Elikkä käytin auton jakohihnan vaihdossa ammattikoulussa. Haettuani auton, opettaja sanoi että sytytys pielessä ja pitää käydä säätämässä volkkarilla. Ei kuulemma ollut omia vehkeitä millä säätää. Ihmettelin asiaa ja opettaja sanoi että ihan normaali toimenpide, kun hihna venyy käytössä sytytystä joutuu säätämään vaihdon jälkeen. Outoa?!? No mitenkäs toi sytytys säädetään sitten, Pystyykö ihan lampulla kattoo ettei tarvii erikoisempii vehkeitä?
Autona siis Golf gti 2.0, 8v, -94
Sytytyksen säätö jakohihnan vaihdon jälkeen, KIIRE
Valvoja: ffp jäsenet
Ei varmaa tietoa, mutta uskoisin että digifantille riittää että kampuran, nokan ja virranjakajan merkit on vaan kohdillaan. Eli ei tarvitse erikseen pyöritellä jakajalla kohdilleen. Mutta jos tarvitsee, niin sitten ennakon säätö täytyy jotenkin disabloida siksi aikaa. Eräissä vanhemmissa audeissa piti laittaa sulake bensapumpun releessä olevaan paikkaan. En jaksa uskoa että noin "uudessa" olisi niin kivikautista menetelmää.
Voit kuitenkin lampulla tarkistaa mikä siellä on nyt ennekko.
Voit kuitenkin lampulla tarkistaa mikä siellä on nyt ennekko.
Lampulla katoin, ja joutu kääntämään melko reilustikkin jakajaa, että tuli merkki kohilleen. No tuntuu toimivan jo paremmin, kiihtyy ainaskin paremmin. En tiedä miten tarkka tapa toi sitten on. Alfamerin oppaassa oli että joku liitin piti ottaa irti, ja ilmeisesti sen otinkin, ku ei aivan samanlaista löytynyt mikä kirjassa oli... Huomenna tulee pidempi testilenkki ku menee töihin.
Pielessä olevan jaon voi korjata kääntämällä jakajaa niin, että sytytys on kohdillaan. Mihinkään muuhun ajoituksiin tuo ei vaikuta, kun akseli pyörittää lisäksi ainoastaan öljypumppua.
Tosin se haitta tuosta on, että kun muu joku seuraavan kerran hihnaa vaihtaessaan laittaa jaon kohdilleen, on sytytys taas pielessä. Nimim. kokemusta on, tästä syystä aina omat merkit jakopään pyöriin ennen hihnan irrotusta!
Tosin se haitta tuosta on, että kun muu joku seuraavan kerran hihnaa vaihtaessaan laittaa jaon kohdilleen, on sytytys taas pielessä. Nimim. kokemusta on, tästä syystä aina omat merkit jakopään pyöriin ennen hihnan irrotusta!
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa