseksi.
Vanhan maalin poiston se kyllä vaatii mutta kestääkin kyllä paljon paremmin kun tavallinen maali.
10 vuotta oli ex mersus kesäalut jotka pulverilla maalautin, ei ollu kolhuja tms maalivikaa.
Aika surkea on nykyään aluvanteiden maali, ostin tuossa aven talvirenkaille alession perus puolavanteet todella ruosteisten peltivanteiden tilalle.
Noissakin oli hapettumia taustapuolella mutta putsasin enimmät ja hopeaa päälle.
Jos sitten joskus viittis ottaa kumit pois päältä ja pulverimaalauttaa, se kun onnistuu töiden kautta edullisesti :)
Just lähti terassin portti maalaukseen,valkoiseksi.
Aika surkea on nykyään aluvanteiden maali, ostin tuossa aven talvirenkaille alession perus puolavanteet
Ei kannata yleistää, kun olet ostanut romualumiinista tehdyt vanteet, mitkä on maalattu todella huonolla maalilla :D Kumiliikkeessä kaveri töissä, niin kuulemma selkeästi nuo ovat huonointa laatua mitä rahalla saa, maalin pysymisen ja happamisen osalta.
No ei nuo nyt ainoat vanteet ole mitä mulla on ollu, aika nopeasti näyttää velipojan a8 replicatkin hapettuvan vaikka vaan kesäkäytössä ovat olleet.
Ex volsun fondmetal vanteet oli maalattu hopealla vaan etupuolelta, takaosa oli pohjamaalissa eli ei hyvä sekään.
Toiset haukkuu tsw:n vanteita, toiset taas alessiota/melberiä/ats/biltema niin tiedä nyt sitten mitkä on hyviä.
Eiköhän noi kaikki tehdä nykypäivänä jossakin vinkuintiassa ja rahat pois kansalta joka "laatua" ostaa.
Nokia....made in hungary....
Ex volsun fondmetal vanteet oli maalattu hopealla vaan etupuolelta, takaosa oli pohjamaalissa eli ei hyvä sekään.
Toiset haukkuu tsw:n vanteita, toiset taas alessiota/melberiä/ats/biltema niin tiedä nyt sitten mitkä on hyviä.
Eiköhän noi kaikki tehdä nykypäivänä jossakin vinkuintiassa ja rahat pois kansalta joka "laatua" ostaa.
Nokia....made in hungary....
Nuo nyt ovat varmaan halppisvanteista kaikkein huonolaatuisimmat. Lakkapinta noissa on todella ohut, kivenikemän kautta pääsee kosteus nopeasti tekemään tuhojaan.aika nopeasti näyttää velipojan a8 replicatkin hapettuvan vaikka vaan kesäkäytössä ovat olleet
L-Weldilla aikanaan kävi yksi tuollainen vanne oikaistavana. Takaisin tullessa saatteena oli, että kannattaa kiertää montut, ei kestä kolhuja.
No 3 kesää on noilla vaasan montut koluttu ja ainakin vielä ovat suorat ja harvinaisen vähän painojakin.
Golffin 15" sai 1 kesässä rullalle.
Kyllä se on pojat niin että sama paska eri paketissa, naapurin serkun veljen naapurin kummisedän liike edustaa määrättyjä merkkejäja nehän ne sitten parhaat on.
Golffin 15" sai 1 kesässä rullalle.
Kyllä se on pojat niin että sama paska eri paketissa, naapurin serkun veljen naapurin kummisedän liike edustaa määrättyjä merkkejäja nehän ne sitten parhaat on.
Valitettava tosiasia on että nuo halvimmat valurautavanteet ei maalauksen osalta kestä talviolosuhteíta. Tämä fakta kun on tullut pestyä ja myllytettyä jonkinverran autoja niin halpisvanteiden lakka kun menee rikki niin kesii isolta aluellta kun oem-vanteiden ja laadukkaiden esim. BBS:ien maali-/lakkapinta kestää ihan eri malliin.
Kesäkäytössä halpikset tuntuu kestävän jotenkuten.
Kesäkäytössä halpikset tuntuu kestävän jotenkuten.
Olisi tarkoitus saada noihin BBS CH -vanteisiin uusi väri ensi kesäksi, joku mattamusta / tummanharmaa tms. Vanteet ovat aika hyvässä kunnossa, pari pientä jälkeä vain.
Mikähän olisi järkevä työjärjestys, riittääkö vanteiden puhdistus, vanhan maalin mattaus esim. karhunkielellä ja automaalia päälle ?
Mikähän olisi järkevä työjärjestys, riittääkö vanteiden puhdistus, vanhan maalin mattaus esim. karhunkielellä ja automaalia päälle ?
Eipä tullutkaan valkoista laitettua. Vanteet paljastui oikomisessa niin huonosti maalatuiksi että olisi pitänyt poistaa kaikki maalit jos olisi hyvää halunnut. Ja kaikkien vanteiden suoruudesta ei vielä ole täyttä varmuutta.
Kaksi näyttää suorilta ja kaksi oli oiottuna joista toisessa oli 11mm heitto ja toisessa 4mm. Nyt 11mm muuttui 0,20 milliin ja 4mm pystyi yhteen milliin. Vannetta oli joutunut lämmittämään ja hitsaamaan joten maalaus ja pieni metallikittaus oli pakollinen. Tässä lopputulos akryylimaalilla, -lakalla ja pohjiksi happomaali. Kaikki paukkupullosta.
(todella laadukas "kamera"puhelimen tuotos)
Tavoite oli että tulisi parempi kuin ostaessa ja tämä riitti ja toteutui. Näin mennään tämä talvi ja jos vanteet osoittautuu toimiviksi voisi kesällä värinvaihtoa miettiä...
Kaksi näyttää suorilta ja kaksi oli oiottuna joista toisessa oli 11mm heitto ja toisessa 4mm. Nyt 11mm muuttui 0,20 milliin ja 4mm pystyi yhteen milliin. Vannetta oli joutunut lämmittämään ja hitsaamaan joten maalaus ja pieni metallikittaus oli pakollinen. Tässä lopputulos akryylimaalilla, -lakalla ja pohjiksi happomaali. Kaikki paukkupullosta.
(todella laadukas "kamera"puhelimen tuotos)

Tavoite oli että tulisi parempi kuin ostaessa ja tämä riitti ja toteutui. Näin mennään tämä talvi ja jos vanteet osoittautuu toimiviksi voisi kesällä värinvaihtoa miettiä...
Joskus olen ryhtynyt VW/Audi OEM Ronaleista poistelemaan maaleja. Voin kertoa, että homma on erittäin työläs. Kirkaan alumiinipinnan päällä oleva lakka irtoaa vielä helposti, mutta maalia on niin monta kerrosta, että meinaa tulla itku maaleja irrotellessa. Tuollaisen homman noin kuukausi sitten viimeksi tehneenä.
Oma suositukseni on noihin, että orkoset tasoitellaan pakkelilla, hiotaan mataksi, maalataan ja lakataan.
Oma suositukseni on noihin, että orkoset tasoitellaan pakkelilla, hiotaan mataksi, maalataan ja lakataan.
Jarkko: osta kunnon lakkaa eläkä niitä pilipaleja, saat kiiltoa.
Lukkari: kuinkas irrotat vanhan pinnan pois?
Huomenna nähdään kuinka tulee kiiltoa vai onko pelkästään huhupuhetta.. Ats:t nimittäin sai uuden pinnan. Pohjaksi happomaalia, päälle kilikalipurkissa olevaa vesiohenteista deeb blackia ja päälle sitten tuo 2k lakka.
Lukkari: kuinkas irrotat vanhan pinnan pois?
Huomenna nähdään kuinka tulee kiiltoa vai onko pelkästään huhupuhetta.. Ats:t nimittäin sai uuden pinnan. Pohjaksi happomaalia, päälle kilikalipurkissa olevaa vesiohenteista deeb blackia ja päälle sitten tuo 2k lakka.
Ei mitään nitromors-tyyppisiä tahnoja maalinpoistoon.. BBS RK2 keskiöitä fiksatessa huomasin, että nuo geelimäiset myrkyt ei mahtaneet laatuvanteen lakkapinnalle yhtään mitään..
Itse hitsasin "vadin" johon vanne juuri sopii ja tätä myrkkyä siihen: http://www.algolchemicals.fi/tuotelista ... e=10961567
Perus "alessiot" ovat vartin liotuksen jälkeen täysin puhtaat, kaikesta muusta paitsi metallista.. BBS vaatii hiukan useamman liotuksen täydelliseen tulokseen..
Itse olen noilla geelimäisillä maalinpoistoaineilla yhden mp-vanteen putsannut ja se on Stripper-100 liotukseen verrattuna aivan toivotonta nysväämistä..
Sitä en tiedä kuinka vaikea sitä on saada yksityiskäyttöön?
Itse hitsasin "vadin" johon vanne juuri sopii ja tätä myrkkyä siihen: http://www.algolchemicals.fi/tuotelista ... e=10961567
Perus "alessiot" ovat vartin liotuksen jälkeen täysin puhtaat, kaikesta muusta paitsi metallista.. BBS vaatii hiukan useamman liotuksen täydelliseen tulokseen..
Itse olen noilla geelimäisillä maalinpoistoaineilla yhden mp-vanteen putsannut ja se on Stripper-100 liotukseen verrattuna aivan toivotonta nysväämistä..
Sitä en tiedä kuinka vaikea sitä on saada yksityiskäyttöön?
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot] ja 31 vierailijaa