Golf 2 GTi Pulttijaon muutos 4x100->5x112
Valvoja: ffp jäsenet
Golf 2 GTi Pulttijaon muutos 4x100->5x112
Eli onnistuuko kyseinen pulttijaon muutos mitenkään muuten kuin himmeliadaptereilla?
Jos onnistuu niin mikä olisi helpoin tapa tehdä kyseinen kikka?
kiitoksia etukäteen!
-Teemu
Jos onnistuu niin mikä olisi helpoin tapa tehdä kyseinen kikka?
kiitoksia etukäteen!
-Teemu
-
- -
- Viesti:
-
- -
- Viesti:
ET:tä helpompi säätää välipaloilla ja jopa laillistakin vielä.
Missaanko ny jotain tosi olennaista?
Kerro ihmeessä kuinka ET:tä säädetään suomessa näillä laillisilla välipaloilla ?
Adapterit on lailliset tasan kahdessa tapauksessa : 1) Ne ovat autonvalmistajan kyseiseen autoon tarkoittamat adapterit
2) Ne ovat vanteenvalmistajan kyseisille vanteille ja automallille tarkoittamat ja hyväksytetyt adapterit.
Kohdan 1 mukaisia ei ole minulle tullut vastaan, kohdan 2 mukaisia vanteita mulla on ollut. Lisäksi tullut vastaan kymmeniä laittomia adaptereita jotka jopa jotkut ovat menneet katsastuksesta läpi.
Saksassa olen nähnyt lisäksi TUV-todistuksia joidenkin isojen tarvikevalmistajien tiettyä automallia varten tehtyjen adaptereiden osalta. Ovat siis tehneet paperityöt ja hankkineet autonvalmistajan hyväksynnän ja tehneet tyyppikatsastuksen niille.
2) Ne ovat vanteenvalmistajan kyseisille vanteille ja automallille tarkoittamat ja hyväksytetyt adapterit.
Kohdan 1 mukaisia ei ole minulle tullut vastaan, kohdan 2 mukaisia vanteita mulla on ollut. Lisäksi tullut vastaan kymmeniä laittomia adaptereita jotka jopa jotkut ovat menneet katsastuksesta läpi.
Saksassa olen nähnyt lisäksi TUV-todistuksia joidenkin isojen tarvikevalmistajien tiettyä automallia varten tehtyjen adaptereiden osalta. Ovat siis tehneet paperityöt ja hankkineet autonvalmistajan hyväksynnän ja tehneet tyyppikatsastuksen niille.
Niin ja itse jaonmutokseen: itse katsoisin jostain alkupään Audi A4:sesta osaa. Ensiksi hakee mallin jossa samat laakerit kuin kakkiksessa, mikäli löytyy. Sitten romikselta pyörännapaa ja jarrulevyä ja katsomaan meneekö paikoilleen- mikäli menee niin sitten uutta levyä, palaa ja mahdollisesti satulaa kiinni.
Noita A4:kun osia on käytetty paljonkin Audi 80:sen jakokonversioissa 4*108-> 5*112. Ohjeitakin löytyy esim www.audifieber.de
Voisi kuvitella että Kakkiksessa on paljon samaa osaa kuin 80:sessä ??
Noita A4:kun osia on käytetty paljonkin Audi 80:sen jakokonversioissa 4*108-> 5*112. Ohjeitakin löytyy esim www.audifieber.de
Voisi kuvitella että Kakkiksessa on paljon samaa osaa kuin 80:sessä ??
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”