Airbag ongelma
Valvoja: ffp jäsenet
Airbag ongelma
Eli ajelin tuossa lauantaina porukoitten mökille ja ihan yks kaks yllättäen syttyi airbagin valo palamaan ja on palanut siitä asti. No kotiin tultua tuli mieleen et jollain oli liian alhainen latausjännite tai akun jännite sytyttänyt ko. valon ja eikun mittaamaan, akusta heti ajon jälkeen 12,4V ja tyhjäkäynnillä 13.5V eli oisko vika näissä? Bägit vaihdettu noin 2 vuotta sitten ku on kolariauto. Penkeissäkin näytti johdot olevan kiinni joten ei johdu niistäkään. Pikainen apu ois tarpeen ku ei iske mennä Varkauden Laakkoselle ku palvelu on vähintäänkin peräaukon suunnalta, jos jollain ois vag-com täälläpäin ni pikkukorvauksen kyllä saa jos vikakoodit lukasee.
Airbag ongelma Passat -00
Ei tarvii viedä merkkihuoltoon, voit käyttää esim. bosch car servicessä, siellä pystytään lukemaan vikakoodit airbageiltä. Itselläni oli tänään aamulla sama vika kuin sulla, luin testerillä koodit, sieltä löytyi kuljettajan airbag sytytin signaali matalaohminen(tms.). Otin bagin irti, niin siellä oli liitin löysästi paikallaan, ei muuta kuin liitin kiinni ja vikakoodin kuittaus...
Mites tämä on edennyt?
Vaikka on TODELLA vanha topikki.
Tai onko jollain omia kokemuksia?
Mulla alkoi akku pakkasilla kyykätä ja lykkäsi yhden pakkas-starttauksen yhteydessä valon päälle ja saman vikakoodin.Nollattu kerran akun vaihdon jälkeen ja seuraavana aamuna tupsahti taas uudelleen tauluun.
Vissiin 3 vaihtoehtoa: Kontaktivika,spiraali tai tuo igniter....
Ihan vaan mielenkiinnosta kyselen, pitää nollata vielä kerran ennen kuin vien jonnekin pajalle.
Vaikka on TODELLA vanha topikki.
Tai onko jollain omia kokemuksia?
Mulla alkoi akku pakkasilla kyykätä ja lykkäsi yhden pakkas-starttauksen yhteydessä valon päälle ja saman vikakoodin.Nollattu kerran akun vaihdon jälkeen ja seuraavana aamuna tupsahti taas uudelleen tauluun.
Vissiin 3 vaihtoehtoa: Kontaktivika,spiraali tai tuo igniter....
Ihan vaan mielenkiinnosta kyselen, pitää nollata vielä kerran ennen kuin vien jonnekin pajalle.
Multa varmaan kysyt niin 4 kappalettahan niitä on.
Penkkien liittimissähän kautta konsernin monesti on ollut ongelmaa mutta vikakoodi ei ollut sivubägistä.
Eli onko jotain aavistusta mitä ei ole vielä mainittu?
Häiritsee kyllä se että akun kyykkäämisen yhteydessä vanhalla akulla alkoi eikä nollaus akunvaihdon jälkeen kestänyt kuin seuraavaan aamuun.
Penkkien liittimissähän kautta konsernin monesti on ollut ongelmaa mutta vikakoodi ei ollut sivubägistä.
Eli onko jotain aavistusta mitä ei ole vielä mainittu?
Häiritsee kyllä se että akun kyykkäämisen yhteydessä vanhalla akulla alkoi eikä nollaus akunvaihdon jälkeen kestänyt kuin seuraavaan aamuun.
Nyt tuossa reilu 3 viikkoa sitten nollattiin tuo samainen vikakoodi pitkän tauon jälkeen ja tänä aamuna paukkas helvetti taas tauluun.Pakkasta oli n. -10 C kuten ensimmäisellä ja toisella kerralla.Lähempänä plussaa ei mitään ongelmia.
Jokin yhteys tuossa lämpötilassa on. Nythän koodia ei ole luettu...
Mikä on todennäköisin paikka?
Olisko jokin liitos huonohko joka lämpimällä toimii vai oliskohan ohjainlaite itse niin kohmeessa?
Missä kaikkialla on liitoksia?
Kick-paneelin takana lienee yksi,rattimuovin alla toinen luullakseni.Onko ratissa verhoilun alla spiraalin toinen pää vielä erikseen?Eli lähimmän bagia olevan sijanti kiinnostaa, vaatiiko ratin keskiön irroituksen?
Pirun Vaggineet...Kohta on audissakin varmaan jotain häikkää....
Jokin yhteys tuossa lämpötilassa on. Nythän koodia ei ole luettu...
Mikä on todennäköisin paikka?
Olisko jokin liitos huonohko joka lämpimällä toimii vai oliskohan ohjainlaite itse niin kohmeessa?
Missä kaikkialla on liitoksia?
Kick-paneelin takana lienee yksi,rattimuovin alla toinen luullakseni.Onko ratissa verhoilun alla spiraalin toinen pää vielä erikseen?Eli lähimmän bagia olevan sijanti kiinnostaa, vaatiiko ratin keskiön irroituksen?
Pirun Vaggineet...Kohta on audissakin varmaan jotain häikkää....
Mulla teki samaa ja valitti aina kuskin airbagiä (resistanssi too low). Aluks autto kun käytti bägin irti ja contact cleneriä pistokkeisiin. Sitten kun tuli taas kova pakkanen valo sytty uudestaan. Ostin hajottamolta spiraali kaapelin niin vika loppu siihen. Kato liitokset ekana ja sitten melkein kannattaa spiraali hommata. Bägi lähtee ruuvimeisselillä kampeemalla ratin takapuolelta eli meisseli ratin sisään ja meisselin perää ulospäin. Spiraali on kiinni bägissä ja toinen pää siellä virtalukon muovien alla.
Ok.
Jossain tuossa välillä vika on ja pakkanen pahentaa asiaa.
eli 3 liitosta periaatteessa olisi?
Kick-paneelin takana(pitäs olla),rattimuovin alla ja heti bägin takana...
Ratin kannen saa siis kammettua auki ratin takaa kun muovit virtalukon ympäriltä on otettu pois?
Nuo katson kun kelit lämpiää,samaten kun noi pirun pakkaset loppuu nollaan vasta TAAS tuon koodin.
Jossain tuossa välillä vika on ja pakkanen pahentaa asiaa.
eli 3 liitosta periaatteessa olisi?
Kick-paneelin takana(pitäs olla),rattimuovin alla ja heti bägin takana...
Ratin kannen saa siis kammettua auki ratin takaa kun muovit virtalukon ympäriltä on otettu pois?
Nuo katson kun kelit lämpiää,samaten kun noi pirun pakkaset loppuu nollaan vasta TAAS tuon koodin.
Nyt on spiraali vaihdettu ja toistaiseksi toimii. Tein siten että nollasin vikavalon ensin pois ja sitten eikun käikäle vaihtoon. Vaihdon jälkeen pysyi poissa ja Vag-comilla tsekattiin vielä uudestaan. Viimeistään pakkasten iskiessä totuus paljastuu....
Pitää äkkiä painella vappurapuloissa leimalle, ihan vaan varuilta:)
Pitää äkkiä painella vappurapuloissa leimalle, ihan vaan varuilta:)
Mulla myös syttyi A4 B5:ssa airbagin valo tuossa taannoin ja vikakoodi syytti kuskin penkin anturia/sen johtoja. Tänään sitten penkki irti ja penkin alla olevaa liitintä ihmettelemään -> yksi johto oli poikki heti liittimen juuresta. Sen kun kolvasin kiinni (ohitin koko liittimen ko johdon osalta) ja airbagin valo pysyy taas pimeenä.
AirBag valo palaa jatkuvasti
Eli kojelaudalla palaa jatkuvasti AirBagin valo punasena.Olen ymmärtänyt että enshätään voisi tarkistaa ettei liittimissä tai piuhoissa ole mitään hapettumia tai muuta häikkää. Mistä kohtaa lähden etsimään piuhoja liittimiä ja antureita?? Auto on -95 Passat Variant 2.0 GL
Onko kenelläkään neuvoa seuraavaan airbag "ongelmaan" ?
Luetin vikakoodit ja sain seuraavanlaisen tulosteen käteeni. Kyseisessä paperissa luki että "Ohjainlaitediagnoosi VW Turvatyyny VW vikamuisti 0214 toimintajännite impulssi liian alhainen".
Kuitattu kahdesti pois, mutta tulee takaisin. Airbagin valo ei kuitenkaan pala. Eli onkohan vika kuitenkin olemassa vaikka valo ei pala. Käynnistettäessä palaa kuitenkin eli polttimokaan ei ole palanut. Kyseessä 03 vuoden IV Varaint Golf. Ei tuo varmaan leimastakaan mene läpi jos vika näkyy vikakoodeissa?
Luetin vikakoodit ja sain seuraavanlaisen tulosteen käteeni. Kyseisessä paperissa luki että "Ohjainlaitediagnoosi VW Turvatyyny VW vikamuisti 0214 toimintajännite impulssi liian alhainen".
Kuitattu kahdesti pois, mutta tulee takaisin. Airbagin valo ei kuitenkaan pala. Eli onkohan vika kuitenkin olemassa vaikka valo ei pala. Käynnistettäessä palaa kuitenkin eli polttimokaan ei ole palanut. Kyseessä 03 vuoden IV Varaint Golf. Ei tuo varmaan leimastakaan mene läpi jos vika näkyy vikakoodeissa?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 3377
- Liittynyt: 23.7.2003 21:20
Periaatteessa kyllä. Itsellä oli hanskalokeron valon + -johto irti ja joskus kaarteessa saattoi ottaa runkoon => Sulake paloi, ja airbagin valo syttyi. Oli aika inhottava vika kun pitää kuitenkin sulakkeen vaihdon jälkeen nollata koodit eikä ollut aavistustakaan tuosta irtonaisesta johdosta.
Myöhemmin myös turvavyön kiristimen liitin on aiheuttanut tuon valon syttymistä.
Auto tuo profiilin A4 b5.
Myöhemmin myös turvavyön kiristimen liitin on aiheuttanut tuon valon syttymistä.
Auto tuo profiilin A4 b5.
Mulla myös syttyi 3b passatissa turvatyynyn valo palamaan eilen. Tänään kävin nollauttaan ja pelas seuraavaan starttaukseen asti. viaksi ilmotti kuskinpenkin bagille yli jännitettä. eli onko nyt penkin alla jokin liitos kohta huonosti kiini? ennen valon syttymistä ilmotti vähäisestä jarrunesteestä eli voisko olla syy pää siinä?
mites pitääkö akulta repiä kaapelit irti ja 30 min päästä vasta on turvallista lähtä tarkistelemaan liitoksia?
mites pitääkö akulta repiä kaapelit irti ja 30 min päästä vasta on turvallista lähtä tarkistelemaan liitoksia?
Itsellä jäi bagin valo palamaan hammastankorempan jälkeen ja vikakoodina oli korkeaohminen vika. Korjaaja sai jäljitettyä kierrejohtimeen vian ja sen vaihdolla (uusi osa 185e) sai vikamuistin vihdoin nollattua.
Tässä yhteydessä lopetti airbagin valo palamasta sitten kokonaan, eli ei tule status check vilkahdusta käynnistettäessä vaikka vikamuistin mukaan järjestelmä on kunnossa. Olisiko ideoita mistä kannattaisi etsiä, voi tulla probleemaksi seuraavissa katsastuksissa....
Tässä yhteydessä lopetti airbagin valo palamasta sitten kokonaan, eli ei tule status check vilkahdusta käynnistettäessä vaikka vikamuistin mukaan järjestelmä on kunnossa. Olisiko ideoita mistä kannattaisi etsiä, voi tulla probleemaksi seuraavissa katsastuksissa....
Tuli vaan mieleen, että olihan akku irti huollon aikana? Mikäli sinne jää yhtään vikakoodia, niin valo palaa koko ajan ja onhan se bägivalon liitin paikallaan?
Justiinsa korjasin isän autosta hyvin tehdyn sätösremontin, jossa spiraalin lauettua oli näppärästi bägin valon liitin irroitettu ja "problem solved". Viitisen vuottahan tuo menikin katsastuksesta läpi. ;)
Justiinsa korjasin isän autosta hyvin tehdyn sätösremontin, jossa spiraalin lauettua oli näppärästi bägin valon liitin irroitettu ja "problem solved". Viitisen vuottahan tuo menikin katsastuksesta läpi. ;)
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 11 vierailijaa