Golf 3 2.0 gti 8v -95 Käynnistysongelma
Valvoja: ffp jäsenet
Golf 3 2.0 gti 8v -95 Käynnistysongelma
Onkelmia käynnistämisen kanssa..
Alkoivat jo n. puoli vuotta sitten, autoa käynnistettäessä auto starttaa mutta ei saa "kakkosvirtoja" (ei syty mittaristoon merkkivalot eikä toimi sähkölasit) eli autoa ei saa käyntiin.
Näitä ongelmia siis on vain joskus ja yleensä auton ja valot saa käyntiin hetken odottelun jälkeen (lue muutaman tunnin). Joskus auto käynnistyy jos esim. rattia ja mittaristoa täräytän ja laitan esim. ovet lukkoon ulkoa ja sitten hetkisen päästä kokeilen.
Ongelmia tuntuu ilmaantuvan eniten kuumalla kelillä (ja kun olisi kiire jonnekkin).
Jos joku osaisi neuvoa niin olisin kiitollinen, liekköhän tämä joku ihan perus tyyppivika? En ainakaan pikaisella googletuksella tämmöistä löytänyt eikä täällä foorumeillakaan haulla samanlaisia ongelmia muilla ole ollut.
Alkoivat jo n. puoli vuotta sitten, autoa käynnistettäessä auto starttaa mutta ei saa "kakkosvirtoja" (ei syty mittaristoon merkkivalot eikä toimi sähkölasit) eli autoa ei saa käyntiin.
Näitä ongelmia siis on vain joskus ja yleensä auton ja valot saa käyntiin hetken odottelun jälkeen (lue muutaman tunnin). Joskus auto käynnistyy jos esim. rattia ja mittaristoa täräytän ja laitan esim. ovet lukkoon ulkoa ja sitten hetkisen päästä kokeilen.
Ongelmia tuntuu ilmaantuvan eniten kuumalla kelillä (ja kun olisi kiire jonnekkin).
Jos joku osaisi neuvoa niin olisin kiitollinen, liekköhän tämä joku ihan perus tyyppivika? En ainakaan pikaisella googletuksella tämmöistä löytänyt eikä täällä foorumeillakaan haulla samanlaisia ongelmia muilla ole ollut.
Täällä taistellaan samanlaisen auton kanssa saman vian takia. Uus virtalukonpohja tuntu vaan pahentavan ongelmaa, ite sain ropaamisesta tarpeekseni ja maanantaina auto menee boschille.
E: olis kyl kiva saada jotain vinkkiä että missä vika saattaa olla, ennen kuin rupeen boschin huolloista maksamaan persettä vaille hevosen hintoja. Oireet siis täysin samat kuin ylempänä.
E: olis kyl kiva saada jotain vinkkiä että missä vika saattaa olla, ennen kuin rupeen boschin huolloista maksamaan persettä vaille hevosen hintoja. Oireet siis täysin samat kuin ylempänä.
itsellänihän hävis tuo ongelma ku löin ratin alle lekalla johonki ilmeisesti kojetaulun runkopeltiin :S huomas ku aina täräyksestä lähti käyntin. sit löin vaan kovasti siihen rautaan ja on jo viikon toiminu ilman ongelmia! :) uskomatonta mutta totta.. ratin alta vaan muovin vek ja siihen "pikku" napautus".. tiedä sitte miten kauan kestää. =)
-
- -
- Viestit: 480
- Liittynyt: 23.7.2003 12:54
-
- -
- Viestit: 480
- Liittynyt: 23.7.2003 12:54
No susi ku susi.. Kyllä tosta (omasta) katiskasta etitään minne kipinä katos.. Ja ajonesto on vasta seuraavassa vuosmallissa.. Eiks ne niin väitä, et mikä on ihmisen tekemää, sen voi korjata?? Tosin ajasta ei oo kukaan kyllä kertonu mitään?? Hienoo omistaa 2E koneinen sähkövikainen GTI golpero!! Meistä on moneksi?? Pitänee avata watutus topikki näille paskoille???
Jees, meikäläisen golfista käynnistysongelmat selvitetty. Mittariston takana olevassa piirilevyssä (ei tarkempaa tietoa että mihin liittyvä) oli kosketushäiriö, huollossa kävivät kolvilla ton levyn läpi niin rupes auto toimiin. Eikä kyllä ihan kauheen halpa reissu ollu. Jos nyt säästyttäis enimmiltä sähkövioilta jatkossa...
E: ilmeisesti tuo sama piirilevy josta häntti ylempänä kirjottelikin....
E: ilmeisesti tuo sama piirilevy josta häntti ylempänä kirjottelikin....
Terve!
Täällä 2e 8v gti golf oikuttelee. Kerran jätti kaupan pihaan jo. Virtalukonpohja vaihdettiin. Rupes toimimaan.
Nyt tuntuu, että ajonesto rupes oikuttelemaan. Ei käynnisty ei starttaa.
Katsoin sinne valokatkaitsijan taakse. Siellä oli joku boksi. Mutta se tais olla jokin vanha poppivehkeisiin liittyvä juttu. Otin mittaristonkin jo pois, mutta mitään muuta boksia en löytänyt.
Mikä nyt neuvoksi? Mistä löydän sen pirun ajoneston boksin?
Autona vw golf gti -93, saksan tuonti.
Täällä 2e 8v gti golf oikuttelee. Kerran jätti kaupan pihaan jo. Virtalukonpohja vaihdettiin. Rupes toimimaan.
Nyt tuntuu, että ajonesto rupes oikuttelemaan. Ei käynnisty ei starttaa.
Katsoin sinne valokatkaitsijan taakse. Siellä oli joku boksi. Mutta se tais olla jokin vanha poppivehkeisiin liittyvä juttu. Otin mittaristonkin jo pois, mutta mitään muuta boksia en löytänyt.
Mikä nyt neuvoksi? Mistä löydän sen pirun ajoneston boksin?
Autona vw golf gti -93, saksan tuonti.
-> alkuperäinen ajonesto jos kiukuttelee, niin kyllä starttaa, hörähtää jopa käyntiin, mutta sammuu heti.Nyt tuntuu, että ajonesto rupes oikuttelemaan. Ei käynnisty ei starttaa.
-> alkuperäinen ajoneston boksi, löytyy juuri tuolta, valokatkaisijan takaa Täällä lisää aiheesta.Katsoin sinne valokatkaitsijan taakse. Siellä oli joku boksi.
Oletko kokeillut startata suoraan startin kyljestä yhdistämällä? Toimiiko startti ja/tai saako se jännitettä.
Autona Golf 3 GTi Edition -94 ja ajonesto temppuili kun helteet alkoivat. Aiemmin oli myös oireita jotka menivät ohitse vain käyttämällä virtoja pois. Selkein oire ajonestossa on minusta se, että käännettäessä virrat päälle ei oikeastaan mikään reagoi. Auto kyllä starttaa muttei käynnisty. Siis jos avainta käännettäessa "esivirta" asentoon ennen starttausta ei mittarissa valot syty eikä sähköikkunat sun muut toimi niin viittaa ajoneston boksiin.
Boksi löytyy kun purkaa valokatkaisijan ja vasemman tuuletusritilän ratin vasemmalta puolen pois. Boksi on yhdellä ruuvilla kiinni metallisessa telineessään perässä kaksi johtonippuliitintä. Itse otin irti boksin ja kävin juotattamassa ammattilaisella piirilevyn juotokset uuteen uskoon. Maksoi vitosen ja Golf laulaa taas kuten Insinööri-Heinrich on sen alunperin suunnitellutkin laulavan.
Boksi löytyy kun purkaa valokatkaisijan ja vasemman tuuletusritilän ratin vasemmalta puolen pois. Boksi on yhdellä ruuvilla kiinni metallisessa telineessään perässä kaksi johtonippuliitintä. Itse otin irti boksin ja kävin juotattamassa ammattilaisella piirilevyn juotokset uuteen uskoon. Maksoi vitosen ja Golf laulaa taas kuten Insinööri-Heinrich on sen alunperin suunnitellutkin laulavan.
Oma 2E on kahdesti jättänyt totaalisesti käynnistymättä. Toisella kerralla oli hall-anturi sökönä, toisella kerralla puolan sytytysmoduuli. Kannattaa nekin tarkastaa jos kipinä uupuu.
Nyt jättää starttaamatta taas ehkä kerran sadasta kerrasta, mutta kun kilauttaa hiukan startin solenoidin kylkeen niin lähtee ekalla. Pitäisi sekin jaksaa vaihtaa. Talvella piti jo julmettua rääkymistä välillä kun jäi jumittamaan.
Nyt jättää starttaamatta taas ehkä kerran sadasta kerrasta, mutta kun kilauttaa hiukan startin solenoidin kylkeen niin lähtee ekalla. Pitäisi sekin jaksaa vaihtaa. Talvella piti jo julmettua rääkymistä välillä kun jäi jumittamaan.
Hieman vanha ketju mutta laitetaan nyt kuitenkin.
Eli oma mk3 8v gti on laiska käynnistymään.
Varsinkin kuumilla keleillä saa jonkun aikaa sahata ja polkea kaasua että hörähtää.
Ja kun hörähtää niin se kuullostaa ensimmäiset 2 sekunttia perhanan vaikealta käymiseltä mutta tasottuu kuitenkin heti normaaliksi.
Ajossa en huomaa mitään erikoista.
Tehny tuota kohta vuoden päivät ja pari kertaa ei oo lähteny käymään ollenkaan.
Joutunut odottamaan vartin verran ennen kun kokeilee uudestaa jolloin lähtee käyntiin.
Missä vika?
Eli oma mk3 8v gti on laiska käynnistymään.
Varsinkin kuumilla keleillä saa jonkun aikaa sahata ja polkea kaasua että hörähtää.
Ja kun hörähtää niin se kuullostaa ensimmäiset 2 sekunttia perhanan vaikealta käymiseltä mutta tasottuu kuitenkin heti normaaliksi.
Ajossa en huomaa mitään erikoista.
Tehny tuota kohta vuoden päivät ja pari kertaa ei oo lähteny käymään ollenkaan.
Joutunut odottamaan vartin verran ennen kun kokeilee uudestaa jolloin lähtee käyntiin.
Missä vika?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Voisko polttoaineen paineenvaraaja päästää paineet pois? Silloin pumpulta kestää hetken että paine riittää suuttimilla ja mahdollistaa paremmin polttoaineen höyrystymisen putkissa.
Kokeile ongelmakelillä että kääntelet ennen starttia joitain kertoja rauhallisesti virrat päälle että pumppu käy sekunnin ja kuulostele vaikuttaako käynnistyvyyteen.
Tai sitten pakottaa pumpun hetkeksi pyörimään ennen starttia.
Kokeile ongelmakelillä että kääntelet ennen starttia joitain kertoja rauhallisesti virrat päälle että pumppu käy sekunnin ja kuulostele vaikuttaako käynnistyvyyteen.
Tai sitten pakottaa pumpun hetkeksi pyörimään ennen starttia.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 38 vierailijaa