IV golfin käsijarrun säätö/toimimattomuus
Valvoja: ffp jäsenet
IV golfin käsijarrun säätö/toimimattomuus
Eli käyttöjarru tuntuis toimivan ku jarrutellessa molemmat takalevyt lämpenee. Mutta käkkäri ei pidä kuin vasemmalla puolella, toisella puolella ei pidä mitään ainakaan soratiellä testaillessa. Sen verran purin käsijarrun ympäriltä että oikean puoleinen vaijeri on paljon pitemmällä kuin vasen ja näin ollen se osa jossa vaijerit on kiinni on aivan vinksallaan. Molemmat vaijerit kuitenkin kiristyvät. Mistäs tuota nyt lähtee tutkimaan.
Kokeile nyt ensin niin että irroitat vaijerin satulasta ja väännät kääntövipua sopivalla työkalulla. Jos jarru toimii ja kääntövipu palautuu takaisin, heität mäjelle vanhat ja laitat uudet vaijerit. Säädä vaijerit niin että kahva nousee 5-7 naksahdusta ja palauttaa myös kunnolla eli se satulassa oleva kääntövipu pitää palautua rajoittimeensa.
Äläkä nyt ekaksi lähde satulaa vaihtamaan, nelosgolffin takasatuloissa ja 2/3 golfin vastaavissa ei ole mitään yhteistä.
Äläkä nyt ekaksi lähde satulaa vaihtamaan, nelosgolffin takasatuloissa ja 2/3 golfin vastaavissa ei ole mitään yhteistä.
Helppo vaihtaa ja osta heti molemmille puolille ja säädä ne .
Jos palat joutuu vaihtaa niin sylinterit ei mene sisään kuin pyörittämällä mäntää.
Haulla löytyy lisää.
http://www.ffp-motorsport.com/bb/viewto ... ef36a9cbb2
Jos palat joutuu vaihtaa niin sylinterit ei mene sisään kuin pyörittämällä mäntää.
Haulla löytyy lisää.
http://www.ffp-motorsport.com/bb/viewto ... ef36a9cbb2
Dodii... Auto pukeille vaijerit liikkuu, palaa on molemmilla puolilla. Havainto että toinen satulan käkkäri mekanismi on kokoajan ikäänkuin jarrutus asennossa. Ei muuta kun kahvan luota vaijerit löysiksi. toimimattoman jarrun vaijeri irti kokusta. Mekanismin liikuttelua edestakaisin ja jo rupes tuntoa olemaan. Lisää löysää ja vaijeri takaisin koukkaan ja säätö... nyt taas tuntuis löytyvän. hiekalla päsee komeesti kahvassa;)
Saan auton nosturille tällä viikolla. Vaikka leimasta moitteetta läpi, tekee käkkäri edelleen smaaa. Eli pikku hiljaa hävisi taas oikean pyörän pidot. Ja voisin kuvitella että taas on käsijatrrumekanismin vipu "kiinni" asennossa. Ja tosiaan laahaa ainakin sen verran että liikkeelle lähtiessä huomaa. Miten tuo voi noin yleensä mennä.
Ja vaijerit toimivat niinkuin pitääkin.
Ja vaijerit toimivat niinkuin pitääkin.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Käsijarrumekanismi satulan sisältä jumissa. Korjauksena purku, putsaus ja kasaus uusilla tiivisteillä.
Koita haulla ettiä kakkosgolfin korjauksesta tekstiä. Noissa uudemmissa menee jokseenkin samalla lailla, mutta vähän yksinkertaisemmin.
Näköjään motonetistä saa nelosgolfiinkin jo tiivistesarjaa. Mun tapauksessa tuolla ja tuolla oli hinnan lisäksi eroja valmistaja. Katottiin tiskillä että samat kamat molemmissa...
Koita haulla ettiä kakkosgolfin korjauksesta tekstiä. Noissa uudemmissa menee jokseenkin samalla lailla, mutta vähän yksinkertaisemmin.
Näköjään motonetistä saa nelosgolfiinkin jo tiivistesarjaa. Mun tapauksessa tuolla ja tuolla oli hinnan lisäksi eroja valmistaja. Katottiin tiskillä että samat kamat molemmissa...
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa