Audi a6 2.8v6 VAI 2.7Biturbo ?

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Jonimies
-
Viestit: 147
Liittynyt: 11.2.2010 18:04

Audi a6 2.8v6 VAI 2.7Biturbo ?

ViestiKirjoittaja Jonimies » 15.10.2010 1:44

Eli tosiaan nyt olis auton haku ulkomailta edessä. Pähkäilin että kummalla koneella oleva lienisi fiksumpi. Parhaiksi vaihtoehdoiksi valitsin 188tkm ajetun 2.8v6 tai 2.7biturbo 238tkm ajetun. Kysymys kuuluu, onko biturbolla ajettu liikaa? Tuon 2.8 tiedän vaparina kestävän hieman pidemmälle, mutta eihän siinä tehoa läheskään yhtä paljon ole. Tuossa 2.7:ssä näyttäis olevan lastutettuna 224kw myyjän mukaan. Kellään kokemuksia mahdollisista kalliista huolloista, kiihtyvyyksistä ja kulutuksista? Kiinnostais nyt kovasti nuo. Pikkusen vilkuilin netistä niin ilmeisesti 2.8 vie 8/10/12 ja 2.7 veis 9/11/16 pitäneeköhän paikkaansa? Molemmat Quattro automaatteja.

Tällähetkellä ajelen 2,4v6 man etuvetoisella (9,1s 0-100) ja ainakaan yhtään huonommin ei sais kiihtyä, niin jaksaako tuo 2.8v6 keritä edes tuohon tulokseen Quattro automaattina?

Kiitokset vastanneille!

Flashmn
-
Viestit: 1779
Liittynyt: 23.7.2003 17:54

ViestiKirjoittaja Flashmn » 15.10.2010 2:43

Kyl mä ainaki turbon ottaisin, pssh pssh.

jsahlman
-
Viestit: 832
Liittynyt: 23.7.2003 15:55
Viesti:

ViestiKirjoittaja jsahlman » 15.10.2010 7:35

Ota tuo turbo malli ja varaa 5000€ laittorahaa niin on mistä ottaa kun alkaa osia vaihtelemaan.

Jos vakioturbot ja lastutettu niin varmaan olisi pitänyt vaihtaa nuo jo. Tietty riippuu huolloista ja millä öljyllä ollaan ajettu.

Jonimies
-
Viestit: 147
Liittynyt: 11.2.2010 18:04

ViestiKirjoittaja Jonimies » 15.10.2010 12:46

Kyllähän tuo turbovehe tietysti siistimpi olis, mutta kun ei oikeen olis sijottaa tuota ylimäärästä 5000 euroa niihin korjailuihin, opiskelija kun olen.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 15.10.2010 13:45

Eikös tuon verran mene tuon automaatin huoltoon?

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 15.10.2010 13:46

Ei saata opintotuki riittää vaparikutosenkaan ylläpitokuluihin...

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 15.10.2010 14:42

Ei saata opintotuki riittää vaparikutosenkaan ylläpitokuluihin...


Veit Jari jalat suustani...

Eikös tuon verran mene tuon automaatin huoltoon?


Jep, varaisin laittorahaa 10k sivuun, ainakin jos autolla on tarkoitus ajaa.

Mandeprkl
-
Viestit: 567
Liittynyt: 29.10.2008 20:23

ViestiKirjoittaja Mandeprkl » 15.10.2010 15:55

Ota oikeasti tuo turbo. Jälkeenpäin vaan vituttaa jos vaparin valitsee noista. On se turbovehjes niin paljon mukavampi ajella kevyemmälläkin kaasujalalla. Veikkaisin että turbossa saa kulutuksenkin pysymään pienempänä. Ja varsinkin automaattivaihteisena on nuo vaparit ainakin minua ärsyttänyt kun liikkuu niin "tahmeasti".

Äitini tuon virheen kerran teki. Vaihtoi turbovehkeen vapariin. Ja pian piti taas saada ahdettu tilalle. Kyseessä tosin Volvo..

Jonimies
-
Viestit: 147
Liittynyt: 11.2.2010 18:04

ViestiKirjoittaja Jonimies » 15.10.2010 18:19

No siis kyllä rahaa riittää ajella tuolla 2.8:lla, onhan minulla nytkin sama kone käytännössä mutta vain 2.4:nä ja kulutuskin perkele on sama molemmissa joka tässä vituttaakin :D Mutta nuo Biturbon remonttikilometrit pelottaa, ei tosiaankaan ole varaa maksella mitään 2000 euron turboremontteja tai 1000 euron jakopääremontteja tuosta vaan. Jos sillä on nyt ajettu 238tkm, niin onko lähettyvillä suuria remontteja?

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 15.10.2010 18:36

Ei tuollaista kukaan voi tietää ennakkoon. - Jos on juuri vaihdettu, niin silloin voi ajatella, että todennäiköisesti se ei heti ole edessä. Mut eikai noilla mitään tiettyä km määrää ole, milloin ne porsii.. Päälle 200k ajomäärällä pitäisin todennäköisinä murhekohteina kulutusosia, kytkin, ahtimet, (biturbossa vissiin pakosarjatkin?). Vanhassa autossa alusta on ehtoopuolella, muista mehevä quattro-lisä takapään suhteen..

Mut jos touhutonni pelottaa, ei kannata sekaantua näihin laisinkaan. Jo VAG automaatin hankinta tarkoittaa isoa menoerää KUN se porsii.

Jonimies
-
Viestit: 147
Liittynyt: 11.2.2010 18:04

ViestiKirjoittaja Jonimies » 15.10.2010 19:52

No ei sen just automaatti tarvis olla, mut Quattro-nelivedon haluaisin ehdottomasti. Nykyinen etuvetoinen A6 ei oikeen ole kiva talviauto.

diffas
-
Viestit: 878
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 15.10.2010 20:07

Kyllä mä ottaisin 2.8 30v koneella olevan manuaalina, jos luotettava auto pitäs ottaa, jossa olisi snadisti jopa kulkua. A6:n ei vaan ole kaikista kevyien, niin omansa se verottaa kyllä kulussa. :)

Jonimies
-
Viestit: 147
Liittynyt: 11.2.2010 18:04

ViestiKirjoittaja Jonimies » 16.10.2010 16:12

No kelpais se manuaali, muttei oikeen hyvää semmoista ole tarjolla sieltä mistä olisin hakemassa. A4 tietysti olis ihan hyvä myös, mut tohon budjettiin ei mahdu se uudemman korinen quattrona ja vanhemman korista en halua.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa